Web Analytics Made Easy - Statcounter

در زمان نقاشی ساختمان یا استفاده از کاغذ دیواری نیاز به استفاده از رنگ‌های خاص یا معمولی داریم که در بازار وجود ندارند و باید آن رنگ‌ها ساخته شودند.

این رنگ‌ها معمولا از طرف نقاش ساختمان یا نصاب کاغذ دیواری ساخته می‌شوند. ولی اگر نیاز باشد قسمت کوچکی از دیوار خانه را خودمان رنگ کنیم، نیاز به فرمول‌های ترکیب رنگ نقاشی ساختمان یا جدول ترکیب رنگها داریم تا بتوانیم بهترین رنگ را در بیاوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای مشاهده لیست برترین نقاشان نقاشی ساختمان در تهران کلیک کنید. استاده در کنار آموزش‌های مورد نیاز در زمینه نقاشی ساختمان مثل ترکیب رنگ‌ها یا ارائه جدول رنگ‌ها، به معرفی نقاشان ساختمان پرداخته است که شما می‌توانید لیست این متخصصین را در استاده مشاهده کنید و به صورت مستقیم با آنها در تماس باشید.

به دست آورد رنگ مورد نیاز کار ساده‌ای نیست و به جدول ترکیب رنگ‌های زیر یا سایت‌های دیگر بستنده نکید. تلاش خود را بکنید با یک نقاش حرفه‌ای ساختمان مشورت کنید یا با پرداخت هزینه یک نقاش ساختمان ترکیب رنگ شما را انجام دهد. معمولا فروشگاه‌های رنگ هم این کار را برای شما انجام می‌دهند.

جدول ترکیب رنگ‌ها در نقاشی ساختمان

آبی + قرمز = بنفش

زرد + کمی آبی = فسفری

آبی + سبز = آبی زنگالی

سبز تیره + کمی زرد = سبز مغز پسته ای

زرد + قرمز = نارنجی

سبز چمنی + کمی سیاه = سبز لجنی

آبی + زرد = سبز

سبز روشن + سیاه = سبز یشمی

سبز + قرمز = فندقی

نارنجی + زرد + قرمز = پرتقالی

زرد + سبز = سبز روشن

آبی + قرمز = سرخابی

سفید + کمی آبی = آبی آسمانی

قهوه ای روشن + سیاه = قهوه ای سیر

سفید + کمی قرمز = صورتی ملایم

مشکی + قرمز + زرد = قهوه ای

سفید + کمی مشکلی = فیلی

قرمز + سیاه = زرشکی

سفید + مقدار زیادی مشکلی = طوسی سیر

آبی + زرد + سفید = ارغوانی

سفید + کمی لاجورد = سفید مخصوص سقف

آبی روشن + سیاه = آبی نفتی

نارنجی پررنگ + سفید = گلبهی

زرد + کمی نارنجی = زرد پررنگ

سفید + کمی گل ماش = استخوانی روشن

بنفش روشن + سیاه = بادمجانی

سفید + قهوه ای = شکلاتی

آبی روشن + کمی قرمز = یاسی

سفید + کمی قهوه ای = کرم

پودر طلایی + روغن جلا = طلایی

سفید + کمی زرد = شیری

پودر نقره ای + روغن جلا = نقره ای

زردی + کمی سفید = لیمویی

نارنجی پررنگ + کمی یشمی = مسی

آبی + سیاه = سرمه ای

آبی تیره + نقره ای + کمی سبز = نقره آبی

 

 

رنگ استخوانی در نقاشی ساختمان: جهت اطمینان خاطر مقداری از رنگ استخوانی را جدا کرده در ظرفی جداگانه با رنگ مشکی ترکیب کنید و مطمئن شوید آیا به رنگ دلخواه خود می‌رسید یا خیر. اگر نتیجه مطلوب به دست آمد، این کار را برای تمامی رنگ انجام دهید در غیر این صورت باید از ابتدا رنگ طوسی دلخواه را بدست آورید. پایه رنگ سفید+رنگ مشکی بسته به میزان سیر و یا روشن بودن رنگ طوسی مورد نظر

رنگ زعفرانی: برای ساخت رنگ زعفرانی شما به رنگ قرمز احتیاج دارید. پایه رنگ زعفرانی قرمز است. به اندازه مورد نیاز رنگ قرمز بریزید و بعد از آن به آرامی رنگ زرد را بیفزایید تا رنگ دلخواه بدست آید. در صورتی که نیاز است می‌توانید از رنگ سفید برای روشن شدن آن استفاده کنید. موفق باشد. باید پودر نقره بیشتری استفاده کنی عزیز و نباید فاصله زمانی زیادی بین درست کردن رنگ و رنگ زدن شما باشد چرا که برای رنگهای طلایی و نقره ای و برنزی واکنش شیمیایی سبب ضعف رنگ و پیدا شدن رگه های سیاه میشود،که ان هم با اضافه کردن مقادیر بیشتری پودر بهبود میابد

رنگ گل ماشین (رنگ زرد + تیره) پایه رنگتون میشه به همراه قهوه ای سوخته. برای سیر و روشن کردنش هم رنگ قهوه ای کم و زیاد بکنید

رنگ عسلی از ترکیب رنگ نارنجی و سبز بدست میاد. رنگ سبز را تاجایی که رنگ دلخواه شما درست میشه به رنگ نارنجی اضافه کنید

رنگ سبز زیتونی روشن: برای این رنگ از پایه سفید استفاده کنید و رنگ سبز اضافه کنید در نهایت رنگ سبز روشن دارید که با اضافه کردن رنگ گل ماشین به مقدار کم میتونید رنگ زیتونی شاد مایل به زرد رو بدست بیارید.

رنگ قهوه‌ای: رنگ مشکی + رنگ قرمز + رنگ زرد = رنگ قهوه‌ای

نام انگلیسی رنگ‌ها

نقره ای – Light Grey

توسی – Silver

خاکستری – Gray

ارکیده – Orchid

مخملی – Dark Magenta

بنفش – Purple

آبی – Blue

آبی سیر – Medium Blue

آبی روشن – Light Sky Blue

آبی دریایی – Cyan

فیروزه ای – Aqua

زیتونی – Olive

سبز لجنی – Yellow Green

سبز روشن – Chartreuse

مغزپسته ای – Green Yellow

سبز چمنی – Grassy

سبز – Green

 

منبع: https://ostadeh.com/mag/color-combination

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: جدول قهوه مغز نقاشی رنگ نقاشی ساختمان سبز روشن قهوه ای نقره ای رنگ سبز رنگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۱۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردِ شماره «۴۴» گرافیکِ ایران کیست؟

روز گذشته، انجمن صنفی طراحان گرافیکِ ایران، از مردی با شماره عضویت «۴۴» در این انجمن تجلیل و به مناسبت هفته گرافیک ایران، نمایشگاهی از آثار او برپا کرد. کامرانِ کاتوزیان، هنرمند پیشکسوت، عضو شماره «۴۴» این انجمن است که به عقیده بسیاری تحول قابل توجهی را در صنعت تبلیغات به وجود آورده است.

به گزارش ایسنا، کامران کاتوزیان حالا ۸۳ ساله است؛ با احتساب ارقام و اعداد و به حساب ما البته. این هنرمندِ طراحِ گرافیک، پیش‌تر در بخشی از مستندی کوتاه که سال ۱۳۹۰ در مراسم تولد ۷۰ سالگی‌اش در خانه هنرمندان ایران پخش شد، گفته بود: «احساس می‌کنم هنوز ۲۵ ساله‌ام ...»  

با محاسبه ارقام و اعداد که از نگاهِ دل، معیار صحیحی برای محاسبه سال‌های عمرِ آدمی نیست، کامرانِ کاتوزیان، که یکی از نمایندگان اصلی جریان هنر انتزاعی در ایران به‌شمار می‌رود، بدونِ در نظر گرفتنِ علاقه‌ کودکی‌اش به نقاشی، دست‌ِکم ۷۰ سالی را صرفِ طراحی گرافیک کرده است؛ به طوری که وقتی بزرگانِ هنر درباره او صحبت می‌کنند، گفته‌هایشان مملو از اشاره به افتخاراتِ کسب کرده و تحولات ایجاد شده از سوی اوست.

کسب جایزه مشترک چهارمین بینال تهران در سال ۱۳۴۳ به همراه ژازه طباطبایی ـ نقاش و مجسمه‌سازِ نوگرا ـ، شرکت در بینال پاریس در سال ۱۳۴۴، شرکت در بینال ونیز ۱۳۴۵، شرکت در جشنواره بین المللی هنر-واشنگتن در سال ۱۳۵۶، تاسیس گالری صبا ۱۳۴۳، فعالیت در شرکت تبلیغاتی آوانگارد در سال ۱۳۵۰، فعالیت در شرکت تبلیغاتی کارپی در سال ۱۳۶۵ و... از جمله سوابقی است که میانِ فعالیت‌های این هنرمند به آن اشاره می‌شود. 

حال روز گذشته، انجمنِ صنفیِ طراحانِ گرافیک در مراسم هفته گرافیک سال ١۴٠٣، از کامران کاتوزیان ـ پیشگام و پیشکسوت این عرصه ـ تقدیر و به صورت همزمان نمایشگاهی از آثار او در خانه هنرمندانِ ایران، برپا کرد؛ گرامیداشتِ فعالیتِ مردی با شماره عضویت «۴۴» در انجمنِ صنفیِ طراحانِ گرافیک.

بیشتر بخوانید 

بزرگداشت کامران کاتوزیان در هفته گرافیک ایران

« احساس می‌کنم هنوز ۲۵ ساله‌ام ...»

در نشست اخیرِ این انجمن نیز که هر هفته گذشته برگزار شد، ضمن اشاره به تاثیرِ کاتوزیان بر عرصه تبلیغات، به خصوص در بازه فعالیتش در آژانس تبلیغاتی آوانگارد،‌ تاکید شد که درخشان‌ترین دوره کاری این هنرمند مربوط به فعالیت آژانس آوانگارد است که به نوعی موجب احیای صنعت تبلیغات نیز شد. 

آثاری که قرار است به مناسبت هفته گرافیکِ ایران برگزار شود نیز، اغلب مرتبط با فعالیتِ این هنرمند در حوزه تبلیغات است.

از جمله آثاری که انجمن صنفی طراحان گرافیکِ ایران از کامران کاتوزیان منتشر کرده است. از جمله آثاری که انجمن صنفی طراحان گرافیکِ ایران از کامران کاتوزیان منتشر کرده است. از جمله آثاری که انجمن صنفی طراحان گرافیکِ ایران از کامران کاتوزیان منتشر کرده است. از جمله آثاری که انجمن صنفی طراحان گرافیکِ ایران از کامران کاتوزیان منتشر کرده است. از جمله آثاری که انجمن صنفی طراحان گرافیکِ ایران از کامران کاتوزیان منتشر کرده است. از جمله آثاری که انجمن صنفی طراحان گرافیکِ ایران از کامران کاتوزیان منتشر کرده است.

کامرانِ کاتوزیان پس از پایان دوره اول متوسطه برای ادامه تحصیل راهی آمریکا شد؛ در آنجا به توصیه یکی از اساتید خود، به دانشگاه‌ ویندهام در ایالت ورمونت رفت و در سال ۱۳۴۰ در رشته هنرهای زیبا ـ نقاشی و مجسمه‌سازی ـ فارغ التحصیل شد.

او گفته است: «چرخش دیدگاه من به طرف نقاشی [مدرن] در سال ۱۹۶۲ اتفاق افتاد؛ یعنی زمانی که من ویلیام ‌هانت را- که فکر می‌کنم یکی از بهترین نقاشان معاصر امریکا است- ملاقات کردم.»

کاتوزیان همچنین گفته بود: «از نقاشان مورد علاقه‌ام در زمان تحصیل، بیش از همه کلاین (نقاش امریکایی/ ۱۹۱۰- ۱۹۶۲)، که هنوز هم با من است، بود. او که عمری چندان طولانی نداشت، دوره کوتاهی درخشید. نقاشی‌هایش به قدری قرص و مسلط بود که آدم مقابل کار له می‌شد. در دوره‌ای ماجراجویی جکسن پالک (نقاش امریکایی/ ۱۹۱۲- ۱۹۵۶) من را مسحور خودش کرد. همچنین نقاشان دیگری مثل مارک روتکو (نقاش ۱۹۰۳- ۱۹۷۰) و مارک توبی (نقاش امریکایی/ ۱۸۹۰- ۱۹۷۶) که کارهای خیلی درخشانی داشتند. در نیویورک آن سال‌ها، وقتی به گالری‌ها سر می‌زدی، آثاری را می‌دیدی، بسیار قرص و بی‌نظیر، و از نقاشانی که اصلاً معروف نبودند. بعد از آن دیگر کارهایی به آن محکمی‌ و درخشندگی ندیدم. بدی نقاشی آبستره این است که خیلی سریع، اول صدها، و بعد هزاران نفر به آن پیوستند و چون چشم مخاطب به این نوع کارها عادت نداشت، بنابراین، در تشخیص هم دچار اشکال می‌شدند. شارلاتانیسم خیلی سریع در این سبک رخنه کرد، در حالی‌که کمتر آدم خُبره‌ای قادر به تشخیص درستی و نادرستی و اصالت آن بود.»

همانطور که کاتوزیان گفته بود، به عقیده بسیاری از پژوهشگران هنری، تأثیر آثار کلاین در آثار دوره‌های مختلف کار این هنرمند قابل ردگیری است.

اثر فرانتز کلاین اثر کامران کاتوزیان

انرژی ضربه قلم‌ فرانتز کلاین، حرکت هیجانی او هنگان خلق اثر را نمایان می‌کنند؛ به طوری که گویی حرکت قلم بر بوم، قرص و محکم و مطمئن بوده است، همانطور که کامران کاتوزیان اظهار کرده بود «نقاشی‌هایش (کلاین) به قدری قرص و مسلط بود که آدم مقابل کار له می‌شد.»

و گویی کاتوزیان، این شکلِ شدت حرکت قلم مو و رنگ گذاری جسورانه را در آثار خود حفظ کرده است. 

آنطور که گفته شده، آیدین آغداشلو دربارهٔ آخرین نمایشگاه کامران کاتوزیان این‌طور اظهار نظر کرده بود. «وقتی قرار شد آثار تازه کامران کاتوزیان را تماشا کنم، نمی‌دانستم انتظار دیدن چه نوع مجموعه‌ای را باید داشته باشم و پس از انزوای چندساله او و دوری سالیان اخیر من از نمایشگاه‌های نقاشی، ارتباط میان هنرمند و مخاطب چه صورتی خواهد یافت؟ اما وقتی دیدم، آسوده شدم که نقاشی‌ها، در وجهی بسیار جدی و حرفه‌ای، تداوم معنا و دستاورد گذشته او را دنبال کرده بودند و آن شدت حرکت قلم مو و رنگ‌گذاری جسورانه، گیرم کمی ملایم‌تر، همچنان جاری و باقی و مداوم بود. تعلق و وابستگی قدیمی و همیشگی کامران کاتوزیان به مکتب اکسپرسیونیزم انتزاعی سال‌های ۵۰ میلادی نیویورک، که هیچ کاستی نگرفته‌است، و با گوشه چشمی به کارهای پرتلاطم کلاین یک سره جهان شخصی و خاص خود را دنبال و بنا می‌کند.»

روز گذشته نیز هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳، در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران، هفته گرافیک ایران با افتتاح نمایشگاه آثار کامران کاتوزیان در گالری استاد ممیز و نمایشگاه پوستر در جستجوی نسل نو در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران همراه شده بود. 

در این مراسم بهرام کلهرنیا ـ رییس هیات مدیره انجمن گرافیک ایران ـ ضمن اشاره به دشواری‌های این انجمن، ایستادن تا لبه سقوط و نابودی و سپس نگه داشتنش با چنگ و دندان، بر ایستادن زیر سایه کامران کاتوزیان تاکید کرد. او ضمن توصیف کاتوزیان با عنوان «سرو عتیق» گفت: «نخستین شماره ویژه‌نامه‌ای دوره جدید انجمن آماده شده و با اسم استاد کاتوزیان بیرون آمده است. امیدوارم انتشار این ویژه‌نامه ادامه دار باشد.»

بخشی از مراسم روز گذشته، به نکوداشت کامران کاتوزیان اختصاص پیدا کرد و ویدیویی که به گفته امراله فرهادی ۱۲ سال قبل از کامران کاتوزیان تهیه شده بود، پخش شد.

امرالله فرهادی گفت: «واقعیت اینکه امکان فیلمبرداری جدید از آقای کاتوزیان وجود نداشت. امیدوارم آقای کاتوزیان‌ ده‌ها سال عمر کنند اما نباید فراموش کنیم که ایشان در این سال‌ها خیلی اذیت شده‌اند. از سال ۸۳ امکان همکاری و دوستی با ایشان را داشتم و به آن افتخار می‌کنم. کاری که در این رویداد انجام دادیم، این بود که خواستیم ویژه نامه‌ای را برای آقای کاتوزیان در بیاوریم. از روزی که با افراد تماس گرفتیم تا یادداشت‌های خود درباره ایشان را برایمان ارسال کنند، تنها یک روز گذشت و تقریبا تمام مطالب جمع شد. این ویژه نامه مطالب خوبی درباره آقای کاتوزیان دارد. بنابراین اگر کسی بخواهد ایشان را بشناسد، به خواندن مطالب این ویژه‌نامه را توصیه می‌کنم.»

او ادامه داد: «کاتوزیان در این سال‌ها سختی‌های خیلی زیادی را از سر گذراند. او در هر جایی کار می‌کرد، برای ما مانند الگویی بود که دنبالش می‌کردیم. او در کار خود ساختارشکن و شجاع بود. همین موضوع سبب شد تا به او اتهام‌های واهی بزنند و حتی تا دادگاه ببرند. او را ممنوع الکار کردند اما او رفت و کار خودش را انجام داد. او هیچوقت معلم رسمی نبود، اما تاثیرش در کارهای امروز دیده می‌شود. برای ایشان آرزوی سلامتی می‌کنم.»

در بخش بعدی این مراسم نیز با حضور بهرام کلهرنیا، مجید بلوچ، علی خسروی، رضا خاکساری، علیرضا مصطفی زاده، لوح یادبودی از طرف انجمن گرافیک ایران به امراله فرهادی اهدا شد تا آن را به دست استاد کاتوزیان برساند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • چرا ژاپنی‌ها به نقاشی «ارواح» علاقه دارند؟
  • رازهای نقاشی مرگ سقراط
  • فیلم/ گفت‌وگوی محیط‌بان مازندرانی با خرس قهوه‌ای در ارتفاعات چالوس
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • معروفترین نقاشی جهان اتاق دار می‌شود
  • نمایشگاه نقاشی گروهی دانش آموزان ابتدایی شاهرود
  • خشم پدر، جان همسر و فرزندش را گرفت
  • حراج پشته‌های علف مشهور «مونه»
  • مردِ شماره «۴۴» گرافیکِ ایران کیست؟
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول