Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدجواد لاریجانی در میانه برنامه در پاسخ به این پرسش که سفر بایدن به رژیم صهیونیستی را چگونه ارزیابی می کنید ؟ گفت: در سفر بایدن به رژیم صهیونیستی آنها هم قسم شدند تا نگذارند ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند و طبیعتا ما مطابق فتوای رهبر انقلاب و شرع اجازه نداریم تا به دنبال تولید سلاح های کشتار جمعی از جمله اتم پیش برویم اما اگر بخواهیم این کار را انجام دهیم کسی نمی تواند جلوی ما را بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطقان: محمدجواد لاریجانی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری در پاسخ به پرسشی مبنی بر علت تغییر راهبرد نظامی آمریکا در برابر ایران گفت: سیاست‌های آمریکا مانند سن بایدن فرتوت است و آن‌ها در مقابل ما ناتوان هستند.

دبیر سابق ستاد حقوق بشر در ادامه گفت که عربستان سعودی هر چقدر که سلاح بخواهد اروپا و آمریکا در اختیار سعودی ها می‌ گذارند اما سلاح های پیش پا افتاده ای که در یمن آن‌ها را بیچاره کرده است.

این کارشناس مسائل سیاسی همچنین گفت که دنیای این تسلیحات و ژست های تسلیحاتی کاملاً عوض شده و ظهور مسئله مقاومت در اینجا مطرح است؛ مقاومت فقط بازوی نظامی نیست، مقاومت یک ایده است که در آن مقاومت نظامی است نه تروریسم و حمله.

محمدجواد لاریجانی معتقد است که ایران قدرت تاثیرگذار معنوی ،سیاسی است و در ذهن دشمنان به عنوان یک عنصر قوی در منطقه ظاهر شده چراکه آمریکایی ها در نقشه امنیت ملی خود سه کشور را برای منافع ملی خطرناک می بینند که این سه کشور شامل چین ، روسیه و ایران است.

دبیر سابق ستاد حقوق بشر در ادامه می‌گوید که مقاومت به دنبال فساد و سیطره نیست و در تقابل با سیطره است اما در مقابل غرب مرتب طرح ها و ایده هایی را که فرتوت است دنبال می کند لذا آن ها کاملاً با فهم درست از واقعیت و شرایط فاصله دارند.
هم قسم شدند تا نگذارند ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند اما اگر بخواهیم میسازیم

محمدجواد لاریجانی در میانه برنامه در پاسخ به این پرسش که سفر بایدن به رژیم صهیونیستی را چگونه ارزیابی می کنید ؟ گفت: در سفر بایدن به رژیم صهیونیستی آنها هم قسم شدند تا نگذارند ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند و طبیعتا ما مطابق فتوای رهبر انقلاب و شرع اجازه نداریم تا به دنبال تولید سلاح های کشتار جمعی از جمله اتم پیش برویم اما اگر بخواهیم این کار را انجام دهیم کسی نمی تواند جلوی ما را بگیرد.

به گفته این کارشناس مسائل سیاسی کندی که در جریان برجام اتفاق افتاد به سرعت بازسازی می شود و توان هسته‌ای ایران چیزی نیست که با بمباران از بین برود چراکه تحلیلگران نظامی می گویند که توانمندی جمهوری اسلامی ایران محصور نیست.
در مسئله مقاومت بحث سیطره ایران مطرح نیست بلکه صحبت از آقایی کشورهای محور مقاومت است

دبیر سابق ستاد حقوق بشر همچنین در پاسخ به این پرسش که هندسه نوین قدرت جهانی را در منطقه چگونه ارزیابی می کنید؟ عنوان کرد: ما قدرت نظامی داریم اما مانند آمریکا نیستیم که حیثیت و وزن اصلی توانمان را نظامی ببینیم چراکه وزن اصلی توان ما در دین و منطق حق ماست و در اینجاست که باید سرمایه‌گذاری وسیعی انجام دهیم.

 این کارشناس مسائل سیاسی معتقد است که هویت ما حق مداری ماست؛ این موضوع کلید تمام توفیقات ماست و توان نظامی ما پشت این مسئله است که معنا دارد.

محمدجواد لاریجانی در ادامه با تاکید بر اینکه پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های مختلف مقاومت را توانمند می کند، گفت: وقتی بحث از پیروزی مقاومت در لبنان ،در سوریه در هر جایی می کنیم صحبت از سیطره ایران نیست بلکه صحبت از آقایی آن کشورهاست.
ایران هرگز همسایه های خود را تحقیر نمی کند

به گفته دبیر سابق ستاد حقوق بشر، ایران کشوری بزرگ و قدرتمند و همسایه توانمند آن‌هاست و آن‌ها می‌توانند از این فرصت استفاده کنند چراکه که ایران هرگز همسایه های خود را تحقیر نمی کند و آن‌ها هم نباید خودشان را تحقیر کنند.

محمدجواد لاریجانی در پایان در پاسخ به این پرسش که چه چیزی عامل نفوذ گسترده اندیشه مقاومت از دامنه های هیمالیا تا سواحل مدیترانه شده است؟ با اشاره به اینکه شعار مقاومت حق مداری است گفت: تفاوت در پایه های فرهنگی و فکری وجود دارد که در این راستا نقش اسلام و نقش مکتب اهل بیت (ع) را هرگز نمی توان فراموش کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی سرود سلام فرمانده را مصداق عینی نفوذ گسترده اندیشه مقاومت می‌داند و معتقد است موجی که این سرود ایجاد کرد به دلیل توان نظامی نیست بلکه به دلیل اصل اصیل مکتب اهل بیت (ع) است که سرچشمه ای بزرگ محسوب می‌شود. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: دبیر سابق ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ، محمدجواد لاریجانی ، سلاح هسته ای ، رژیم صهیونیستی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: محمدجواد لاریجانی سلاح هسته ای رژیم صهیونیستی سفر بایدن به رژیم صهیونیستی کارشناس مسائل سیاسی پاسخ به این پرسش محمدجواد لاریجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۷۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات سناریوی رژیم‌صهیونیستی برای حمله به رفح

روزنامه عرب زبان رای الیوم از سناریوی رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح پرده برداشت و نوشت که اطلاعات گروه های مقاومت درباره عملیات احتمالی به این شهر، گواه بر طرح ارائه شده از سوی تل آویو به طرف مصری و دولت آمریکا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، به نقل از رای الیوم، همه اطلاعات طرف‌های اسرائیلی و مصری درباره اجرای قریب الوقوع عملیات نظامی در محور فیلادلفیا و حومه شهر رفح، گواه بر این است که طرف اسرائیلی به دنبال عملیات محدودی است که طی آن بمباران سنگین زیرساخت‌ها، مگر در موارد ضرورت انجام نخواهد شد و هدف این عملیات، چهار گردان مقاومت در شهر رفح است.

این رسانه نوشت: اطلاعات گروه‌های مقاومت درباره عملیات احتمالی رفح گواه بر طرح ارائه شده تل آویو به طرف مصری و دولت آمریکاست. بر اساس اطلاعات موجود، به نظر می‌رسد که آمریکا و مصر با طرحی موافقت کرده‌اند که از عملیات تدریجی حکایت دارد که از مناطق شرقی شهر رفح شروع می‌شود و با بمباران سنگین مگر مناطقی که ارتش رژیم صهیونیستی گمان کند رهبران حماس در آن مخفی شده باشند، همراه نخواهد بود و تل آویو به اطلاع مقامات آمریکایی و مصری رسانده که اطلاعات لازم را درباره زیرساخت‌های نظامی مقاومت در شهر رفح و زیر تونل‌ها، برخی محله‌ها و کوچه‌های این شهر، جمع آوری و نهایی کرده است.

رای الیوم افزود: صحبت از عملیات نظامی تدریجی است که گفته می‌شود با همکاری کمیته نظامی و امنیتی مصر از حیث نظامی و اطلاعاتی طراحی شده و این بدان مفهوم است که قاهره موافقت اولیه را داده و این عملیات منتظر دستور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی است.

این رسانه ادامه داد: نتانیاهو به عامل وقت و فشار به منظور وادار کردن مقاومت برای قبول پیشنهاد جدید مصر در لحظات آخر درباره تبادل اسیران امید دارد تا از عملیات صرف نظر کند، اما طرح‌های عملیاتی آماده و روی کاغذ است و بُعد اطلاعاتی پایان یافته و صحبت از روند تدریجی درگیری برای تصرف مناطق و حمله به حماس است.

رای الیوم اضافه کرد: منابع وابسته به مقاومت از آمادگی کامل برای مقابله با دشمن صحبت به میان می‌آورند. چهار گردان القسام در شهر رفح طی هفت ماه گذشته در عملیات نظامی شرکت نکرده و آماده و سرحال برای درگیری و رویارویی هستند.

کد خبر 748638

دیگر خبرها

  • لهستان: برای طرح اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو آماده‌ایم
  • دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده نسل‌کشی آلمان در غزه رای می‌دهد
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • جزئیات سناریوی رژیم‌صهیونیستی برای حمله به رفح