Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدمهدی عزیزی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: این سازمان با انجام تمهیدات لازم در نظر دارد طی هفته های آتی با  توزیع جعبه های ایمن میان شهروندان پایتخت جهت جمع آوری پسماندهای خطرناک خانگی، نسبت به جمع آوری جداگانه این دسته از پسماندهای شهروندان اقدام کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند ضمن درخواست از کلیه شهروندان در زمینه تعامل با طرح ها و برنامه های این سازمان در تشریح طرح جمع آوری پسماندهای ویژه خانگی اظهار داشت: شهروندان پس از دریافت جعبه های ایمن توسط عوامل خدمات شهری می توانند  پسماندهای ویژه خود از قبیل تیغ، سر سرنگ ،لانست قند خون و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را به  ۴۵۵ غرفه بازیافت موجود در سطح شهر تهران ارائه کرده و با همراهی مدیریت شهری در این طرح نوین، ضمن جلوگیری از پراکندگی آلودگی ، بهینه سازی مدیریت پسماند ، حفظ محیط زیست و ارتقای سلامت و ایمنی جامعه ؛  موجبات جلوگیری از به خطر افتادن سلامت پاکبانان و کارگران خط های تفکیک در آرادکوه را فراهم آورند.

وی همچنین با اشاره به تلاش این سازمان در خصوص اجرای سیاست‌های ابلاغی شهرداری تهران و ارتقا فرهنگ تفکیک پسماند در مبدا خاطرنشان کرد: راه اندازی نهضت جمع آوری پسماندهای خشک از طریق سامانه مردمی ۱۳۷ و اختصاص کد ۷ جهت جمع آوری این پسماندها از درب منازل شهروندان توسط خودروهای ملودی، آموزش و تبدیل پسماندهای تر ( پسماند میوه جات ، صیفی جات و سبزیجات ) به خشکاله و دریافت آن در غرف بازیافت، همچنین انجام طرح های تشویقی همچون احداث و راه اندازی مراکز گلماند و پسماند مارکت ، پسماند بیمه و کارواش ماند به تعداد ۴۸ مرکز در سطح شهر جهت دریافت پسماند خشک و ارائه خدمات متناسب به شهروندان از جمله اقدامات این سازمان در راستای ارتقاء تفکیک پسماند در مبدا است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: پسماندهای خطرناک شهرداری جعبه های ایمن جمع آوری پسماندهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۸۹۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش «مسیرسبز- ایران پاک»

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت : جمع‌آوری و ساماندهی حدود ۹۰ تُن زباله و نخاله، دستاورد اجرای پویش «مسیر سبز- ایران پاک» از اسفند ۱۴۰۲ تا فروردین ۱۴۰۳ در استان بوده و تداوم چنین طرح‌هایی، راهکار مناسبی ، برای یادآوری و جلب همکاری همگانی برای حفاظت از محیط زیست است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، یوسف یوسفی اظهار کرد: در بازه زمانی یک ماهه با مشارکت دستگاه‌های متولی، و گروه‌های خودجوش مردمی، در طرح ملی مسیر سبز- ایران پاک در استان مقدار ۴۸۰ هکتار از اراضی استان و به مقدار حدود ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی جمع‌آوری و به محل دفن بهداشتی و مجاز منتقل شد.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست، به عنوان متولی حفاظت از طبیعت، اجرای طرح ملی «مسیر سبز - ایران پاک» را با هدف اجرای طرح‌های پاکسازی طبیعت، به ویژه حاشیه محورهای مواصلاتی شهری، روستایی و تفرجگاه‌ها راه‌اندازی و اجرای آن را به تمام استانداران ۳۱ استان کشور ابلاغ کرد.

یوسفی تاکید کرد: ابلاغ این طرح راهکاری برای کاهش پخش و پراکنش انواع پسماندها از جمله پلاستیک، کاغذ، ضایعات و نخاله‌های ساختمانی و تخلیه غیرمجاز پسماندهای صنعتی و ویژه در حاشیه محورهای مواصلاتی، مناطق ساحلی، دریایی و سایر زیستگاه‌های طبیعی کشور است تا علاوه بر کاهش آلودگی‌های بهداشتی و تخریب محیط زیست، گستره وسیعی از طبیعت از وجود زباله در امان بماند.

وی افزود: طبق ماده هفت قانون مدیریت پسماندها (‌مصوب ۱۳۸۳/۰۲/۲۰ مجلس شورای اسلامی) مدیریت اجرایی کلیه پسماندها غیر از صنعتی و ویژه در شهرها، روستاها و حریم آنها به عهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، و در خارج از حوزه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها بر عهده بخشداری‌هاست.

کد خبر 750080

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش «مسیرسبز- ایران پاک»
  • هیچ فرصت سرمایه‌گذاری در شهر نباید از دست برود/ چاره‌ای جز مشارکت مردم در توسعه شهر نداریم
  • احداث شهرک بازیافت، گامی برای جمع‌آوری انبارهای غیرمجاز در نصف‌جهان
  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در میان فقرا و نیازمندان کردستانی
  • انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه
  • ۱۰۰ درصد شبکه های توزیع نیروی برق خراسان شمالی ایمن شد
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»