Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، شیخ حسین بازماندگان امروز در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: حضرت مولا علی(ع) مظهر عدالت، شجاعت، مهربانی و عطوفت است و لازم است جوانان و نوجوانان ما با شخصیت این امام همام بیشتر آشنا بشوند.

وی عنوان کرد: مولی الموحدین، امیرالمومنین، علی بن ابی طالب(علیه‌السلام) نماد و مظهر عدالت، سخاوت، شجاعت، مهربانی و عطوفت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شخصیتی که همه خوبی‌ها و فضیلت‌ها به او منتهی می‌شود.

بازماندگان با بیان اینکه مولا علی(ع) در میان جامعه اهل‌سنت از احترام خاص و جایگاه والایی برخوردار است، گفت: شخصیت، شجاعت و بزرگ‌منشی امام علی(ع) همواره در طول تاریخ زبانزد و در کتاب‌های اهل سنت به آن اشاره شده است.

امام جمعه شهر بندرپل با ذکر اینکه اهل‌ تسنن و تشیع نسبت به خاندان و اهل بیت پیامبر گرامی اسلام(ص) ارادت خاصی دارند، خاطر نشان کرد: حضرت رسول خدا(ص) فرموده: «همانا فردا پرچم را به دست مردی می‌دهم که خدا و رسولش را دوست دارد و خدا و رسولش نیز او را دوست دارند. حمله‌ کننده‌ای است که نمی‌گریزد و از میدان جنگ برنمی‌گردد تا خداوند با دستان او (قلعه خیبر را) بگشاید.»

شیخ حسین بازماندگان با اشاره به فرموده قرآن بیان کرد: «إِنَّما یُریدُ اللَّهُ لِیُذهِبَ عَنکُمُ الرِّجسَ أَهلَ البَیتِ وَیُطَهِّرَکُم تَطهیرًا»؛ «خداوند اراده کرد که پلیدی را از شما خاندان(اهل بیت پیامبر(ص) دور بدارد و شما را بسیار پاک بدارد.» اینها مسائلی است که همواره اهل‌سنت به آن اعتقاد داشته و احترام خاصی برای امام علی(ع) قائل هستند.

نایب رئیس شورای روحانیت شهرستان بندرخمیر با بیان اینکه جایگاه و بزرگی امام علی(ع) قابل وصف نیست، تاکید کرد: امیدوارم همه مسلمانان شیعه و سنی سبک زندگی امیرمؤمنان علی(ع) را الگوی زندگی خود قرار دهند.

شیخ حسین بازماندگان با تأکید بر اینکه باید جوانان با ابعاد شخصیتی و فضائل امام علی(ع) آشنا شوند، گفت: پیامبر خدا (ص) در بیان برخی از فضایل ایشان فرموده است: هر که می‌خواهد به «آدم» و علم او و «نوح» و تقوای او و «ابراهیم» و بردباری او و «موسی» و هیبت او و «عیسی» و عبادت او بنگرد، به «علی‌بن‌ابی‌طالب» بنگرد.
امام علی(ع) برای تربیت امت خود از هیچ تلاشی دریغ نکرد.

امام جمعه شهر بندرپل  با بیان اینکه زبان از وصف بزرگی، عظمت و فضائل امام علی(ع) عاجز است، تصریح کرد: بر کسی پوشیده نیست که مولای متقیان علی(ع) پس از پیامبر عظیم الشان اسلام(ص)، مصداق کامل اسوه حسنه است.

شیخ بازماندگان تاکید کرد: جوانان باید با ابعاد شخصیتی و فضائل امام علی(ع) آشنا شوند تا بتوانند در زندگی خود موفق و بر مشکلات غلبه و از حق خود دفاع کنند.

وی خاطرنشان کرد: اهل‌سنت ارادت خاص و قلبی و ویژه‌ای به امام علی (ع) دارند.
 
امام جمعه بندر پل با بیان اینکه علمای اهل سنت درباره امام علی(ع) و فضایل آن حضرت تألیفات فراوانی به رشته تحریر در آورده و احترام خاصی برای ایشان قائل هستند، گفت: بدون تردید امروزه انسان‌های تشنه عدالت و معنویت بیش از هر زمان دیگری به الگو قرار دادن شخصیت حضرت علی(ع) نیازمند هستند.

بازماندگان با یادآوری اینکه حضرت علی(ع) تربیت یافته دامن پیامبر اسلام(ص) است، تصریح کرد: در دنیای امروز که معنویت گمشده بشریت است، شناساندن شخصیت‌های بی‌نظیری همچون حضرت علی که در همه مقاطع عمر گرانبهایش الگو و اسوه کاملی برای مردم بوده؛ امری شایسته و ضروری است.

انتهای پیام/ 3728

منبع: فارس

کلیدواژه: شیخ حسین بازماندگان هرمزگان امام جمعه اهل سنت امام علی ع امام جمعه اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۶۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی

(عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی

دیگر خبرها

  • پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • تسلیت رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است