Web Analytics Made Easy - Statcounter

مبین میر، مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: با هدف رونق معیشت مرزنشینان سیستان و بلوچستان، نخستین بازارچه خرده‌ فروشی در بازارچه مرزی پیشین شهرستان راسک ماه آینده با حضور مقامات ایران و پاکستان افتتاح خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مبین میر در گفت وگو با عصرهامون بیان کرد: مرز پیشین، از نزدیکترین مرزها به بندر کراچی پاکستان است که با  توسعه بازارچه وتکمیل  بازارچه خرده فروشی می‌تواند نقش مهمی در صادرات کالا به این بندر و سایر بنادر کشورهای همسایه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی در ادامه توسعه زیرساخت های بازارچه های  مرزی استان سیستان و بلوچستان را عامل مهمی برای توسعه تجارت خارجی برای مرزنشینان و ایجاد اشتغال و بهبود اقتصاد آنها عنوان کرد و افزود: در دولت سیزدهم بیش از 250 میلیارد تومان در بازارچه های مرزی استان سرمایه گذاری شده که معادل بیش از 10 برابر  سرمایه گذاری در دولت های پیشین است.  

این مسئول در ادامه با بیان اینکه رویه های مختلفی برای تجارت در بازارچه های مرزی استان اعم از کولبری، پیله وری و تجارت کلان وجود دارد، تصریح کرد: توسعه بازارچه مرزی پیشین با بیش از 85 درصد پیشرفت فیزیکی در مراحل نهایی است و با  تکمیل و و بهره برداری تمام غرفه های آن تنها به مرزنشینان اختصاص خواهد یافت وتمامی  اهالی مرزنشین پیشین از موهبت مرز برخوردار خواهند شد

وی با بیان اینکه اکنون حدود 7 هزار مرزنشین در بازارچه‌های مرزی استان مشغول داد و ستد کالاهای مجاز و غیرنفتی هستند، یادآور شد: با  افزایش گذرگاه‌های مرزی، شاهد ایجاد اشتغال برای مرزنشینان خواهیم بود.  

مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان در ادامه از صادرات افزون بر 480 هزار تن کالا از بازارچه های مرزی این استان طی سال جاری خبر داد و گفت: از این میزان صادرات که نسبت به سال گذشته رشد 50 درصدی داشته، کالای غیرنفتی یش از 90 درصد از صادرات انجام شده را به خود اختصاص داده است.

این مسئول همچنین با اشاره به اینکه اگر تعهدات ارزی برداشته یا رویه آن اصلاح شود  میزان صادرات از مرزهای این استان چندین برابر افزایش خواهد یافت، اظهار داشت: امسال بیش از 25 هزار تن واردات انبه از کشور پاکستان فقط از مرزهای این استان صورت گرفته که در صورت رفع موانع ارزی شاهد رونق واردات نیز خواهیم بود.  

به گفته این مسئول، در حال حاضر، هیچ منعی برای واردات کالاهای مجاز در چارچوب رویه های قانونی در بازارچه های مرزی استان وجود ندارد.   
میر در ادامه با بیان اینکه اکنون بیش از 800 قلم کالا از طریق مرزهای استان قابلیت ترانزیت داخلی ‏ و عرضه بصورت کوله بری رو دارند، درباره فروش سوخت به صورت خرده فروشی در استان نیز افزود:  این موضوع، پس از برگزاری چندین مرحله جلسه در ‏کارگروه مرز، تا چند روز آینده  اجرایی خواهد شد.

به گفته مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان، کولر آبی، فرش، تره‌بار، میوه، کاشی، شامپو و رب گوجه و .. از عمده ترین کالاهای صادراتی از بازاراچه های مرزی این استان بوده است.

وی با اشاره به اینکه بازارچه های مرزی میلک و پیشین در رتبه های نخست و دوم صادرات قرار دارند، تجهیز و توسعه بازاراچه های مرزی استان را از رویکردهای مهم دولت دانست که می تواند اقتصاد مرزنشینان را متحول کرده و نرخ بیکاری را کاهش دهد.  

این مسئول در ادامه با سیستان و بلوچستان تنها استانی است که قاچاق دام از مرزهای آن انجام نمی شود، افزود: این استان آمادگی واردات و تامین ۱۰۰ هزار تن گوشت گرم کشور را دارد و چنانچه دولت گوشت گرم را از این استان خریداری کند به راحتی می توان نیاز کشور را تامین کرد و قیمت بازار را شکست و علاوه بر این زمینه ایجاد ۲۰ هزار شغل را در سیستان و بلوچستان فراهم کرد.

به گفته مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان، اکنون ۱۲ کشتارگاه و ۳۵ واحد بسته‌بندی در استان وجود دارد اما به دلیل خرید نشدن گوشت تنها ۳۰ درصد این واحدها فعال هستند.

وی با تأکید بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت های مرزی استان سیستان و بلوچستان از آمادگی بازارچه‌های مرزی این استان برای استقبال از سرمایه‌گذاران و ساده‌سازی مسیر فعالیت اقتصادی آنها خبر داد و گفت: تمام تلاش ما این است که پای سرمایه‌گذاران بیش از بیش به این استان باز شود چرا که سیستان و بلوچستان گنجینه‌ای عظیم از منابع طبیعی و اقتصادی است که قطعاً با شناساندن هرچه بیشتر آنها در سطح ملی و بهره‌برداری کارشناسانه می‌توان اقتصاد منطقه را متحول کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان بازارچه های مرزی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۵۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی پس از سیل در شهرستان دشتیاری - سیستان و بلوچستان + عکس

به گزارش صدای ایران از ایسنا،پس از باران‌های سیل آسا و وقوع سیل در چابهار و گذشت بیش از دوماه از آن، بخش‌های زیادی از مناطق شهرستان‌های اطراف از جمله دشتیاری و روستا‌های حومه با قطع دسترسی به راه‌ها و معضل آب گرفتگی معابر مواجه‌اند.

 

دیگر خبرها

  • بازارچه‌های مرزی پیراحمد و شیخ سلو در چالدران راه‌اندازی می‌شوند
  • امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان
  • یادی از منادی وحدت در سیستان و بلوچستان
  • فیلم| وضعیت بیماری مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • زندگی پس از سیل در شهرستان دشتیاری - سیستان و بلوچستان + عکس
  • زندگی پس از سیل در دشتیاری سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • نخستین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی در شهر جدید سهند افتتاح شد
  • افتتاح نخستین مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند
  • (تصاویر) روستای پزم تیاب سیستان و بلوچستان بعد از سیل