Web Analytics Made Easy - Statcounter

 علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس با اشاره به نشست امروز (شنبه 25 تیرماه) این کمیسیون اظهار داشت: بررسی طرح تاسیس و فعالیت سازمان های مردم نهاد و تشکل های اجتماعی در دستور کار کمیسیون قرار داشت. مرکز پژوهش ها پیش نویس آن را تهیه کرده و بررسی کلیات انجام شد، کار گروه مربوطه موظف شد تا روی جزئیات این طرح کار کند و تا 2 هفته آینده طرح را به صحن کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تعدد مراجع و دستگاه های مختلف برای صدور مجوز از جمله مشکلات تشکل‌های مردم نهاد است در این طرح به دنبال آن هستیم یک مرجع مسئولیت صدور مجوز را برعهده داشته باشد. همچنین نظارت بر مجموعه تشکل‌های مردم نهاد در اختیار یک مرجع قرار گیرد.

حدادی اظهار داشت: بر اساس آسیب شناسایی که شد در موضوع صدور مجوز و نظارت بر عملکرد تشکل‌ها اشکالاتی وجود داشت. در این طرح سامانه واحد و برخط دیده شده تا از طولانی شدن صدور مجوز جلوگیری شود. همچنین شرایط لغو مجوز تشکل‌ها نیز پیش بینی شد.

این نماینده مجلس بیان کرد: وزارت کشور به عنوان دبیرخانه این قانون تعیین خواهد شد. در گذشته نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی، سازمان امور اجتماعی وزارت کشور و وزارت ورزش و جوانان و کمیته امداد هر کدام جداگانه مجوز صادر می‌کردند، با تصویب این طرح این نهادها دخالت دارند اما دبیرخانه آن در وزارت کشور است.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با اشاره به دستور کار بعدی کمیسیون اظهار داشت: برای عضویت در کمیسیون ماده 10 احزاب وزارت کشور، انتخاباتی در صحن کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس انجام شد و 4 کاندیدا برای اخذ رای به صحن علنی معرفی شدند بر اساس رای اعضای کمیسیون، اینجانب (علی حدادی)، مالک شریعتی، محمدرضا صباغیان بافقی و عبدالحسین روح‌الامینی به صحن معرفی می‌شوند.

حدادی گفت: با رای نمایندگان در نهایت 2 نفر از بین این کاندیداها به عنوان عضو کمیسیون ماده 10 احزاب انتخاب می شوند. انتخابات نماینده ناظر مجلس در این کمیسیون هر دو سال یکبار در صحن انجام می شود./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: کمیسیون شوراهای مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۶۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ آخرین وضعیت فهرست های احزاب برای دور دوم انتخابات مجلس

عبدالحسین روح الامینی، معاون احزاب شورای ائتلاف، آخرین وضعیت فهرست های احزاب برای دور دوم انتخابات مجلس را اینگونه روایت کرد.

دریافت 3 MB

دیگر خبرها

  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • فیلم/ آخرین وضعیت فهرست های احزاب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند