Web Analytics Made Easy - Statcounter

ژانگ مینگ، دبیر کل سازمان همکاری شانگ‌های (SCO)  اعلام کرد که درخواست بلاروس برای عضویت کامل در این سازمان را دریاف کرده است. این درخواست حاکی از این است که ارزش‌های سازمان مطابق با بلاروس است و همکاری در چارچوب سازمان همکاری شانگ‌های به نفع این کشور است.

به گزارش گلوبال تایمز، او در ادامه  با اشاره به عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگ‌های، گفت: «روند قانونی درخواست بلاروس برای عضویت در سازمان همکاری شانگ‌های به زودی آغاز می‌شود و پس از ایران نیز همین روال است و الحاق بلاروس مستلزم اجماع همه کشور‌های عضو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

ژانگ مینگ در خصوص ایران خاطرنشان کرد که انتظار دارد در اجلاس بعدی که در سمرقند برگزار می‌شود، تفاهمنامه تعهدات ایران برای پیوستن به سازمان همکاری شانگ‌های به تصویب برسد.

این در حالی است که  سفارت ایران روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: تعهدات جمهوری اسلامی ایران برای عضویت در سازمان همکاری شانگ‌های در ازبکستان امضا می‌شود و سپس در آوریل ۲۰۲۳ نهایی می‌شود.

سال گذشته مراسم امضای پروتکل پیش‌نویس یادداشت الحاق ایران به سازمان همکاری شانگ‌های، پس از رایزنی با نمایندگان مجاز کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگ‌های و جمهوری اسلامی ایران در تاشکند برگزار شد.

این سند حاکی از آمادگی ایران برای عضویت در سازمان و رعایت اهداف و اصول منشور سازمان همکاری شانگ‌های، معاهدات بین‌المللی و اسناد مصوب در سازمان برای کمک به توسعه دوستی و همکاری‌های متقابل سودمند با کشور‌های عضو است. مرحله بعدی این روند، امضای تفاهم‌نامه تعهدات در حاشیه اجلاس آتی سازمان همکاری شانگ‌های در سمرقند و اجرای این تعهدات خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان همکاری شانگهای نشست شانگهای عضویت ایران در شانگهای سازمان همکاری شانگ برای عضویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۵۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است

نخست وزیر بورکینافاسو در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا با معاون اول رییس جمهور کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا،‌ محمد مخبر عصر امروز (شنبه) در این دیدار که در محل اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با تاکید بر نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با کشورهای آفریقایی، گفت: تهران در همین راستا علاقه مند است مناسبات خود را به صورت همه جانبه با کشورهای آفریقایی و به‌ویژه بورکینافاسو گسترش دهد.

معاون اول رییس جمهور همچنین با ابراز خرسندی از بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران در سال ۲۰۲۳ و استقرار سفرای دو کشور با بیان اینکه ظرفیت های خوبی برای ارتقای مناسبات فی مابین وجود دارد افزود: امضای اسناد همکاری در نخستین اجلاس کمیسیون مشترک، مناسبات تهران – واگادوگو را وارد دوره جدیدی کرده که لازم است دو کشور روند اجرایی کردن این اسناد را تسریع کنند.

مخبر با تاکید بر اینکه قدرت جمهوری اسلامی ایران ناشی از پیشرفت در زمینه علم و تکنولوژی است تصریح کرد: ایران آمادگی دارد دستاوردها و پیشرفت های خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و در این تعامل بر خلاف غرب و آمریکا که فقط به منافع خود می اندیشند، ایران منافع متقابل دو طرف را به صورت برد- برد مدنظر قرار میدهد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه گسترش روابط و مناسبات اقتصادی دو کشور نیازمند توسعه مراودات میان بخش خصوصی دو کشور است اظهار داشت: باید بستر همکاری بخش خصوصی دو کشور را فراهم کنیم که لغو روادید و تسهیل همکاری های بانکی از مهمترین ملزومات در این زمینه است.

نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با قدردانی از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در تهران گفت: روابط دو کشور از سابقه خوبی برخوردار است و بورکینافاسو خواستار استفاده از توانمندیها و تجربیات ایران در عرصه های مختلف صنعتی، بهداشت و درمان و علم و فناوری است.

وی با ابراز خرسندی از پیشرفت ها و دستاوردهای ایران در زمینه های مختلف، بر اراده جدی کشورش برای گسترش روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • رشد اقتصادی نیازمند برقراری رفاه و صلح
  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است
  • اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان
  • رئیس سازمان ملی استاندارد: امضای ایرانی جهانی شد
  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • آغاز دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • بخش خصوصی به افزایش همکاری کشورهای آسیا کمک می‌کند
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • حمایت الجزایر از طرح عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل