Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-29@05:15:57 GMT

صغر سنی بی‌اثر صفاوی برای تراکتور (گزارش)

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۷۸۴۶۴

صغر سنی بی‌اثر صفاوی برای تراکتور (گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه تراکتور هفته گذشته بعد از معرفی هفت خرید داخلی، از یک خرید خارجی رونمایی کرد تا کمی رضایت هواداران خود را به دست بیاورد. هادی صفا، هافبک تیم ملی عراق به عنوان اولین خرید خارجی سرخ پوشان در مارکت تابستانی این فصل، هفته گذشته به صورت رسمی قرارداد خود را امضا کرد.

صفا هادی به تمرینات تراکتور ملحق شده و زیر نظر قربان بردیف برای فصل پیش رو آماده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باشگاه تراکتور روز گذشته اولین عکس از این بازیکن را با لباس تیم فوتبال این باشگاه منتشر کرد. صفا را همه با چند عکس کنار سردار و شاید بازی هایی که مقابل ایران در سال های اخیر انجام داده به خاطر می آورند. در شرایطی که باشگاه تراکتور هم اطلاعات خاصی از خرید جدید خود ارائه نکرده، با یکی از خبرنگاران فعال در حوزه فوتبال خلیج فارس، گپی کوتاه در مورد هادی زدیم تا او را بیشتر برای فوتبالدوستان ایران معرفی کنیم. بعد از خواندن این مطلب دیگر صفا هادی را با این نام صدا نخواهید زد!

صفاوی... صفاوی... این فصل در یادگار
صفا هادی در کشور خود و میان دوستان و آشنایان، صفاوی خطاب می شود و اگر خواستید صدایش کنید نیاز به گفتن و اسم و فامیل نیست، کافی است همین صفاوی را بگویید تا او را مخاطب قرار دهید. این برای هواداران تراکتور که قصد حضور در ورزشگاه را دارند هم می تواند مفید باشد؛ آنها که برای هر ستاره ای تشویق مخصوص دارند، برای تشویق هافبک جدید خود بهتر است از صفاوی استفاده کنند تا بیشتر تاثیر خود را بگذارد. (در زبان عربی برای ایجاد صمیمیت بیشتر، هر اسم یک تحبیب هم دارد؛ منظور از تحبیب این است که فرد توسط مخاطب عزیز دانسته شده و صمیمیت بیشتری ایجاد می شود. این مورد را هموطنان خوزستانی هم استفاده می کنند. همان طور که به صفا، صفاوی گفته می شود، برای مثال حسین هم در این سبک حسونی و سعید، سَعّودي خطاب می شود. معمولا نیز این اسم های تحبیب در گفت و گوی روزمره بیشتر از اسم واقعی کاربرد دارد.)

23 ساله روی کاغذ، حداقل 25 ساله در واقعیت!
در سال های اخیر یک رسوایی بزرگ را در فوتبال عراق شاهد بودیم و طی آن صغر سنی تعداد زیادی از بازیکنان پایه در سطح ملی افشا شد. فدراسیون فوتبال عراق نیز در تابستان 97 این تخلف را تایید کرد. صفاوی یکی از اعضای تیم ملی عراق در آن دوره بود و بالطبع مثل اکثر هم تیمی های خود دستکاری هایی در سن او نیز صورت گرفته است. به این ترتیب سن او در حال حاضر قطعا نباید 23 باشد و حداقل این بازیکن 25 سال سن دارد. البته از آن جایی که موضوع مال سال ها پیش است و سن فعلی صفاوی هم به گونه ای نیست که در لیست بازیکنان امید قرار بگیرد، پس از این صغر سنی احتمالی، تراکتور هیچ سود و یا ضرری نخواهد کرد.

رسیدن به تیم ملی به قیمت آب کردن کلیوهای اضافی
از دیگر نکات جالب در مورد صفاوی اتفاقی است که در دوران هدایت تیم ملی عراق توسط ادووکات برایش رخ داد. در زمان این مربی هلندی بود که هافبک عراقی ها 5 کیلو در اردو کم کرد و سوژه رسانه ها شد. این اتفاق در اردوی اسپانیا رخ داد و صفاوی با کم کردن این مقدار از وزن خود، نشان داد که حسابی برای پوشیدن پیراهن تیم ملی کشورش انگیزه دارد. او به واسطه همین انگیزه بالا، تاکنون با وجود سنی که دارد، تعداد بازی های ملی خوبی (35) انجام داده و شانس رساندن این عدد به اعداد بسیار بیشتر برای ورود به جمع رکوردداران فوتبال ملی عراق را دارد.

صفا هادی در پست هافبک دفاعی به میدان می‌رود و تراکتور با توجه به جدایی اکبر ایمانی قصد خرید او را دارد. این بازیکن 23 ساله سابقه همراهی تیم ملی کشورش در جام ملت‌های آسیا 2019 و انتخابی جام جهانی 2022 را دارد. او پیش از این با الزوراء سابقه قهرمانی در لیگ عراق را داشته و فصل گذشته با القوة الجوية به مقام نایب قهرمانی رسید. او طی این چند سال علاوه بر حضور در تیم های خوب باشگاهی عراق، سابقه لژیونر شدن (کریلیا روسیه) پیش از حضور در تراکتور را هم داشته است.

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: صفا هادی ملی عراق تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۷۸۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض استقلال به محرومیت سیدحسین حسینی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ حسین حسینی کاپیتان استقلال به دلیل مصاحبه‌ای که بعد از بازی با شمس‌آذر انجام داد از سوی کمیته انضباطی یک جلسه از همراهی تیمش محروم شد تا در بازی حساس برابر تراکتور در هفته بیست و پنجم لیگ برتر غایب باشد.

به گزارش ایسنا، مسئولان حقوقی استقلال نسبت به این حکم کمیته انضباطی به کمیته استیناف اعتراض و نامه‌نگاری کرده‌اند تا در صورت امکان محرومیت این بازیکن باز هم به جریمه نقدی تبدیل شود.

قرار است کمیته استیناف قبل از دیدار استقلال مقابل تراکتور به اعتراض آبی‌پوشان رسیدگی کند.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900065

دیگر خبرها

  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • تصاویر دوربین مداربسته از لحظه حمله پهپادی به میدان گازی در عراق | جزئیات جدید از حمله پهپادی | ویدئو
  • اعتراض استقلال به محرومیت سیدحسین حسینی
  • حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند
  • جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه عراق
  • گزارش زنده:تراکتور 0 - 0 ذوب آهن
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد