Web Analytics Made Easy - Statcounter

رقیه سامی گفت: ۲۷ هزار دانش آموز عشایری در سال جاری تحصیلی در مقطع ابتدایی مشغول به تحصیل بودند که چهار هزار نفر آنان نیازمند تعمیق و تثبیت یادگیری تشخیص داده شده اند که از این تعداد ۷۵ درصد در طرح پایش یادگیری مشارکت دارند.

او با بیان اینکه این طرح در قالب مدرسه تابستانه در مناطق عشایری همزمان با سایر مناطق استان اجرا می‌شود، می گوید: این طرح در قالب ۱۶تا ۲۴جلسه برای هر ماده درسی از ۱۵ تیرماه تا آخر مرداد ماه ۱۴۰۱اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره آموزش و پرورش عشایر آذربایجان غربی گفت: وزارت آموزش و پرورش در راستای توسعه عدالت آموزشی و تربیتی و با هدف بهبود و تکمیل فرایند آموزش، جبران نارسایی‌ها و کاستی‌های آموزشی و تعمیق یادگیری دانش آموزان، «طرح تعمیق و تثبیت یادگیری و جبران افت تحصیلی دانش آموزان» دوره‌های ابتدایی، اول متوسطه و دوم متوسطه (نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش) را در تابستان ۱۴۰۱ اجرا می‌کند.

سامی با اشاره به سایر برنامه‌های اداره آموزش و پرورش عشایر استان گفت: برنامه ریزی برای برگزاری کلاس‌های یک ماهه پیش دبستانی مناطق دو زبانه برای بیش از ۴۵۰ نواموز، شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل دانش آموزان عشایری و کیفی سازی آموزش و پرورش از اولویت‌های مهم آموزش و پرورش عشایری است.

او با بیان اینکه ساماندهی و توانمند سازی نیروی انسانی و فضای آموزشی در حال اقدام است، گفت: آماده سازی معابر ورودی دانش آموزان (تابلو‌های تبلیغاتی، هشدار دهنده، خط کشی، آسفالت)، نظارت برروند تهیه و توزیع تجهیزات فناورانه آموزشی و پرورشی مورد نیاز مدارس محروم و لازم التوجه قبل از شروع سال تحصیلی جدید با ابلاغ اعتبار وزارتی ۱۳ میلیارد ریال و کیفی سازی فعالیت‌های آموزش و یادگیری در مدارس عشایری در راستای توسعه عدالت آموزشی از اهم برنامه‌های اجرایی برای آغاز سال تحصیلی جدید خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش دانش آموز عشایری طرح پایش یادگیری دانش آموزان آذربایجان غربی آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۱۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی در آیین آغاز این طرح گفت: این طرح در راستای مهارت آموزی، شادابی و نشاط برای ۴ هزار و ۳۰۰ دانش آموز پایه ششم ابتدایی از امروز در استان اجرا می شود. وی از توجه دولت مردمی ایران قوی به مهارت آموزی دانش آموزان خبر داد و افزود: طرح شنا گامی برای تقویت سلامت جسمی و روحی دانش آموزان برای یادگیری بهتر است. معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان نیز گفت: این طرح از امروز برای ۲۳ مدرسه ابتدایی دختر و پسر در شهرستان بویراحمد رسما آغاز شد. فرشید کرمی افزود: طبق برنامه زمانبندی شده این طرح با همکاری مدیران و معلمان تربیت بدنی در ۱۰ جلسه برای هر دانش آموز پیش بینی شده است. کرمی ادامه داد: در پایان طرح مهارت آموزی شنا به دانش آموزان شرکت کننده، گواهی مهارت شنا ارائه می شود.

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود