Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسطوره بسکتبال ایران و آسیا، به رکورد کسب بیش از ۸۰۰ امتیاز در مسابقات کاپ آسیا دست یافت.

حدادی باز هم رکورد زد.

به گزارش طرفداری به نقل از ایسنا، امروز (چهارشنبه) ۲۲ تیر ۱۴۰۱، تیم ملی بسکتبال ایران در حالی نخستین بازی خود از رقابت‌های کاپ آسیا ۲۰۲۲ اندونزی را با نتیجه ۶۷ - ۸۰ با برتری پشت سر گذاشت که حامد حدادی، اسطوره بسکتبال ایران موفق شد یک رکورد تاریخی را در بسکتبال آسیا به نام خود ثبت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدادی ۳۷ ساله که هشتمین حضور خود در کاپ آسیا را تجربه می‌کند و در این زمینه رکوردار است، با ۱۱ امتیازی که در دیدار مقابل سوریه کسب کرد، به رکورد مثبت ۸۰۰ امتیاز در مسابقات جام ملت‌های آسیا دست یافت تا یک آمار خیره کننده را به نام خود ثبت کند که توجه فدراسیون جهانی (FIBA) را نیز به خود جلب کرد.

فیبا در این رابطه نوشت:

وقتی با حدادی حرف می‌زدیم خود او هم باور نمی‌کرد که هشتمین دوره حضور خود در کاپ آسیا را تجربه می‌کند. مسیری طولانی که از مسابقات سال ۲۰۰۵ در قطر آغاز شد. حدادی در این ۸ دوره حضور ۳ عنوان قهرمانی را با ایران به دست آورد.

 همچنین آن‌ها تنها تیمی بودند که از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۵ در دو دوره متوالی (۲۰۰۷ و ۲۰۰۹) عنوان قهرمانی را به دست آوردند. تعداد قهرمانی ایران می‌توانست در سال ۲۰۱۷ به چهار برسد، اما با باخت ۷۹ - ۵۶ مقابل استرالیا از رسیدن به این عنوان بازماند. استرالیا برای اولین بار در آن سال وارد قاره آسیا شد.

صحبت‌های حامد حدادی اسطوره بسکتبال ایران و آسیا با سایت فیبا در ادامه آمده است:

هشتمین دوره من است؟ واقعا نمی‌دانستم. من از بازی کردن برای کشورم احساس غرور می‌کنم. هر زمان که کشورم مرا بخواهد حاضر می‌شوم تا برای مردمم در خانه بازی کنم و فقط می‌خواهم آن‌ها را خوشحال کنم.

وی افزود:

در این مسابقات تیم‌های زیادی تغییر کرده‌اند. بسیاری از تیم‌ها با قوی‌ترین فهرست خود آمده‌اند و می‌خواهند نتایج خوبی کسب کنند، من فکر می‌کنم ما حتی در گروه خود نیز کار سخت و دشواری داریم.

اسطوره ی بسکتبال ایران اظهار داشت:

شخصا دوست دارم همیشه بازی کنم و برای هر تورنمنتی هیجان زده هستم. (حدادی مقابل سوریه ۲۰ ریباند داشت) تمام تلاشم را می‌کنم تا در هر بازی بجنگم و با ۱۰۰ درصد توان وارد بازی شوم. سعی می‌کنم هم تیمی‌های خودم را رو به جلو حرکت دهم تا دفاع و حمله بهتری انجام دهند. من کمی پیر شده‌ام و نیاز دارم که بازیکنان جوان هم من را رو به جلو حرکت دهند و به من کمک کنند. البته در بازی امروز خیلی به من کمک کردند.

وی درباره ی حضور در جام ملت های بسکتبال بعدی افزود:

بچه‌های جوان با دیدن بازی‌های زیاد و حضور در بازی‌های خوب و بزرگ، یاد می‌گیرند. من فکر می‌کنم حضور در چنین تورنمنتی برای بازیکنان جوان خوب است. (حدادی ۳۷ سال دارد و باید دید برای کاپ آسیا بعد می‌ماند تا نهمین دوره حضورش را تجربه کند یا خیر؟) شخصا نمی‌دانم برای جام ملت‌های بعد هستم یا نه، اما من هربار که برای کشورم بازی‌ می‌کنم احساس غرور می‌کنم و باید ببینیم چه چیزی پیش می‌آید.

اخبار داغ 

پیشنهاد 50 میلیون یورویی بارسلونا برای لواندوفسکی نقش مجری تلویزیون در انتقال بازیکن استقلال به اروپا ماتیاس دلیخت برای پیوستن به بایرن مونیخ، حقوقش را کاهش می‌دهد کاسیانوی 90 هزار دلاری با 500 هزار دلار در راه پرسپولیس!

منبع: طرفداری

کلیدواژه: اسطوره بسکتبال ایران کاپ آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۴۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدال طلای ۴۰۰ متر با مانع آسیا به بانوی دونده ایران رسید

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون دوومیدانی، نازنین فاطمه عیدیان لحظاتی قبل موفق شد در جریان برگزاری مرحله نهایی ماده ۴۰۰متر با مانع مسابقات دو و میدانی جوانان قهرمانی آسیا ضمن شکستن رکورد ملی جوانان و بزرگسالان برای اولین بار یک مدال تاریخی به رنگ طلا را کسب نماید.

بر همین اساس، این بانوی جوان و خوش آتیه کشورمان موفق شد با ثبت حد نصاب ۵۸.۸۶ثانیه زودتر از سایر رقبای خود از دیگر کشورهای آسیایی از خط پایان عبور کند و مدال طلا این رقابت‌ها را به دست آورد.

گفتنی است، عیدیان با ثبت این زمان رکورد ملی رده سنی جوانان که با حد نصاب ۵۹.۴۸ثانیه در اخیار خودش بود بهبود ببخشد.
وی همچنین رکورد ملی رده سنی بزرگسالان کشورمان در این ماده را که با حد نصاب۵۹.۱۶(۱۴۰۲/۶/۱۰-تهران)در اخیار شهلا محمودی بود ارتقاء دهد و عنوان رکورد دار جدید ملی کشورمان در این ماده را به خود اختصاص دهد.

نازنین فاطمه عیدیان سال گذشته موفق شده بود مدال نقره را در این رقابت‌ها کسب نماید،اما این برای اولین بار است که دو و میدانی ایران توانسته در بخش بانوان مسابقات قهرمانی جوانان آسیا یک مدال طلا آن هم در دوهای با مانع کسب نماید.

کد خبر 6089298

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۸ اردیبهشت
  • اسطوره در رئال مادرید می‌ماند؛ احتمال بالای تمدید قرارداد لوکا مودریچ برای یک فصل دیگر
  • وینیسیوس جونیور به رکورد تعداد بازی گرت بیل برای رئال مادرید رسید
  • بازگشت لیبروی اسطوره‌ای به تیم ملی والیبال برزیل
  • دلیل باخت شهرداری در فینال بسکتبال غرب آسیا
  • طلای تاریخی دختر ایرانی در دوی ۴۰۰متر با مانع
  • مدال طلای ۴۰۰ متر با مانع آسیا به دختر دونده ایران رسید
  • مدال طلای ۴۰۰ متر با مانع آسیا به بانوی دونده ایران رسید
  • شکست تیم بسکتبال شهرداری گرگان در نخستین دیدار فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا
  • امبید به رکورد آیورسن اسطوره‌ای رسید