Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه اصفهان با اشاره به اهمیت لباس روحانیت، گفت: این لباس فرم هدایتگران دین است و کردار ما باید طمأنینه باشد و هرگز اجازه ندهیم هیچ امری وقار طلبگی را خدشه دار کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهانبه نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در شب عید سعید غدیر و در آیین هجدمین دوره طرح ادیب (تلبس دائم) در مدرسه صدر بازار اصفهان، با اشاره به فضائل امیرالمومنین(ع) اظهار داشت: در روایتی از معصوم آمده است که عقل بشر از درک کامل و عمیق امام معصوم عاجز است، بنابراین ما در حد درک و فهم خود از فضال امام علی(ع) بیان می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امام رضا (ع) در روایتی می فرماید «ائمه معصومین همه فضائل را دارند بدون آن که فضیلتی را کسب کرده باشند»، بیان کرد: رسول الله(ص) در روایتی بیان می‌فرماید اگر از دشمنی دشمنان و حرف‌هایی که نصارا راجع به حضرت مسیح زدند(فرزند خدابودن) ترس نداشتم، عظمتی از فضائل امیرالمومنین را برای مردم بیان می‌کردم که هیچ کس از حضرت علی(ع) نمی‌گذشت، مگر اینکه خاک قدمش را برای سُرمه چشم خود برمی‌داشت.

جشن عمامه‌گذاری طلاب بوشهری در روز عید غدیر به روایت تصویرجشن عمامه‌گذاری طلاب بوشهری در روز عید غدیر به روایت تصویرگزارش تسنیم از حال و هوای حرم حضرت معصومه(س) در عید غدیر/ زائرانی که در قم ثناگوی مولایشان علی شدند

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: دو زیارت از امام هادی(ع) به ما رسیده است، یکی زیارت جامعه کبیره که درس امام شناسی است و دوم زیارت غدیریه که مجموعه ای از فضائل امام علی(ع) است.

وی با اشاره به اهمیت لباس روحانیت، تصریح کرد: هرگاه فردی غیر مومن در جامعه به واسطه پوشیدن لباس روحانیت به ما ناسزا و توهینی کرد، به یاد مشقت‌ها، سختی‌ها و توهین‌هایی بیفتیم که رسول اکرم(ص) و امیرالمومنین(ع) در راه دین تحمل کردند.

مدیر حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: این لباس فرم هدایتگران دین است و کردار ما باید طمأنینه باشد و هرگز اجازه ندهیم هیچ امری وقار طلبگی را خدشه دار کند.

وی  خاطرنشان کرد: وقار، منظم بودن و تمیزی لباس روحانیت از اهمیت بسزایی برخوردار است، بنابراین طلاب از امروز (تلبس دائم) به بعد حتما رعایت کنند، البته قطعا در مسیر طلبگی خانواده‌ها باید محدودیت‌هایی را رعایت کنند که موجب حفظ وقار و حرمت لباس روحانیت می‌شود.

انتهای پیام/170/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام جمعه اصفهان لباس روحانیت عید غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۰۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا در کانال تلگرامی خود نوشت:

حضرات بزرگان محترم روحانیت

سلام علیکم

تصور می‌شد، عملیات "وعده صادق" علیه رژیم‌صهیونیستی و نیز آغاز مجدد فعالیت گشت‌ارشاد( با نام جدید طرح نور) بتواند اتفاق پیش‌آمده در یکی دوماه اخیر در باره جناب آقای کاظم‌صدیقی را به محاق ببرد و به فراموش بسپارد.

گواهی می‌دهم هر روز با افراد متعددی در خیابانها، فروشگاهها ، وسایل نقلیه بخصوص مترو مواجه می‌شوم که درباره دو سه موضوع اظهارنظر یا پرسش می‌کنند. این بدان معناست که قضیه از نگاه افکارعمومی نه تنها تمام نشده، بلکه چون شفافیت کامل در آن صورت نگرفته، فضایی از بدبینی را حفظ کرده است.

به عنوان یک علاقمند به روحانیت و معتقد به حفظ شان و جایگاه آن و مهمتر بازگشت مرجعیت این طبقه برای مردم، انتظار دارم موضوع آقای صدیقی استخوان لای زخم نماند. اگر رفتار او صحیح،قابل دفاع و بدون خدشه است، صراحتا اعلام و ابهامات جامعه برطرف شود. در غیراین صورت، توقع جامعه مبنی بر برخورد بدون تبعیض با ایشان عملی گردد.

توجه به عبارت مشهور "حسنات الابرار، سیئات المقربین" اقتضا دارد که مواجهه با اشتباهات کوچک عناصری که تابلو نظام به شمار می روند، سخت باشد تا امید و اطمینان مردم افزایش یابد.

متاسفانه حضور آقای صدیقی در نمازجمعه و توجیهات طلبکارانه‌ای که در برابر شائبه ها بیان داشت، سوءتفاهم‌های موجود را افزایش داد و بیم آن می رود این دمل چرکین سربسته بماند و بعدها خدای ناکرده عواقبش دامنگیر همه روحانیت( که قطعا بسیاری از آنها از آن دفاع نمی‌کنند) شود. د

آنچه نوشته شد صرفا گزارشی از حرفهای شفاف مردم کوچه و بازار است. چشم بستن برواقعیت، واقعیت را از بین نمی برد بلکه دیر یا زود، روی تلخ خود را نشان می دهد.

والامر الیکم

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900553

دیگر خبرها

  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • تربیت طلبه، یک کار انبیایی از ناحیه خداوند است
  • روحانیون و طلاب قم، لباس نظامی پوشیده اند برای جنگ با که؟ با زنان و دختران این سرزمین؟!
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • پس لرزه های تجمع روحانیون قم با لباس نظامی /ابطحی: ضربه سنگین بر پیکر روحانیت وارد می کنند
  • امام جمعه قم: از نیروی انتظامی و کسانی که زخم زبان‌ها را به جان خریدند تشکر می‌کنیم
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه به مسئله کار و کارگران است
  • دستور امام جمعه تهران به وزیر کار دولت رئیسی /نیروهای مسلح اجازه کمترین تعرض به کشور را نمی دهند
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است