Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، امروز بیستم ماه ذی‌الحجه مصادف است با سالروز ولادت هفتمین چراغ امامت و ولایت یعنی امام موسی کاظم علیه‌السلام. امام موسی کاظم علیه‌السلام در سال ۱۲۸ قمری، همزمان با انتقال قدرت از امویان به عباسیان متولد شد و در سال ۱۴۸ قمر پس از شهادت پدرش، امام صادق علیه‌السلام به امامت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوران ۳۵ ساله امامت ایشان با خلافت منصور، هادی، مهدی و هارون عباسی همزمان بود. این امام بزرگوار چندین بار از سوی مهدی و هارون عباسی زندانی شد و در سال ۱۸۳ قمری در زندان سندی بن شاهک به شهادت رسید. با شهادت ایشان، امامت به فرزندش علی بن موسی علیه‌السلام یعنی هشتمین امام شیعیان منتقل شد.

در همین رابطه، حجت الاسلام رضا محمدی کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز در باب کرامات امام موسی بن جعفر (ع) اظهار کرد: این امام بزرگوار در زمان خودشان از هر حیث در اوج فضایل انسانی قرار داشتند و دانشمندان اهل سنت نیز به این موضوع اذعان داشته‌اند. به عنوان مثال یکی از دانشمندان متعصب اهل سنت است می‌گوید امام موسی کاظم (ع) وارث علوم پدر خود و دارای فضل و کمال او بود و از آنجایی که در برخورد با مردم گذشت و بردباری به وی لقب کاظم را داده‌اند.

کارشناس مذهبی تاکید کرد: امام کاظم(ع) عابدترین، بهترین و سخاوتمندترین و بسیار کریم‌النفس در میان مردم عصر خویش بود. ایشان اهل عبادت، راز و نیاز و اهل معنویت بود و در زمان امامت ایشان در زمینه بخشش هیچ کس به پای این حضرت نمی‌رسید.

وی ادامه داد: همچنین یکی از مذهب‌شناسان عرب در این زمینه می‌گوید امام موسی کاظم به دلیل کوشش و تلاشی که در عبادت داشت به عبد صالح معروف بود.

محمدی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا به امام موسی کاظم(ع) لقب باب‌الحولج داده‌اند، گفت: به این دلیل که هر کس به امام مراجعه می‌کرد چه از نظر مالی و چه از نظر علمی، معرفتی و سایر مشکلاتی که داشت حاجتش برآورده می‌شد یعنی هر مشکلی که داشتند امام موسی کاظم می‌توانست در حل آن مشکل یاری‌رسان باشد.

کارشناس مذهبی عنوان کرد: همچنین بعداز شهادت ایشان توسل به امام موسی کاظم (ع) کاملا مجرب است و حاجت غالب کسانی که به ایشان متوسل می‌شوند برآورده می‌شود.

وی افزود: البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که همه ائمه (ع) باب‌الحوائج هستند، اما در بعضی از روایات آمده است که هر کدام از ائمه در زمینه برخی حوائج مجرب هستند مثلا امام جواد در زمینه حوائج مالی، و امام رضا(ع) در زمینه ازدواج و ... .

محمدی در پایان عنوان کرد: هر کدام از ائمه رسالتی برعهده دارند اما، امام موسی کاظم (ع) باب الحوائج عمومی است و در زمینه همه حاجت‌ها می‌توان به ایشان متوسل شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1148167 برچسب‌ها اخبار روز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اخبار روز امام موسی کاظم علیه السلام کاظم ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۲۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم

موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پاسخ به اینکه لایحه حجاب و عفاف در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت: «یک سری ابهاماتی که شورای نگهبان گرفته است را برطرف کرده‌ایم. انشاالله به رای کمیسیون می‌گذاریم و به شورا می‌فرستیم.»

به گزارش دیده‌بان ایران؛ پس از اجرای طرح «نور» و بازگشت مجدد گشت ارشاد، مناقشات حقوقی را مبنی براینکه وقتی لایحه حجاب و عفاف در مرحله رفت و آمد میان مجلس و شورای نگهبان قرار دارد، چگونه نیروی انتظامی گشت‌های ارشاد را دوباره به خیابان‎ها آورده، ایجاد کرده است.

موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پاسخ به اینکه لایحه حجاب و عفاف در چه مرحله‌ای قرار دارد گفت: «یک سری ابهاماتی که شورای نگهبان گرفته است را برطرف کرده‌ایم. انشاالله به رای کمیسیون می‌گذاریم و به شورا می‌فرستیم.»

وی در واکنش به بازگشت مجدد گشت ارشاد عنوان کرد: «قانون دارند. بر اساس قانون می‌توانند.»

غضنفرآبادی در پاسخ به اینکه گشت ارشاد براساس کدام قانون است گفت: «قانونی که مصوب کردند ... (مکث می‌کند) فکر می‌کنم شورای عالی انقلاب فرهنگی، دقیق یادم نیست.»

این نماینده مجلس درخصوص اینکه چرا با وجود تصویب نشدن لایجه حجاب و عفاف، گشت ارشاد مجدد بازگشته است، اظهار کرد: «از خودشان بپرسید.»

غضنفرآبادی در پاسخ به اینکه آیا مخالف گشت ارشاد است، گفت: «خیر، هرچه قانون بگوید باید به آن عمل کنیم.»

دیگر خبرها

  • برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه کشوری در دهه کرامت
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد
  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد
  • حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام، مصداقی برای آیه شریفه تطهیر است
  • موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)