Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، از جدا کردن یک فرزند ایرانی از والدینش از سوی دولت دانمارک، علیرغم مخالفت پدر و مادرش، انتقاد کرد و گفت: دانمارک هرچه سریع‌تر این کودک ایرانی را به خانواده‌اش بازگرداند.

به گزارش ایسنا، کاظم غریب آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر، با اشاره به تصمیم ناعادلانه دولت دانمارک در واگذاری داریوش حیدری، کودک ایرانی به یک خانواده دانمارکی، وارد کردن اتهام واهی کودک‌ربایی به والدین داریوش از سوی دادگاه دانمارکی و بازگرداندن آنان به ایران و جداکردن این کودک دارای اختلال طیف اوتیسم از خانواده اش، اقدامات دانمارک را نقض آشکار تعهدات این کشور در حوزه حقوق بشر بویژه حقوق کودک توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غریب آبادی با قدردانی از تلاش ها و اقدامات وزارت امور خارجه کشورمان در سطوح مختلف برای حل معضل این خانواده و الحاق فرزند به والدینش، از عدم همکاری دولت دانمارک به بهانه این که هرگونه تصمیمی در مورد این کودک ایرانی صرفا از سوی دادگاه اتخاذ می‌گردد، انتقاد کرد.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه، ادامه داد: سئوال اصلی این است حال که والدین این کودک در ایران به سر می‌برند و دیگر در دانمارک حضور ندارند، چرا دولت دانمارک از انجام تعهدات خود برای الحاق این کودک بیمار به والدین خود طفره می رود؟! اصولا گرفتار نمودن والدین این کودک در مسیر دادگاه های دانمارک (ولو با اعطای ویزا برای حضور و پیگیری حقوقی-قضایی موضوع در دانمارک)، اقدام صحیحی نیست و مغایر با تعهدات حقوق بشر دانمارک است.

تماشاخانه ببینید| یوگای خنده در اندونزی؛ بیش از دو هزار نفر با هم خندیدند ببینید| سخنان متفاوت و شنیدنی شهید مطهری درباره امر به معروف و نهی از منکر فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دولت دانمارک کودک ایرانی حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۲۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲

علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به برگزاری ۱۵ هزار و ۱۱۰ ملاقات انجام شده بین فرزندان طلاق با والدین در مراکز مهر خانواده استان تهران، گفت: کودک یا نوجوانی که بخش عمده‌ای از تربیتش در بستر نهاد خانواده رخ می‌دهد پس از وقوع طلاق، از این نعمت بی‌بهره می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: در همین راستا، اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی» را از تکالیف دولت می‌داند.

وی با بیان اینکه کودکان طلاق به دلیل حق قانونی والدین برای ملاقات با فرزند، به جهت اختلاف‌ها و تعارض بین والدین در معرض آسیب قرار دارند، بیان داشت: این دسته از والدین مجبور به ملاقات و تبادل فرزند خود در مراکز انتظامی بوده‌اند که فضای کلانتری‌ها با توجه به حضور متهمان و مجرمان و وجود انواع آسیب‌های اجتماعی، محل مناسبی برای این ملاقات و نظم بخشی به روابط زوجین پس از طلاق نیست. 

وی در این رابطه گفت: در همین راستا تعداد ۱۸ مرکز مهر خانواده جهت ملاقات فرزندان در تهران راه‌اندازی و مشغول به فعالیت هستند که در مجموع در سال گذشته ۱۵ هزار و ۱۱۰ ملاقات بین فرزندان طلاق با والدین در این مراکز انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • تمجید سخنگوی دولت از بانوی ورزشکار ایرانی بابت رکوردشکنی در آسیا
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی
  • چرا کودکان فرانسوی به خوش رفتار و مؤدب بودن مشهورند؟
  • راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان
  • والدین صبور در برخورد با کودک 4 تا 6 ساله موفقتر هستند
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ فرزندتان را به ربات آزمون دهنده تبدیل نکنید!