Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان امور اراضی کشور، رفع تداخل اراضی کشاورزی و ملی را مهمترین ماموریت این سازمان عنوان کرد و گفت:‌ وزیر جهاد کشاورزی به سازمان اراضی ابلاغ کرده است که این مأموریت در مدت دو سال در کل کشور انجام شود.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی سازمان امور اراضی، صفدر نیازی در سفر به شیراز و در حاشیه نشست بررسی مسائل حوزه امور اراضی فارس افزود: برای رفع تداخلات اراضی کشور، به طور مشخص بر روی قوانین موازی برنامه‌ریزی شده واعتبارات این طرح به صورت ملی تأمین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان امور اراضی کشور ادامه داد: بر این اساس، تعداد پلاک‌های رفع تداخلات برای هر شهرستان مشخص می‌شود و به هر میزان که نیاز استان باشد اعتبار تخصیص پیدا می‌کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه موضوع بررسی روند رفع تداخلات اراضی یکی از اهداف سفر وی به استان فارس بوده است، اظهار کرد: بررسی صدور سند اراضی کشاورزی نیز یکی دیگر از اهداف تعیین شده در این مأموریت است که با حضور کارکنان ثبت اسناد و اداره کل منابع طبیعی بررسی لازم انجام تا موانع رفع شود.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از تولیدات بخش کشاورزی استان پهناور فارس را در بر دارد، افزود: در حوزه حفظ کاربری کشاورزی بحث های مفصلی بود، اجرای احکام معوقه ای که در این استان است که دستگاه نظارتی هم تأکید دارند که این قوانین و احکام باید اجرا شود که تأمین اعتبار آن و هماهنگی‌هایی که نیاز است صورت بگیرد در این سفر پیگیری می‌شود.
رئیس سازمان امور اراضی کشور تاکید کرد: مبارزه با تغییر کاربری‌های غیرمجاز و برخورد با متخلفان بر اساس قوانینی که وجود دارد، با جدیت دنبال می‌شود.
نیازی با بیان اینکه سازمان امور اراضی مجری قریب به ۱۰۰ قانون در کشور است، ابراز کرد: ما دو وظیفه بزرگ در کشور داریم، وظیفه اول حفظ اراضی کشاورزی از تغییر کاربری‌های غیرمجاز است و صدور مجوزهای تغییر کاربری برای سرمایه‌گذاری‌های کشور در حوزه تولیدات و صنایع و هر تغییر کاربری که نیاز باشد.

 

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان امور اراضی اراضی کشاورزی تغییر کاربری اراضی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۳۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اسناد تک برگ در گروه‌های مشاع به نام دولت

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، بیست و چهارمین جلسه مشترک قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی با محوریت صدور اسناد تک برگ در گروه‌های مشاع به نام دولت، با حضور مدیر و‌مسئول امور اراضی جهادکشاورزی، روسای ادارات ثبت و منابع طبیعی در محل مدیریت جهادکشاورزی برگزار شد.     هوشمند اظهار کرد: در راستای انجام تکلیف سند دارکردن اراضی کشاورزی و صدور اسناد تک برگ مقرر شد نقشه‌های چندین گروه مشاع به صورت هفتگی جهت بررسی و نقطه برداری به اداره ثبت معرفی و از طریق اداره منابع طبیعی، صدور اسناد تک برگ آنها به نام دولت جمهوری اسلامی ایران درخواست گردد.    اعلام نقشه‌های ۵مورد از گروه‌های مشاع به اداره ثبت اسناد به صورت هفتگی توسط جهاد کشاورزی، دعوت از نماینده حاکم شرع در امور اراضی سازمان جهادکشاورزی جهت حضور در جلسه آتی قرار گاه از دیگرمصوبات مهم بیست و چهارمین جلسه مشترک قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی شهرستان بود.

دیگر خبرها

  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • خاموشی موتورپمپ‌های کشاورزی رفسنجان از ۹ اردیبهشت
  • مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • صدور اسناد تک برگ در گروه‌های مشاع به نام دولت
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد