Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-28@23:38:07 GMT

تور بازدید از بانک ملی برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۹۵۱۶۵

تور بازدید از بانک ملی برگزار می‌شود

تور بازدید از موزه بانک ملی روز شنبه ۲۵ تیر ماه برگزار می شود.

به گزارش ایران اکونومیست از ستاد گردشگری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، به مناسبت پنجمین سالگرد تاسیس موزه بانک ملی، تور یک روزه از این مجموعه برگزار می شود.

این بازدید به صورت رایگان روز شنبه ۲۵ تیرماه از ساعت  ۱۴ تا ۱۶ برگزار خواهد شد و علاقه مندان جهت ثبت نام می توانند نام و نام خانوادگی خود را به شماره۰۲۸۵۸۲۳ ۰۹۱۹ واتساپ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بانک ملی ایران نخستین بار در سال ۱۳۱۶ با جمع آوری جواهرات ملی از کاخ های مختلف، نخستین خزانه جواهرات ملی را تاسیس کرد و در سال ۱۳۳۷ بار دیگر به منظور توسعه این فضا، مقدمات تاسیس خزانه جواهرات ملی جدید در ساختمان شعبه مرکزی بانک را در دستور کار قرار داد تا بدین ترتیب خزانه جواهرات دنیا تاسیس شود.

پس از آن و با تاسیس بانک مرکزی در سال ۱۳۳۹ نیز تولیت جواهرات ملی به بانک مرکزی واگذار شد تا اینکه در۲۱ تیر سال ۱۳۹۶ موزه بانک ملی ایران در ساختمان  صندوق پس انداز ملی که از معماری دوران معاصر و اثری به ثبت رسیده در فهرست آثار ملی است، تاسیس شد.

در این موزه تعداد قابل توجهی از اسناد قدیمی و آثار هنری همچون سکه های تاریخی از دوران هخامنشی تا دوران معاصر، یادمان های اهدایی از کشورها و موسسات پولی و مالی از سراسر جهان، آثار هنرمندان فرهیخته و شهیر و همچنین تابلوهای نقاشی و...   فاخر برای علاقه مندان به نمایش گذاشته شده است.

این موزه طی پنج سال گذشته سه بار مقام موزه برتر در کشور را از آن خود کرده و از زمان تاسیس تاکنون رویدادهای متنوعی را شاهد بوده است.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: گردشگری ، موزه ، بانک ملی ایران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: گردشگری موزه بانک ملی ایران جواهرات ملی بانک ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۵۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد

به همت میراث فرهنگی استان اردبیل، اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075932 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • موزه قجری در کاخ مخصوص
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان
  • بازدید سفیر ازبکستان از موزه افتخارات سپاهان
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز