Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از انزلی : مهندس علی اوسط اکبری مقدم در "نشست تخصصی تبیین شاخص های عفاف و حجاب" که با حضور دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور به میزبانی مرکز همایش ها و نمایشگاهی منطقه برگزار شد با بیان اینکه تحولات صورت گرفته در مناسبات و ارتباطات جهانی زمینه ساز دگرگونی رفتار انسانها را پدید آورده، اظهار داشت: براین اساس مسئله مهندسی و جهت دهی به رفتار جوامع بشری و به تبع آن افکار عمومی و اعتقادات مردم در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تأثیر بسزای مبانی اعتقادی در تمام مولفه های ارزیابی جامعه به ویژه مباحث فرهنگی و اجتماعی، اضافه کرد: در این میان با توجه به اثرات منفی تغییر و تحولات ناشی از جهانی شدن و تهاجم هنجارهای غربی به مبانی فکری-اعتقادی ما که زمینه فاصله گیری از مبانی عقیدتی اسلامی را پدیدار می نماید، در نتیجه گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر به عنوان مهمترین مانع در تعمیم کاهش عمل به باورهای اعتقادی، باید در اولویت کاری قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی به تجزیه و تحلیل مولفه های برنامه های فرهنگی و اثرگذاری آن پرداخت و گفت: اثرگذاری مثبت اقدامات فرهنگی در جهت ایجاد جامعه اسلامی و پیشرو از کودکی شروع می شود و باید برنامه های آموزشی در حوزه های عفاف و حجاب اسلامی در جریان رشد کودکان تا دوران بزرگسالی و کهولت تداوم یابد.

وی با تصریح براینکه عفاف و حجاب محدود به پوشش نمی باشد بلکه رعایت اخلاق و منش اسلامی جهت اجرای سیره نبوی و علوی در جریان زندگی است، که می تواند بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف نماید، اضافه کرد: از رعایت عفاف و حجاب است که کرامت انسانی و حسن خلق و عمل به واجبات و مستحبات متبلور شده و در چنین جامعه ای امر به معروف و نهی از منکر سازوکاری اجتماعی در پایش مستمر رفتارهای جمعی و زنهار دادن به دولتمردان است.

اکبری مقدم تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای اجرای وظایف خود از نظرات و انتقادات کارشناسی مبتنی بر ارائه راه حل در مسیر دست یابی سریع تر،با هزینه کمتر و منفعت بیشتر برای جمهوری اسلامی ایران در مسیر توسعه همکاری های منطقه ای و تحقق شاخص های توسعه اقتصادی در سطح منطقه، استان و کشورمان استقبال می کند.

48

کد خبر 1651869

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مناطق آزاد امر به معروف نهی از منکر عفاف و حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۵۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان و مقابله جبهه کفر برابر حق

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمدرضا رادان بعدازظهر جمعه در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در محل ساختمان این نهاد حوزوی برگزار شد بیان کرد: موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان علیه جامعه ما و مقابله جبهه کفر در برابر جبهه حق است که در صورت برنده شدن هر یک، شرایط تعیین کننده خواهد بود.

فرمانده فراجا بیان کرد: در طی این سالها رهبر معظم انقلاب بر موضوع شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی اشاره داشتند که متاسفانه برای این موضوعات تلاشی صورت نگرفت و تلاش های صورت گرفته نیز کافی نبوده و بسیاری فقط شنونده این بیانات بوده اند.

وی افزود: یکی از چالش ها در حوزه امنیت اخلاقی، نبود گفتمان واحد در بین دستگاه ها و نهادها است و از سویی دیگر در لایحه حجاب و عفاف نیز ابهاماتی وجود دارد.

سردار رادان اضافه کرد: هزینه پایین جرم بی‌حجابی و اظهارت ضد و نقیض برخی افراد مسوول و همچنین کمبود اعتبارات و امکانات مورد نیز از دیگر چالش های حوزه مقابله با بی حجابی و هنجارشکنی در کشور است.

کد خبر 6089379

دیگر خبرها

  • ضرورت مشارکت همه جانبه متولیان عفاف و حجاب در جامعه
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • اجرای طرح عفاف و حجاب دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است
  • جایگاه گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب؟
  • گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب حذف می‌شود؟
  • گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب حذف شده است؟
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان و مقابله جبهه کفر برابر حق
  • حجاب و عفاف؛ مهمترین محور سخنان خطیبان نماز جمعه شهر‌های گلستان
  • رها کردن فضای عفاف و حجاب به ضرر همه جامعه است
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است