Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع تعدادی از اساتید دانشگاه رازی و دانشگاه‌های استان کرمانشاه تاکید کرد که با استفاده از فناوری اطلاعات و ظرفیت‌های این استان می‌توانیم مشکل بیکاری در این استان را حل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات در ادامه سفر یک روز خود به کرمانشاه در دانشگاه رازی و در جمع اعضای هیات علمی و نخبگان دانشگاهی این استان با اشاره به اینکه ارتباطات و فناوری زیرساخت توسعه در همه بخش‌ها است، گفت: نگاه دولت سیزدهم به این حوزه فرصت محور است و می‌توانیم عقب ماندگی‌های کشور را با کمک ICT جبران کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی شبکه ملی اطلاعات را زیرساخت تمام موضوعات این حوزه معرفی کرد و افزود: بر اساس سند شورای عالی فضای مجازی، شبکه ملی اطلاعات شبکه‌ای پرسرعت، باکیفیت و امن است که بر بستر آن انواع خدمات با کیفیت، متنوع و پرسرعت ارائه می‌شود.
زارع پور به اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها یا همان FTTX به عنوان یکی از برنامه‌های راهبردی و مهم وزارت ارتباطات در دوره جدید اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان این دولت ۸۰ درصد خانوارها و کسب و کارها تحت پوشش شبکه فیبرنوری قرار می‌گیرند و با این اقدام در آستانه تحول جدی در لایه زیرساخت و سرعت دسترسی صد برابری هستیم.
وی که در جمع اساتید دانشگاه سخن می‌گفت با اشاره به اینکه دانشگاه می‌تواند در زمینه فراهم کردن خدمات و محتوای باکیفیت و بومی برای ارائه بر این بستر ارتباطی پرسرعت کمک کند، افزود: دانشگاه رازی کرمانشاه برای تسریع در اجرای پروژه فیبرنوری در استان کرمانشاه و ارائه خدمات فناوری پایه بر روی این بستر همکاری کند.
وزیر ارتباطات، اجرای دولت هوشمند را یکی از آرزوهای دو دهه گذشته کشور عنوان کرد و گفت: تاکنون حدود ۲۰ دستگاه به این درگاه خدمات دولت هوشمند متصل شده‌اند و در آینده نزدیک مردم با یک بار احراز هویت از تمام خدمات دولتی می‌توانند استفاده کنند.
وی حوزه فضایی را یکی دیگر از اولویت‌های وزارت ارتباطات عنوان کرد و افزود: زیرساخت‌های فضایی کشور در حال توسعه است و هم اکنون از ساخت ماهواره و ماهواره‌بر تا ایستگاه‌های دریافت داده‌های فضایی در کشور فرآهم شده و تا یک سال آینده به یکی از قطبهای پرتاب ماهواره در مدار ۵۰۰ کیلومتری در منطقه تبدیل می‌شویم که می‌توانیم به کشورهای دیگر نیز خدمات ارائه کنیم.
وزیر ارتباطات گفت: مشکل اصلی استان کرمانشاه اشتغال است که هرکسی بتواند در اشتغال فناوری پایه فعالیت کند مورد حمایت دولت خواهد بود.
زارع پور با تاکید به اینکه با فناوری اطلاعات بخش قابل توچهی از مشکل اشتغال را می توان در کشور حل کرد، گفت: نخبگان استان با استفاده از ظرفیت های فناوری اطلاعات در بخش‌های مختلف مانند کشاورزی، گردشگری‌ و صنایع دستی می توانند مشکل اصلی استان کرمانشاه یعنی اشتغال را مرتفع کنند.
وی با پیشنهاد تشکیل کار گروه اشتغال فناور پایه در استان کرمانشاه، افزود: با تشکیل این کار گروه و همکاری دانشگاه و بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت‌های استان با اولویت پروژه‌های اشتغال‌زا می توانیم به کاهش بیکاری در این استان کمک کنیم.
وزیر ارتباطات تصریح کرد: اگر موضوعات مطرح شده در کار گروه نیاز به پیگیری در دولت داشته باشد تا رسیدن به نتیجه پیگیری می‌کنیم.
بر اساس همین گزارش، در ابتدای این جلسه تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه رازی درباره موضوعاتی همچون اشتغالزایی، هوشمند سازی و استان هوشمند‌، آزمایشگاه فناوری‌های جدید و آموزش نیروهای تخصصی حوزه ICT، نظرات خود را مطرح و پیشنهاداتی را ارائه کردند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پاوه بیستون سفر استانی رئیس جمهور سرپل ذهاب قصر شیرین زارع پور عیسی زارع پور خبر کرمانشاه ثلالث باباجانی اخبار کرمانشاه سفر به کرمانشاه استان کرمانشاه فناوری اطلاعات وزیر ارتباطات دانشگاه رازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۵۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای

اکبر قنبرپور مشاور وزیر و سرپرست پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات در سفر اخیرشان به کرمانشاه حامل خبر‌های خوبی در حوزه دیجیتال برای استان کرمانشاه بود.

اول اینکه اجرای دو پروژه عمده در حوزه اقتصاد دیجیتال استان کرمانشاه و به‌ویژه شهر کرمانشاه دنبال خواهد کرد که یکی از این پروژه‌ها ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال بوده و شامل تجهیز دو مرکز نوآوری در پارک فناوری استان و دانشگاه رازی است.

 قنبرپور برنامه‌ در دست پیگیری بودن توانمندسازی اقتصاد دیجیتال در استان و آغاز فعالیت در حوزه دانش‌آموزی و هم در بعد تربیت نیروی متخصص کاری در استان کرمانشاه را خبر خوب دیگرش در سفر به استان برای دنبال کردن بررسی میزان پیشرفت این برنامه‌ها بود.

مشاور وزیر و سرپرست پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات اولین مرکز تولید بازی‌های رایانه‌ای در پارک فناوری کرمانشاه از ماه آینده با ۲۰ تیم راه‌اندازی و فراهم شدن آمادگی لازم برای اینکه این تیم‌ها تا پایان سال به ۵۰ تیم افزایش پیدا کند و در صورت لزوم مراکز دیگری برای توسعه این صنعت ایجاد شود خبر خوب سومش به مردم کرمانشاه بود.

خبر خوب دیگر در جریان این سفر به پیگیری ایجاد یک شهرک اقتصاد دیجیتال در کرمانشاه بود که قرار است شعبه‌ای از پارک توسعه فناوری و نوآوری اقتصاد دیجیتال را که تحت عنوان پارک فاوا در استان فعالیت کند و در آینده تبدیل به یک پردیس علم و فناوری شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • آینده ارزهای دیجیتال: چگونه بلاکچین صنایع مختلف را متحول می‌کند؟
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است
  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی