Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@17:29:25 GMT

راه‌اندازی نهضت قرائت قرآن در ادارات فارس

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۱۶۴۶۵

راه‌اندازی نهضت قرائت قرآن در ادارات فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز،  استاندار فارس امروز در مراسم اختتامیه هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه با اشاره به حدیث ثقلین پیامبر مکرم اسلام(ص) اظهار داشت: باید اعتراف کنیم ما مسلمانان نسبت به قرآن کریم کم‌توجه بوده اما همگی مدعی پیروی از دستورات خدا و پیامبر(ص) هستیم.

محمدهادی ایمانیه با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم به دستورات خداوند و عترت برگردیم و دقت شایسته‌ای به دو ثقل اکبر و اصغر داشته باشیم، افزود: باید در ترویج فرهنگ قرآن که از قرائت قرآن شروع می‌شود و به فهم معانی و عمل به قرآن ختم می‌شود، فعال باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به انتصاب دستیار ویژه استاندار فارس در امور قرآنی اشاره کرد و گفت: در همین راستا ستادی به نام قرآن در استان فعال شده است و اولین قدم آن توانمند شدن همه کارمندان دولت در استان فارس در بحث قرائت قرآن است که باید این قدم را با جدیت پیگیری کنیم تا تمام کارمندان ادارات و دانشگاه‌های فارس بتوانند قرائت صحیح قرآن را انجام دهند.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک فرا رسیدن عید غدیر اظهار کرد: خداوند در ادامه منتی که بر بشر داشت و بعثت پیامبر(ص) برای بشریت به عنوان تنها موردی که خداوند منت آن را بر بشر می‌گذارد، نعمت بزرگ دیگری را به بشر عطا کرد چرا که کار نیمه‌کاره و ناتمام بود تا روز غدیر که به دستور خداوند ولایت حضرت علی(ع) و نسل ایشان به عنوان خلیفه بلافصل و امام بعد از پیامبر(ص) انجام شد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: شیعیان حضرت علی(ع) و همه آزادگان و مسلمانان حداقل این نعمت را درک کنند و آموزه‌های آن حضرت را در سرلوحه امور خود قرار دهند.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: ستاد قران مسابقات قران قوه قضاییه آموزه های قرآنی پیامبر اکرم عید غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۶۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه اضطراب را درمان کنیم؟

سؤال پرسیدند که برای رفع اضطراب و استرس هایی که بدون منشأ خاصی به انسان وارد می‌شود و از طریق پزشکی هم حل نشده چه کار باید کرد؟

قرآن می‌فرماید: «الَّذِینَ آمَنُواْ وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِکْرِ اللّهِ أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ»، همین.

به قول حضرت امیرالمومنین (ع)، دنیا تجارت خانه‌ای بیش نیست.
تمام انسان این باشد هرچه که عقل و شرع برای او تعیین کرده‌اند، جدی بگیرد و در این صورت، مواردی که برای او مایه اضطراب و هم‌ّوغم ّ آینده باشد، از این موارد خیالش آسوده است.

مگر یکی از اسامی خدا، ارحم الراحمین نیست؟ رحمت دیگران اگر باشد محدود است و محدود نسبت به نامحدود هیچ است؛ خدا را فراموش نکنیم.
همه عواملی که باعث اضطراب می‌شوند، چیز محدودی هستند.

خداوند متعال فرموده است: بشر شعورت کجا رفته است؟ مگر می‌شود خدا کفایت کار بنده خودش را به عهده نگیرد.
«إِنْ یَنْصُرْکُمُ اللهُ فَلا غالِبَ لَکُمْ وَ إِنْ یَخْذُلْکُم فَمَنْ ذَا الَّذی یَنْصُرُکُمْ مِنْ بَعْدِهِ وَ عَلَی اللهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ».

خیال و اضطراب به این خاطر است که انسان غفلت می‌کند و دچار وسوسه شیطان می شود.

اگر بخواهیم، باید استغفار در سحر را جزو برنامه زندگی خود قرار دهیم که این قلب باید موانعش رفع شود.
قلب را خدا ساخته برای اینکه خودش در آنجا استقرار پیدا کند.
«اَلْقَلْبُ حَرَمُ اَللَّهِ فَلاَ تُسْکِنْ حَرَمَ اَللَّهِ غَیْرَ اَللَّهِ».

زنگارهای حاصل از غفلت های گذشته، جز با "استغفار" و "صلوات بر پیغمبر اکرم (ص)" پاک نمی‌شوند؛ اگر پاک کنیم، خداوند متعال ساکن و مستقر میشود.
برای اینکه مشکلمان حل شود، باید اول نگاه کنیم که خودمان در ارتباط با خدا چه گیری داریم؟

دیگر خبرها

  • حضرت ابراهیم یک پیامبر ویژه است
  • نهضت علمی امروز میراث پرافتخار مکتب امام صادق(ع) است
  • مسجد و هویت‌بخشی به محله
  • چگونه اضطراب را درمان کنیم؟
  • برنامه‌ریزی برای تبدیل شهرک صنعتی سروستان به قطب جدید صنعتی فارس/راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت در هفته پیش رو اعلام شد
  • سند راهبردی شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) رونمایی می‌شود
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • ۵۸۳ استان فارسی برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم آزمون دادند