Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@02:07:59 GMT

یک بیمار کرونایی در سمنان فوت کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۸۹۱۷۷

یک بیمار کرونایی در سمنان فوت کرد

سعید کسائیان در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت شیوع کرونا در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان بیان کرد: ۹ هفته بود که هیچ آمار فوتی در شهرستان‌های تابعه وجود نداشت اما متأسفانه با شیوع شدید سویه جدید یک بیمار شب گذشته جان خود را از دست داد.

وی با بیان اینکه سه بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان حضور دارند، افزود: ۱۵ مورد جدید بستری در ۲۴ ساعت اخیر به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه ورود و اوج گیری پیک جدید کرونا که بسیاری صاحب نظران درباره آن هشدار داده بودند، متأسفانه رقم خورده است، بیان داشت: در هفته اخیر قدری میزان واکسیناسیون از سوی مردم افزایش پیدا کرده اما مطالبه ما از مردم این است که روند واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال را جدی بگیرند.

کسائیان با بیان اینکه همه افراد بدون اینکه سابقه واکسیناسیون خود را مورد لحاظ قرار دهند، می‌بایست برای دریافت واکسن به پایگاه‌های سلامت مراجعه کنند، افزود: برای کادر درمان چهار ماه پس از آخرین دز و برای افراد عادی شش ماه بعد از تزریق آخرین دز واکسن کرونا، می‌بایست تزریق جدید صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه واکسن کرونا سوای اینکه برای خود فرد مؤثر است و روند بیماری را به تعویق می‌اندازد و حتی شدت آن را کاهش می‌دهد، می‌تواند جامعه را نیز به خطر نیندازد، بیان کرد: واکسیناسیون به خصوص کمک می‌کند که ویروس به افراد سالمند و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند، منتقل نشود همچنین مردم استفاده از ماسک شستن دست‌ها و ضد عفونی کردن آنان را از یاد نبرند.

کد خبر 5538332

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشكی سمنان ویروس کرونا سمنان واکسیناسیون کرمانشاه بوشهر عید سعید قربان ویروس کرونا حجاب و عفاف آمار کرونا اردبیل نماز عید قربان خراسان رضوی شیراز دعای عرفه عفاف و حجاب عید غدیر خم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۹۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تشویق ۲۱۱ سوادآموز استان سمنان
  • تجمع دانشگاهیان استان سمنان برگزار شد
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • چربی مهمی که در هنگام لاغر کردن نباید بسوزانید
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد