Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کارگاه آموزشی «جهاد تبیین» ویژه مبلغات شبکه ساز استان تهران، با حضور حجت الاسلام عباس نصیری فرد، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور، برگزار شد.

حجت الاسلام نصیری فرد با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه جهاد تبیین گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، جهاد تبیین واجب عینی فوری است، یعنی بر همه خصوصاً نخبگان واجب است، بر این اساس باید پیش نیازهایی در این زمینه مورد توجه قرار گیرد که از آن جمله می‌توان به شیوه مواجهه با بیانات مقام معظم رهبری، آسیب شناسی جهاد تبیین، آگاهی از جنگ شناختی و ترکیبی، شناخت مهارت‌ها و تکنیک‌های جهاد تبیین، استفاده از مدل تحلیل محتوا و تحلیل گفتمان رهبر معظم انقلاب اسلامی، دست یافتن به راهکارهای عملی تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری، آشنایی با منظومه فکری رهبری و عدم ورود افراد غیر متخصص به تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر این که هر سخنرانی، تبیین و عرصه جهاد تبیین نیست و جهاد تبیین باید نظام مند و برنامه ریزی شده باشد، به نکاتی در رابطه با شیوه مواجهه با بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرد: التزام به ولی زمان با شناخت افکار ایشان ضروری است به عنوان مثال مبلغ باید در حوزه فرهنگی، مسائل خانوادگی و غیره با افکار ایشان آشنایی داشته باشد. زمینه پژوهی بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی یعنی وقتی مقام معظم رهبری کلیدواژهایی مثل سبک زندگی ایرانی اسلامی یا اقتصاد مقاومتی و … را مطرح می‌کنند، زمینه پژوهی صورت پذیرد. این که رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد جهاد تبیین تأکید دارند به این دلیل است که پس از گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، به دلیل ناکارآمدی برخی مسئولان، دشمن با جنگ شناختی، افکار مردم را در دست گرفته و به مردم می‌گوید مشکلات شما اساساً بخاطر دین، مذهب و اعتقاداتتان است، به همین منظور رهبری به جهاد تبیین تأکید دارند. جداسازی شخصیت علمی مقام معظم رهبری از جایگاه رهبری ایشان یکی دیگر از رسالت‌های مبلغات است برخی معتقدند چون ایشان رهبر هستند، مواردی را که مطرح می‌کنند، همگان باید اطاعت کنند، اما مسأله این است که رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن رهبری، یک تئوریسین و نظریه پرداز هستند، بنابراین وقتی ایشان درباره جهاد تبیین سخن می‌گویند، نظر ایشان به منزله نظریه یک کارشناس علمی است که اگر رهبر هم نبودند، نظریه‌های ایشان برای دنیا راهگشا بود. جداسازی شخصیت کاریزما از شخصیت فکری و اندیشه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی را باید مبلغات مورد توجه قرار دهند بسیاری از اوقات شخصیت تقدس گرایانه را بر ایشان حاکم کرده ایم در حالی که خیلی از افراد ممکن است شخصیت کاریزما داشته باشند، اما در مورد رهبری، شخصیت علمی ایشان بر شخصیت کاریزما و مقدسشان غلبه دارد.

مبلغان در بحث جهاد تبیین قدرت تحلیل پیدا کرده و گفتمان ایجاد کنند

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور استفاده از مدل تحلیل محتوا و گفتمان رهبر معظم انقلاب اسلامی را به عنوان یکی دیگر پیش نیازهای جهاد تبیین اشاره کرد و افزود: برخی مبلغان، فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی را فقط تکرار می‌کنند و در شبکه‌ها و صدا و سیما و خطبه‌های نماز جمعه و … عین فرمایشات ایشان تکرار می‌شود در حالی که تکرار، کار روزنامه و صدا و سیماست و خطیب باید فرمایشات مقام معظم رهبری را تحلیل کند. مبلغان باید در بحث جهاد تبیین قدرت تحلیل پیدا کرده و گفتمان ایجاد کنند.

وی عنوان کرد: دست یافتن به راهکارهای عملی تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی از دیگر پیش نیازهای جهاد تبیین است که باید مورد توجه قرار گیرد. زمانی رهبر معظم انقلاب اسلامی «سبک زندگی ایرانی اسلامی» را به عنوان شعار سال معرفی کردند و همه به این موضوع پرداختند، در دوره‌ای دیگر به تولید علم اشاره کردند، همگان سبک زندگی را رها کرده و به تولید علم پرداختند در حالی که باید به طور دقیق و تخصصی به این کلیدواژه‌ها پرداخته شود.

نصیری فرد در ادامه خصوصیات منظومه فکری رهبری را مورد بررسی قرار داد و گفت: افکار و اندیشه مقام معظم رهبری سیستمی است؛ یعنی وقتی فرمایشات ایشان را کنار هم می‌گذاریم، هیچ تناقضی وجود ندارد. منظومه فکری ایشان غایت گراست، تمام ابعاد زندگی بشر را مد نظر دارد و محور زندگی را خدا می‌داند.

وی در بخش دیگر سخنان خود به آسیب شناسی جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: شخصی که می‌خواهد موضوعی را تبیین کند، اگر نسبت به مبانی آگاهی نداشته باشد، در کار خود موفق نخواهد بود. تبیین نیاز به تحلیل دارد و پیش نیاز تحلیل، آگاهی است. همچنین عدم شناخت مخاطب و اولویت‌های او، قراردادن تبیین مبتنی بر گروه‌ها و احزاب، کیفیت را فدای کمیت کردن، عرضه مطالب بی اساس و توجیه و مقابله با همه شبهات، از جمله آسیب‌هایی است که در حوزه جهاد تبیین باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 5539657 فاطمه علی آبادی

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی آیت الله خامنه ای جهاد تبیین انقلاب اسلامی ایران سبک زندگی ایرانی اسلامی مقام معظم رهبری طلاب اعزام مبلغ عید غدیر خم قرآن کریم قرآن کتاب فعالیت های قرآنی انقلاب اسلامی ایران سازمان تبلیغات اسلامی هیات مذهبی عفاف و حجاب ایران شیعه غدیر خم امام هادی ع فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری مورد توجه قرار جهاد تبیین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۸۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت بیمارستان بهارستان از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب

طهماسب نجفی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در بازدید از پروژه بیمارستان بهارستان (مرکز جامع درمان سرطان)، روند رفع پایانی نواقص پروژه را مناسب ارزیابی کرد و گفت : با توجه به پیگیری‌های مکرر صورت گرفته، رفع نواقص این پروژه مناسب بوده است و امیدواریم که این روند تا ۱۰ اردیبهشت ماه به اتمام برسد.

وی گفت: تاکنون بیش از هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده که پس از بهره برداری می‌تواند کل منطقه غرب کشور و حتی مناطقی از شمال غرب را پوشش درمانی بدهد.

نجفی با بیان اینکه پروژه بیمارستان بهارستان از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور به استان است، گفت: این طرح، طرحی مهم و کلیدی است که تمام خدمات آن به بیماران کاملا رایگان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه همچنین از خیرین سازنده همراه سرا واقع در مجتمع بیمارستانی امام رضا تقدیر کرد. این همراه سرا ۳۸۰۰ متر زیر بنا دارد و در ۴ طبقه هتلی و یک طبقه لابی و ۲ طبقه زیرزمین (غذاخوری و تاسیسات) ساخته شده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • قدردانی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم از اجرای طرح نور
  • ساخت بیمارستان بهارستان از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب از فساد جلوگیری می‌کند
  • عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب باعث جلوگیری از فساد می‌شود
  • ۱+۵ موضوع مهمی که باید هدف «جهاد تبیین» قرار گیرد