Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@22:57:56 GMT

جشنواره ملی سیمرغ سخن در قزوین آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۸۷۷۵۳

جشنواره ملی سیمرغ سخن در قزوین آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، این جشنواره با حضور ۱۵۱ شرکت کننده از استان های مختلف کشور طی ۲ روز برگزار می شود.

این جشنواره به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان و در ۲ بخش قصه گویی و مجری گری در حال برگزاری است.

زهرا گروه ای‌ها مدیر اجرایی این جشنواره در حاشیه افتتاح این رخداد فرهنگی-هنری گفت: کودکان به‌عنوان آینده‌سازان فردا در حقیقت سرمایه‌های اصلی جامعه هستند که علاوه بر اینکه در آینده کشور تاثیرگذار هستند در جامعه و خانواده نیز منشأ شور و نشاط زندگی‌ هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از این جشنواره به عنوان یک رویداد مهم فرهنگی نام برد و اظهار داشت: جشنواره ملی سیمرغ موجب شناسایی و شکوفایی استعدادهای نهفته کودکان و نوجوانان در زمینه فرهنگی و هنری و همچنین و ایجاد انگیزه در فرزندانمان برای پیگیری توانمندی و استفاده از ظرفیت آنها خواهد شد.

گروه ای‌ها تصریح کرد: این چشنواره از دیماه سال گذشته به میزبانی قزوین با شرکت ۴۰۰ نفر از علاقمندان به سخنوری و قصه‌گویی در قزوین کلید خورد و بعد بررسی کارشناسان و داوران نهایتاً ۱۵۱ نفر از کودکان و نوجوانان به مرحله دوم راه یافتند .

این مسوول تاکید کرد: برای افرادی که نتوانستند به مرحله دوم راه پیدا کنند نیز کارنامه سخنوری صادر شده تا بتوانند با دلگرمی بیشتر به این هنر ادامه دهند و همچنین افراد برگزیده از ۸۳ شهر کشور در حال حاضر با اتفاق خانواده‌های خود در این مراسم شرکت دارند.

گروه ای‌ها اضافه کرد: این جشنواره در میان گروه‌های سنی پنج تا هشت سال، گروه ۹ تا ۱۲ سال و همچنین ۱۳ تا ۱۸ سال در ۲ بخش قصه‌گویی و مجری گری در حال برگزاری است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد ۱۱۰ نفر در بخش مجری‌گری و ۴۱ نفر در بخش قصه‌گویی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت و در هر بخش سه نفر از برگزیدگان جشنواره سیمرغ زرین و سه نفر سیمرغ بلورین دریافت خواهند کرد و از نفرات چهارم تا دهم نیز تقدیر خواهد شد.

وی افزود: در مجموع شرکت کنندگان ۶۰ نفر از قزوین و ۹۱ نفر از سایر استان‌ها مانند تهران، اصفهان، خراسان رضوی،هرمزگان، فارس  حضور دارند و که برنامه‌های متنوعی طی این دو روز برای آنها تدارک دیده شده است.

وی یادآور شد: علی فروتن، مهدی آقا بیگی، زینب پور ابراهیمی و زهرا گروه ای‌ها داوری این جشنواره را برعهده دارند.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادبیات کودک و نوجوان سینما استان قزوین جشنواره قصه گویی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادبیات کودک و نوجوان سینما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادبیات کودک و نوجوان سینما استان قزوین جشنواره قصه گویی گروه ای ها قصه گویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۷۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی

مسئول گروه‌های آموزشی ناحیه یک آموزش وپرورش با بیان اینکه در ابتدا ۱۶۰ مدرسه ابتدایی ناحیه یک، پس از برگزاری آزمون‌های خوشنویسی در کلاس درس، از هر کلاس یک دانش آموز خوشنویس را به اداره آموزش و پرورش ناحیه یک معرفی کردند گفت: بیش از ۶۰۰ اثر خوشنویسی دانش آموزان دختر و پسر معرفی شدند.

امینی با بیان اینکه از بین آثار رسیده ۲۶۰ اثر خوشنویسی دانش آموزان برگزیده شد که بصورت حضوری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۶ به رقابت پرداختند گفت: این جشنواره در بین دانش آموزان پایه سوم تا ششم ناحیه یک برگزار شد.

مسئول گروه‌های آموزشی ناحیه یک آموزش وپرورش  گفت: نتایج نهایی و نفرات برتر این جشنواره قبل از اتمام سال تحصیلی به مدارس اعلام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • جشنواره ملی تقدیر از کارگران نخبه، گروه‌های کارگری و واحدهای نمونه
  • تجلیل از کارگران نمونه چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • «منم بچه مسلمان» هم با سیمرغ به تحول رسید
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • همراه با اخبار ورزشی دهم اردیبهشت استان قزوین
  • شعار سال یک راهبرد اجرایی برای حل مشکلات است
  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد