Web Analytics Made Easy - Statcounter

او که در سال ۱۳۴۵ شمسی به قطب جنوب سفر کرده بود، چنین می‌نویسد:

"اینک سلام این مسافر یخ زده قطب جنوب را بپذیرید، متاسفانه به دلیل هزینه بسیار بالایی که برای هر فرد اعزامی به قطب جنوب در برخواهد داشت، این امکان حاصل نشد که به همراهی برادرم عیسی، این یار همیشگی جهانگردی مان هفتمین قاره جهان، قطب جنوب را از دیدگاه خودمان مورد بررسی و تحقیق قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین برادران امیدوار به اجبار به مدت ۹۰ روز از یکدیگر جدا شدند. این سفر در سال ۱۹۶۶ بی گمان نیز یکی دیگر از موفقیت هایی را به همراه داشت که ما دو برادر ضمن ۱۰ سال سفرهای تحقیقاتی خود به دست آورده ایم و من بدین سان هفتمین و آخرین قاره جهان را پیموده و آن را کشف کردم حیرت نکنید:

پیداست که این قاره منجمد ظرف هفتاد سال گذشته، به پایمردی سیاحان و کاشفان بزرگ نروژی و انگلیسی کشف و فتح شد اما من پس از گذشت این همه سال، موفق شدم آن را با دوربین های فیلم‌برداری خود کشف و فتح کنم هر چند که پیش از ما این قاره کشف شده بود اما من توانستم چشم انداز تازه.ای که از جنبه های علمی مایه ور است را داشته باشم من نخستین فردی هستم که یک فیلم طولانی در مورد این قاره تهیه نمودم این فیلم رنگی و مدت زمان آن یک صد و ده دقیقه می باشد.

همچنین گفتنی است که من اولین فردی از آسیا هستم که به این قاره منجمد قدم گذاشته است"

۲۴ تیرماه ۱۴۰۱ عبدالله امیدوار در سن ۸۹ سالگی و در شیلی درگذشت.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهانگردان ایرانی البرز شناسی قطب جنوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۵۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی در عروسی ۲ قربانی گرفت

فرماندار عنبرآباد گفت: در نتیجه تیراندازی شامگاه جمعه حین برگزاری جشن عروسی، خاله عروس و خواهر داماد جان خود را از دست دادند. 

یزدان افشاری‌پور افزود: فردی که به دلیل مصرف مشروبات الکلی در حالت عادی نبوده است با سلاح جنگی کلت تیراندازی کور می‌کند که این ۲ نفر که ۳۰ و ۲۳ ساله بودند جان خود را از دست می‌دهند.

وی ادامه داد: بار‌ها در مورد خطرات تیراندازی در عروسی و این رسم نامناسب اخطار داده شده است و رفع کامل آن نیاز به کار فرهنگی بیشتر دارد.

فرماندار شهرستان عنبرآباد یادآور شد: برای مقابله با توزیع و مصرف مشروبات الکلی برنامه داریم و جمع آوری سلاح غیرمجاز در کل جنوب استان هم طی ماه‌های اخیر تشدید شده است.

 آذرماه سال گذشته نیز در تیراندازی در یک عروسی در عنبرآباد فردی جان باخت.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • حضور اسکواش باز البرزی در اردوی تیم ملی دختران جوان و نوجوان
  • اعتصاب کارگران «جهان»، ۵۳ سال قبل
  • حمایت دانشجویان البرزی از مردم مظلوم غزه
  • ببینید | اولین تصویر از آتش‌سوزی شدید یک کارگاه ۲ هزار متری در جنوب تهران
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی
  • اولین فردی که همزمان پمپ قلب و کلیه خوک دریافت کرد
  • تیراندازی در عروسی ۲ قربانی گرفت
  • زمان بازگشت به جنوب خط استوا
  • جام حذفی| پرسپولیس فاتح نیمه اول دیدار با آلومینیوم