Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام‌جمعه اراک گفت: عید غدیر عید انسانیت، عید آزادی خواهان و دلدادگان اردوگاه ولایت است و این ایام فرصتی مناسب برای تبیین و نهادینه کردن گفتمان ولایت در جامعه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در همایش عدالت از منظر امیرالمؤمنین(ع) در دانشگاه اراک گفت:عید غدیر عید انسانیت، عید آزادی خواهان و دلدادگان اردوگاه ولایت است و این ایام فرصتی مناسب برای تبیین و نهادینه کردن گفتمان ولایت در جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دری نجف‌آبادی اظهار کرد: عدالت یکی از ارزشمندترین ، عمیق‌ترین و مهم‌ترین سرمایه‌های انسانی وایمانی و چشم‌وچراغ اسلام، قرآن و مکتب اهل‌بیت(ع) است و سرمایه بزرگی برای پیشرفت و تکامل انسان و جامعه بشری است و نظام عالم بر پایه عدالت استوار است.

وی ادامه داد: قرآن کریم به تعبیرهای مختلفی از عدالت یاد می‌کند و لذا هم عدل در مقام تکوین و هم عدل در تشریع بسیار مهم است و نظام تشریع مکمل نظام تکوین است و کتاب شهید مطهری با عنوان عدل الهی که بیش از ۵۰ سال گذشته نگارش شده بسیار راهگشای شرایط امروز است.

امام‌جمعه اراک افزود: همه اولیاء الهی برای تحقق عدالت آمدند و قرآن کریم هدف انبیاء الهی را برقراری عدل و قسط بیان می‌کند و انقلاب اسلامی پس از سال‌ها برای برقراری عدالت توسط حضرت امام(ره) پایه‌گذاری شد و با احیای ارزش‌های اسلامی عدل و قسط را احیا نمود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بیان کرد: در طول انقلاب اسلامی گام‌های بلندی در راستای تحقق و برقراری عدالت برداشته‌شده اما کافی و کامل نیست و لذا در اقامه عدل و قسط نمره کامل نمی‌گیریم و فاصله‌داریم.

نظام پرداختی در کشور باید عادلانه باشد

وی یادآور شد: نظام پرداختی در کشور باید عادلانه باشد و همه امکانات و ظرفیت‌ها در کشور عادلانه توزیع شود و نباید موجب سوءاستفاده عناصر فرصت‌طلب شود و فساد آور نباشد.

دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه در گام دوم انقلاب نیازمند تدبیر عالمانه و حکیمانه برای برقراری عدالت در همه بخش‌ها هستیم اضافه کرد: در برنامه ششم ضریب جینی ۳۴ دهم درصد هدف‌گذاری شده که باید برای محقق شدن آن تلاش جدی نمود چراکه متأسفانه نرخ ضریب جینی قابل‌قبول نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: نظام مدیریتی، استخدامی، تصمیمات، قضاوت و همه بخش‌های نظام اسلامی باید عدالت محور باشد و عدالت شاخصه و محور در گام دوم انقلاب است.

وی ادامه داد: متأسفانه عدم توازن‌های اجتماعی در برخی از بخش‌های جامعه آزاردهنده است و باید موانع تحقق عدالت در همه حوزه‌ها برداشته شود.

دری نجف‌آبادی افزود: مدیریت منابع بانکی، منابع ارزی و واگذاری‌ها در کشور باید عادلانه توزیع شوند و حرکت به سمت عدالت در همه بخش‌ها تحول‌آفرین است.

عدالت شاخصه مهم در جامعه اسلامی است

امام‌جمعه اراک بابیان اینکه عدالت شاخصه مهم در جامعه اسلامی است اظهار کرد: عدالت جوهره معارف اسلام و هدف عالی تعالیم اسلامی است و در نظام اسلامی همه امور باید بر اساس عدالت باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی افزود: پای‌کار آوردن عزم ملی و اراده همه‌جانبه برای برقراری و گسترش عدالت در همه بخش‌ها، فرهنگ‌سازی ، کادر سازی گسترده برای اجرای عدالت و تقویت انگیزه‌ها در جامعه اسلامی از الزامات تحقق عدالت است که همه باید برای تحقق این راهبردها تلاش و همت بورزند.

وی گفت: کسانی که از عدالت فاصله می‌گیرند و مانع تحقق عدالت در بخش‌های مختلف جامعه هستند باید نمره سلبی به آنها داده شود و نباید در موقعیت‌های جامعه جایگاهی داشته باشند.

امام‌جمعه اراک ادامه داد: دوری از اسراف و مصرف‌گرایی بیش‌ازاندازه در جامعه اسلامی وظیفه همگانی است و مردم مؤلفه اصلی برقراری عدالت در جامعه هستند که باید نقش‌آفرینی کنند.

انقلاب اسلامی نقش مردم در اداره کشور را احیا کرد

دری نجف‌آبادی افزود: انقلاب اسلامی نقش مردم در اداره کشور را احیا کرد و لذا نقش‌آفرینی مردم در برقراری عدالت بسیار مهم است و جامعه اسلامی به تأسی از گفتمان علوی و فاطمی باید به سمت پیشرفت و تحقق عدالت در همه بخش‌ها حرکت کند و لذا گام دوم عدالت گام عدالت محوری است.

وی خاطرنشان کرد: معنای واقعی عدالت در جامعه اسلامی هدر ندادن ظرفیت‌ها و فرصت‌ها است و اگر ۳۰ درصد راندمان کاری افزایش پیدا کند قطعاً موجب تحول‌آفرینی و اجرای عدالت‌خواهیم بود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عدالت در همه بخش ها جامعه اسلامی امام جمعه اراک برقراری عدالت انقلاب اسلامی دری نجف آبادی تحقق عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۳۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز اظهار داشت: عفاف و حجاب از نظر شرعی و قانونی واجبی است که رعایت آن لازم و تضعیف آن تبعات سنگین برای فرد بی حجاب و جامعه اسلامی به بار می‌آورد، از این رو نظام و امت اسلامی نمی‌تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد.

امام جمعه کیش با تأکید بر التزام به حجاب و عفاف، از مردم خواست تلاش دشمنان قسم خورده اسلام، انقلاب و کشور را یکبار دیگر ناکام گذاشته و با مسئولان نظم و امنیت همکاری کنند.

حجت الاسلام بی نیاز بیان داشت: دشمنان دین و نظام اسلامی که نتوانستند از راه‌های مختلف به این نظام مقدس ضربه بزنند با جنگ شناختی و ترکیبی بدنبال تضعیف اعتقادات دینی، ترویج هنجار شکنی و بی حرمتی به موازین شرعی در جامعه اسلامی هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: بر همگان لازم است در مقابل این فتنه دشمنان نیز با هوشیاری و بصیرت بایستند و یکبار دیگر نقشه دشمنان را نقش بر آب کنند و برای عزت و سرافرازی نظام اسلامی و مردم عزیز و شریف ایران اسلامی تلاش کنند.
 
امام جمعه کیش تصریح کرد: همه دستگاه‌ها، مردان و زنان مومن و قانونمند کشور عزیزمان نسبت به این امر مسئولیت دارند، از این رو لازم است با تعامل منطقی، معتدل و حساب شده برنامه ریزی و اقدام کنند و با اهتمام وافر و قاطعیت کامل در جلوگیری از هرگونه بی قانونی و هنجار شکنی بر اساس قوانین کشور و ضوابط شرعی، از ایجاد دو قطبی‌ها، تفرقه و تقابل در جامعه پرهیز کنند.
 
وی افزود: از جامعه نخبگان انتظار می‌رود برای بصیرت افزایی، حفظ اخوت و مودت اسلامی و جذب حداکثری با عنایت کامل منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضوری موثر در عرصه جهاد تبیین داشته باشند.
 
حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز گفت: از زحمات و تلاش همه مردم و دستگاه‌ها به ویژه فراجا برای تثبیت هویت فرهنگی حفظ و ترویج ارزش‌ها در جامعه اسلامی و صیانت از آرمان‌های امام بزرگوار (ره) و شهدای گرانقدرمان، صمیمیانه تقدیر و تشکر می کنم و از خداوند متعال مزید توفیقات این عزیران را خواستاریم و خدا قوت عرض می‌نمایم.
 
وی افزود: بدیهی است در کنار این اقدامات، جهاد تبیین و دفاع منطقی و مستدل از ارزش‌ها و بصیرت افزایی و آگاه سازی آحاد مردم نسبت به فتنه‌های دشمنان و نیز اهتمام به رویکرد اصلاحی و جذب حداکثری و اخوت و مودت اسلامی و اقدامات معتدل و منطقی و توجه کامل به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد تاکید است.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
  • رویکرد سپاه کردستان اعتقادی است
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ؛ فرصتی برای تبیین اهداف ایران بعد از «وعده صادق»
  • رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است
  • حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است
  • نهادینه کردن عدالت آموزشی از اهداف مجموعه مدارس «صدرا» است
  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور