Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@23:35:03 GMT

داروی آسم برای درمان کرونا موثر است؟

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۲۹۳۲۸

داروی آسم برای درمان کرونا موثر است؟

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که داروی آسم «فلوتیکازون فوروات» برای درمان کووید ۱۹ خفیف تا متوسط تاثیر ندارد.

به گزارش مشرق، دکتر «آدریان هرناندز»، محقق ارشد و مدیر اجرایی مؤسسه تحقیقات بالینی دوک کارولینای شمالی، گفت: «هیچ مدرکی دال بر زمان بهبود یا کاهش بستری شدن در بیمارستان در شرکت کنندگانی که فلوتیکازون فوروات در مقابل افرادی که دارونما مصرف کرده بودند، مشاهده نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این یافته از یک مطالعه سراسری با نزدیک به ۵۰۰۰ شرکت‌کننده به دست آمده است که به ارزیابی مزایای بالقوه داروهای موجود برای درمان کووید ۱۹ خفیف تا متوسط ادامه می‌دهد. فلوتیکازون فوروات یکی از سه داروی مورد تأیید سازمان غذا و دارو است که در حال حاضر علیه کووید ۱۹ آزمایش می‌شود.

داروهای تغییر کاربری داروهایی هستند که توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای سایر اهداف پزشکی تأیید شده اند.

فلوتیکازون فوروات یک کورتیکواستروئید استنشاقی است که برای درمان آسم استفاده می‌شود، اما برای درمان کووید ۱۹ تأیید نشده است. این دارو تحت آزمایش قرار گرفت زیرا کورتیکواستروئیدها به طور بالقوه برای درمان کووید ۱۹ در بین بیماران غیر بستری مفید به نظر می رسند. محققان تاکید کردند بر اساس یافته‌های آنها، فلوتیکازون فوروات نباید برای درمان کووید ۱۹ استفاده شود.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت دارو بیماری آسم ویروس کرونا اخبار کرونا سلامت اخبار سلامتی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت برای درمان کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۹۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت

محمدمهدی ناصحی درباره پوشش اقلام دارویی جدید بیماران خاص و صعب‌العلاج گفت: در سال جاری، ۲۲۹۰ دارو تحت پوشش بیمه‌ای قرار دارند و تعداد داروهای تحت پوشش بیمه‌پایه برمبنای مصوبه شورای عالی بیمه افزایش یافته است.

وی گفت: داروهایی که تحت پوشش بیمه‌ای قرارگرفته‌اند برای بیماری‌های دیابت، فشارخون و بیماری‌های روانی به خصوص اسکیزوفرنی کاربرد دارند. 

وی با بیان اینکه ۵۹ دارو براساس مصوبه شورای عالی بیمه تحت پوشش قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: داروهایی که به سبد پوشش بیمه‌ای اضافه شده‌اند شاید به شکلی دیگر یا در دوز دیگری تحت پوشش بوده‌اند. بنابراین تمام مراکز خصوصی و دولتی عرضه‌کننده دارو، ۷۰ درصد از هزینه‌ها را پوشش می‌دهند.

 مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: افراد مشمول صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج علاوه بر پوشش ۷۰ درصدی بیمه، مشمول پوشش مازاد به میزان ۲۰ تا ۲۵ درصد می‌شوند. گاهی اوقات، پوشش مازاد بیماران مشمول صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج نیز تا ۳۰ درصد افزایش می‌یابد. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت ۱۴۰۳
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • تنهایی می‌تواند زندگی بازماندگان سرطان را کوتاه کند
  • با این فناوری انقلابی می‌توان درون سلول‌های سرطانی را مشاهده کرد!
  • روش های موثر برای از بین بردن آسیب‌های ناشی از بدخوابی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت