Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مریم جلالی ظهر پنجشنبه در بازدید از روند بازسازی برج قابوس در شهرستان گنبد اظهار کرد: کمک به تولید محصولات صنایع دستی باکیفیت نیازمند تکمیل زنجیره ارزش و تأمین از لحظه تولید تا مصرف است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: یکی از اولویت‌های مهمی که می‌تواند منجر به افزایش انگیزه در تولید محصولات باکیفیت شود، فراهم کردن بستر فروش است که برای آن راه اندازی بازارهای دائمی و فصلی تا پایان امسال در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلالی در ادامه به دشواری صادرات محصولات صنایع دستی اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل اصلی این مشکل، ضعف قانون در یکسان پنداری محصولات صنایع دستی با سایر صنایع است.

وی اضافه کرد: باید با حل این مشکل و دیگر نارسایی‌های مشابه، اشتیاق تولید آثار فاخر را در هنرمندان ایجاد کرده و آنان را به حلقه اقتصاد و خلق ثروت متصل کنیم.

وی بیان کرد: کیفیت تولیداتی که برای نمایش و عرضه وجود دارد وابسته به استانداردسازی در همه مراحل تولید از خرید مواد اولیه تا طراحی است که برای همه بخش‌های آن باید برنامه ریزی کرد.

جلالی بر ضرورت تحول در محتوا، رویکرد و ساز و کار فعالیت در عرصه صنایع دستی تاکید کرد و گفت: استان گلستان به دلیل تنوع اقوام ساکن و تولیدات فراوان به یکی از مراکز اصلی صادرات صنایع دستی کشور تبدیل شود.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: دولت در برنامه هفتم توسعه میان این محصولات تفاوت قائل خواهد شد تا زمینه صادرات تولیدات هنرمندان صنایع دستی فراهم شود.

کد خبر 5538420

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری صادرات کالا کرمانشاه بوشهر ویروس کرونا عید سعید قربان حجاب و عفاف اردبیل آمار کرونا خراسان رضوی نماز عید قربان شیراز عفاف و حجاب مشهد عید غدیر خم صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۰۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، دبیر برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته شهرستان زابل گفت: این نمایشگاه به مدت شش روز در دانشگاه زابل دایر است.
مهین جاودان افزود: این نمایشگاه تا ۱۴ اردیبهشت ماه  با هدف معرفی و بازاریابی ظرفیت‌های تولیدی و کارگاهی هنرمندان فعال صنایع‌دستی در محل سایت قدیم دانشگاه زابل دایر است. 

وی ادامه داد: به مناسبت هفته کار و کارگر و کارآفرینی و هفته معلم، این نمایشگاه با همکاری دانشگاه زابل، مرکز نوآوری، بخشداری کرباسک و میراث‌فرهنگی دایر شده است.

دیگر خبرها

  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است
  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان
  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور