Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@16:41:22 GMT

آخرین وضعیت آب‌وهوا؛ تداوم گرمای هوا در کشور

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۱۰۴۳۴

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان، کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز از ساعات بعد از ظهر تا روز سه‌شنبه برای جنوب استان سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که به ویژه در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه این بارش‌ها در این مناطق شدت بیشتری دارد و سبب جاری شدن روان‌آب، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و برخورد صاعقه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به اینکه به سبب وزش باد شدید لحظه‌ای که در این مناطق رخ می‌دهد و بارش‌ها را به همراه دارد، شاهد خیزش گرد و خاک موقتی و کاهش شعاع دید در این مناطق هستیم، ادامه داد: این بارش‌ها امروز در جنوب سیستان و بلوچستان و روز دوشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در شمال شرق و شرق کشور، دامنه‌های جنوبی البرز، سمنان و شرق تهران انتظار وزش باد به نسبت شدید را داریم، افزود: این شرایط برخی اوقات خیزش گرد و خاک را به همراه دارد.

رفیعی با اشاره به اینکه به سبب تشکیل توده گرد و خاک در کشور عراق، استان‌های مرزی کشور ایران در غرب و جنوب غرب کشور نیز درگیر این پدیده می‌شونند، اظهار کرد: این امر سبب کاهش کیفیت هوا و کیفیت دید در مناطق مذکور می‌شود.

وی شرایط جوی در سایر مناطق کشور را آرام و پایدار اعلام کرد و توضیح داد: گرمای هوا در کشور تداوم دارد و طی پنج روز آینده شرق دریای عمان و از بعد از ظهر روز چهارشنبه و روز پنجشنبه دریای خزر مواج و متلاطم می‌شود و در شرق دریای عمان و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان سیستان و بلوچستان تا روز پنجشنبه این شرایط سبب افزایش ارتفاع موج می‌شود که در مناطق ساحلی بین یک تا ۲ متر و در مناطق دور از ساحل به ۲.۵ متر می‌رسد و خساراتی را به همراه دارد و ممکن است سبب غرق شدن شناگران و آسیب به تورهای صیادی شود.

رفیعی ضمن بیان اینکه از روز سه‌شنبه در شرق کشور به ویژه در منطقه زابل وزش بادهای ۱۲۰ روزه همچنان تقویت می‌شود، در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: آسمان تهران صاف همراه با وزش باد است و فردا نیز این شرایط ادامه‌دارد. بیشینه دما امروز پایتخت به ۳۸ درجه و کمینه دما فردا به ۲۶ درجه می‌رسد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آیت الله ناصری مصطفی تاجزاده اسکوچیچ حمید نوری مازیار لرستانی عید غدیر آب و هوا گرما هواشناسی آیت الله ناصری مصطفی تاجزاده اسکوچیچ حمید نوری مازیار لرستانی عید غدیر سیستان و بلوچستان آخرین وضعیت روز آینده وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۰۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: آب شرب ۹۰درصد روستاهای مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان وصل شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی اظهار کرد: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی افزود: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تأمین شده است.

کد خبر 748016

دیگر خبرها

  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها/ کوهنوردی ممنوع!
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها؛ کوهنوردی ممنوع!
  • تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها/ کوه‌نوردی ممنوع!
  • کوهنوردی ممنوع/ تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها
  • تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها/ پنجشنبه کوهنوردی خطرناک است