Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آ‌ل‌هاشم امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی جمعه تبریز و در جمع با شکوه نمازگزاران مصلای امام خمینی(ره) اظهار داشت: دریاچه ارومیه قلب تپنده آذربایجان‌ است و همیشه برای ما دغدغه بود.

وی افزود: بنده از طریق تریبون‌های مختلف و در حضور رئیس جمهور گذشته و رئیس جمهور فعلی مطالباتی در این خصوص داشتم که البته دولت‌های مختلف برای احیای دریاچه اقداماتی کردند که هر چند باید این فعالیت‌ها برای مردم بیشتر ملموس شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه تبریز با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی اعتبارات خوبی برای احیای دریاچه ارومیه مصوب شده است، گفت: از رئیس جمهور درخواست می‌کنیم دستور تسریع به مصوبات احیای دریاچه ارومیه بدهند.

وی متذکر شد: نباید مسائل اقلیمی و زیست محیطی با سایر مسائل پیوند زده شود و باید از منظر خود مسائل پیگیر شود.

خطیب نماز جمعه تبریز بیان داشت: برای احیای دریاچه ارومیه باید از تمام ظرفیت‌های علمی دانشگاه استفاده شود چراکه ما قادر هستیم با وضع موجود و خشکسالی گسترده در کشور دریاچه را به ثبات برسانیم.

وی یادآور شد: خشکسالی یک پدیده عمومی در تمام کشورهای دنیاست به طوریکه دلایل خشکی دریاچه ارومیه نیز کاهش نزولات الهی، ساخت سدها، برداشت بی‌رویه از سفره‌های زیرزمینی است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: احیای دریاچه ارومیه دغدغه همه مردم و مسئولان است و ربطی به مسائل دیگر ندارد و باید هوشیار بود.

وی خاطرنشان کرد: مسوولان محترم به موضوع دریاچه ورود کرده‌اند و دستوراتی صادر شده است که دورنمای احیای دریاچه ارومیه را نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان ابراز کرد: در کشور چین هفت دریاچه نمک وجود دارد که همگی خشک شده است، در اطراف این دریاچه‌ها چندین کارخانه ایجاد شده است.

وی اذعان داشت: نگرانی وجود دارد ولی نباید به مسائل دیگر تعمیم داد.

منبع: آخرین نیوز

کلیدواژه: احیای دریاچه ارومیه رئیس جمهور جمعه تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۹۶۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  دکتر سعید شهند   ، در جریان تور رسانه ای  روایت خدمت و در بازدید از تالاب سولدوز شهرستان نقده در جمع خبرنگاران افزود: طی سال آبی جاری و تا کنون ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه ۱۱ تالاب اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه تامین و رهاسازی شده است که این میزان ۱۳ میلیون مترمکعب بیشتر از حقابه مصوب این تالابها بوده است.

وی با بیان اینکه پس از ۲۰ سال تالابهای طالقان ، قوپی بابا علی و گرده قیط و ممیند آبگیری شده و شاهد جریان یافتن حیات و بازگشت پرندگان به این تالاب ها هستیم،گفت: امسال نیز همانند سال گذشته وضعیت محیط زیستی تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه مطلوب است و با شرایط موجود این تالابها در زمره زنده ترین اکوسیستم های طبیعی کشور شاهد تنوع زیستی و گونه‌ای در این تالابها هستیم. 

شهند اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده و بر اساس مصوبه کارگروه مدیریت زیست بومی تالاب‌های استان ، تابستان امسال نیز حقابه محیط زیستی ۳ تالاب شورگل حسنلو ، سولدوز و کانی برازان تامین و رهاسازی خواهد شد.
گفتنی است تور رسانه ای روایت خدمت به منظور انعکاس خبری وضعیت تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه و بیان اقدامات انجام یافته در جهت احیای این تالابها در شهرستان نقده برگزار گردید.

 

 

دیگر خبرها

  • تصاویر| تفریح در بخش پرآب دریاچه ارومیه
  • آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند
  • فیلم| حال خوش مردم در جوار دریاچه ارومیه
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه
  • دمیده شدن دوباره امید در کالبد دریاچه ارومیه/ حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • آب چه رودخانه‌هایی از کردستان به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود؟
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند-تبریز
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه
  • حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه