Web Analytics Made Easy - Statcounter

سویه جدید کرونا در راه است و برای جلوگیری از قرمز شدن وضعیت شهرها باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار ، کرونا یک ویروس و مهمان ناخوانده بود که در طول سال های گذشته بسیاری از مردم را به کام مرگ کشاند و خطرات تلخی را باقی گذاشت از کساد شدن بازار گرفته تا تعطیلی شهرها و شلوغ شدن بیمارستان ها و بالارفتن آمار کسانی که تسلیم کرونا شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طول سال گذشته با اقدامات صورت گرفته از طرف دولت و انجام واکسناسیون عمومی باعث شد تا آمار همه گیری کرونا در کشور کاهش یافته ، بیمارستان ها خلوت شوند و باردیگر شاهد روزهایی باشیم که کرونا دیگر نیست و ویروس منحوس مغلوب شده است.

اما این روزها خبرهایی به گوش می رسد که کرونا قرار است باردیگر جولان دهد و شهرها را به رنگ قرمز درآرود چون رعایت پروتکل های بهداشتی و آمار واکسن زدن در جامعه کاهش یافته است.

ضروری است که بار دیگر مردم در کنار مسئولین نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و زدن واکسن اقدام نمایند.

خطر افزایش شهرستان ها به وضعیت قرمز 

در همین رابطه "علی نیکو نهاد "، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار  گفت :با ادامه روند فعلی، و شویع سویه جدید کرونا تعداد شهرهای نارنجی و قرمز استان بیشتر خواهد شد.

وی به روند افزایشی مبتلایان در استان اشاره کرد و اظهار کرد: میزان تزریق واکسن کرونادر دوز اول در استان ایلام ۸۷ درصد، دوز دوم ۸۰ درصد و دوز سوم ۳۸ درصد بوده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: ۵۷ مرکز واکسیناسیون در استان کار واکسیناسیون را انجام می‌دهند و ساعت فعالیت مراکز واکسیناسیون در استان از ساعت ۷ تا ۱۳:۳۰ ست.

نیکو نهاد  از افزایش نگران کننده بستری ها با شیب خطرناک صعودی در استان خبر داد و گفت: تعداد بستری ها و مبتلایان نسبت به ماههای گذشته در حال افزایش است که باعث می شود تا وارد پیک بعدی کرونا شویم.

وی  اضافه کرد: این مساله بیانگر این است که تجمع های کوچک بسیار خطرناک بوده و آنچه بیشتر از استفاده از ماسک در وضعیت کنونی حایز اهمیت است، دوری از حضور در تجمع ها و دورهمی ها در منازل، طبیعت، رستوران ها، محافل عزا و ختم، جشن های عروسی و سایر آیین ها است.

کرونا همچنان مهمان ناخوانده مردم است

"علی صادقی"،  کارشناس مسائل بهداشتی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: باید با این واقعیت کنار بیاییم که کرونا همچنان مهمان ناخوانده ای است که قصد رفتن را ندارد.

وی افزود: واکسناسیون عمومی در حال گسترش است اما حتی کسانی که واکسن زده اند هم باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند زیرا کرونا هر روز در حال جهش تازه است که طی آن افراد بیشتری را مبتلا می سازد بنابراین انتظار می رود تا سال های بعد هم در کشور بماند.

صادقی در ادامه گفت: برای کنترل شیوع ویروس کرونا باید محدودیت های را با جدیت دنبال کرد اما با سیاست هایی که معیشت مردم را تامین کند.

کارشناس مسائل بهداشتی تصریح کرد: در ایران اسلامی خلا توسعه اقتصاد دیجتال به چشم می خورد امری که در سایر کشور با توسعه نرم افزار ، سخت افزار ، بازی های رایانه ای ، پلتفرم ها و ... توانسته اند به منبع درآمد خوبی دست پیدا کنند امری که نیاز است که ماهم در آن حضور فعال و برنامه داشته باشیم تا دراین شرایط کسب وکارهای آنلاین طراحی شود.

 

انتهای پیام/ر

منبع: دانا

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۵۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر صبح امروز در ایستگاه احمد آباد با ۱۵۶ و قهجاورستان با ۱۷۲ AQI ناسالم برای عموم است.
وضعیت هوا همچنین امروز در ایستگاه‌های انقلاب با ۱۴۷، پارک زمزم با ۱۱۰، رهنان و کاوه با ۱۰۷، زینبیه ۱۳۴ و فرشادی با ۱۱۱، میرزا طاهر با ۱۱۶، کردآباد با ۱۴۲ و ولدان با ۱۱۲ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش شده است.
میانگین هوای اصفهان با ۱۱۳ AQI در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده است.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.
این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO)، اُزن (O ۳)، دی اکسید نیتروژن (NO ۲)، دی اکسید گوگرد (SO ۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM ۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • چالشی به نام بلاتکلیفی جاده سلامت در بجنورد
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • آیا برنامه سلامت خانواده بهتر از پزشک خانواده است؟
  • آیا برنامه سلامت خانواده قوی تر از پزشک خانواده است
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی