Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده تبریز در مجلس، گفت: رویکرد جدید ایران در گسترش همکاری‌های اقتصادی با کشورهای همسایه با توجه به ظرفیت‌های قابل توجهی که در منطقه ما وجود دارد، یکی از روش‌های موثر در خنثی‌سازی تحریم‌‌های آمریکا است. - اخبار سیاسی -

حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به ترانزیت اولین محموله باری از کریدور شمال و به جنوب و تاثیر آن بر خنثی‌سازی تحریم‌ها، گفت: رویکرد جدید ایران در گسترش همکاری‌های اقتصادی با کشورهای همسایه با توجه به ظرفیت‌های قابل توجهی که در منطقه ما وجود دارد، یکی از روش‌های موثر در خنثی‌سازی تحریم‌‌های آمریکا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:‌ از آنجا که روسیه و دیگر کشورهای منطقه اوراسیا هم‌اکنون برای تبادلات تجاری خود با هند ناچار به صرف هزینه و وقت بسیار زیاد هستند، کریدور شمال به جنوب که از بندر آستراخان در روسیه آغاز  و از طریق سرخس وارد خاک ایران شده و از طریق قطار به بندر چابهار و پس از آن از راه دریا به هند می‌رسد، علاوه بر کاهش قابل توجه مدت زمان ارسال کالا از منطقه اوراسیا به هند، هزینه‌های تبادلات تجاری را نیز به شکل چشم‌گیری کاهش می‌دهد.  

نماینده تبریز در مجلس تاکید کرد: راه‌اندازی رسمی کریدور شمال به جنوب بیش از پیش این واقعیت را به اثبات رساند که دوران تاثیرگذاری مطلق تحریم‌ها توسط آمریکا تمام شده و  ایران نیز در این فضا می‌تواند با انعقاد پیمان‌های منطقه‌ای و دو جانبه با کشورهای همسایه در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها و کاهش اثرات مخرب فشار‌های آمریکا بر اقتصاد کشور گام‌های بلند بردارد. 

میرتاج‌الدینی با بیان اینکه، آمریکا امروز با توجه به مشکلات اقتصادی و سیاسی داخلی که دارد،‌ قادر نیست به‌مانند گذشته از طریق قدرت نظامی سیاست‌های استعماری خود در منطقه را پیاده‌سازی کند، گفت: تنها حربه آمریکا برای تحت فشار قرار دادن کشورهای مستقل، استقاده از قدرت اقتصادی است که این حربه نیز با انتقاد پیمان‌های منطقه‌ای همچون فعال کردن کریدور شمال به جنوب و همچنین عضویت در پیمان‌هایی بین‌المللی چون اکو، شانگهای و بریکس  قابل خنثی‌سازی  است. 

انتهای پیام/  

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس شمال به جنوب کریدور شمال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۰۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ازبکستان برای اتصال از افغانستان به آسیای مرکزی

وزارت حمل و نقل ازبکستان در بیانیه‌ای اظهار داشت برای تقویت تجارت آسیای مرکزی تلاش می‌کند تا بلاروس، روسیه، قزاقستان و پاکستان از مسیر افغانستان به یکدیگر متصل شوند.

وزرای حمل و نقل این کشورها در «ترمذ» ازبکستان اواسط هفته گذشته درباره این کریدور نیز گفتگو کردند.

براساس بیانیه وزارت حمل و نقل ازبکستان، شرکت‌کنندگان در این نشست درباره اتصال آسیای مرکزی و کشورهای مشترک‌المنافع و آسیای جنوبی از طریق توسعه یک کریدور حمل و نقل چند وجهی با هدف افزایش ظرفیت تزانزیت ازبکستان گفتگو کرده‌اند.

این طرح شامل برنامه‌هایی برای تقویت حمل و نقل کالا از طریق تجزیه و تحلیل محموله‌های ترانزیتی، دیجیتالی کردن اسناد و ساده‌سازی فرآیندهای تزانزیتی میان کشورها است.

کشورهای روسیه، قزاقستان و ازبکستان در نوامبر 2023 میلادی یادداشت تفاهمی را برای ایجاد این کریدور در جریان مجمع حمل و نقل سازمان همکاری شانگهای در تاشکند امضا کردند.

به گزارش رسانه‌ها، ازبکستان خاطرنشان کرد که از سال 2021 حمل و نقل بار از طریق افغانستان افزایش چشمگیری داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • طرح ازبکستان برای اتصال از افغانستان به آسیای مرکزی
  • خط کشتیرانی منظم از ایران به غرب آفریقا راه‌اندازی می‌شود
  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم
  • روایت مقام سابق موساد از «زیرساخت باور نکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران»