Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزار فارس از اصفهان، مخاطبان فارس با ثبت سوژه‌ای در سامانه فارس من خواستار تعیین تکلیف ‌اراضی علی‌آباد کلنگان شدند.

مخاطبان در این گویش نوشتند: اینجانبان مالکین زمین‌های شهرک علی‌‌آباد کلنگان شهرک پارسیان اصفهان حدود چهل سال قبل، در قطعات ۲۰۰، ۳۰۰ و ۳۶۰ متری خریداری و سند مشاع به آن‌ها داده شد و قرار بر این شد که در زمین مذکور توسط شرکت تعاونی مسکن مرکز آموزش و گروه‌های ۴۴ و ۵۵ ‌توپخانه شهرک‌سازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این پویش نوشته شده است: نقشه اولیه تهیه و به شهرداری اصفهان ارائه شد که متأسفانه به علت همکاری نکردن شهردار وقت و ارگان‌های مسؤول به بهانه‌های مختلف از جمله خارج از محدوده بودن یا کاربری کشاورزی از هرگونه ساخت و ساز جلوگیری شد و عنوان شد در این زمین باید شهرک المپیک ساخته شود که نشد، زمانی هم اداره مسکن و شهرسازی اصفهان کل زمین را به ناحق تصرف کرد که شرکت تعاونی مسکن علیه اداره مذکور شکایت کرد و از طریق دیوان عدالت اداری از اداره مسکن و شهرسازی خلع ید و زمین‌ها به مالکین برگردانده شد.

اکنون پس از گذشت چهل سال نقشه شهرک‌سازی تهیه و به تصویب شهرداری اصفهان رسیده و توافق شد که ۵۵ زمین جهت خیابان‌کشی و فضاهای سبز و آموزشی و غیره به شهرداری واگذار و ۴۵ زمین همراه با پروانه زمین‌ها به ۱۸۰۰ مالک واگذارشود.

اکثر مالکین اولیه دعوت حق را لبیک گفته و زمین‌ها به وارث آن‌ها رسیده ولی به علت کارشکنی بعضی ارگان‌های ذی‌ربط هنوز اجازه هیچ کار عمرانی داده نشده است.

حل معضل الحاق اراضی ۷۵ هکتاری «علی آباد کلنگان» پس از ۵۰ سال

در همین زمینه حسین مذنب مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی درباره الحاق اراضی ۷۵ هکتاری موسوم به علی آباد کلنگان به محدوده شهر اصفهان گفت: اراضی ۷۵ هکتاری موسوم به علی آباد کلنگان از سال ۱۳۵۱ به مدت حدود ۵۰ سال در اختیار تعاونی اتوبوسرانی شهر اصفهان و ارتش قرار داشت و الحاق این اراضی به محدوده شهر اصفهان در تاریخ ۱۳۹۷/۰۶/۰۵ در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران تصویب شده بود ولی به دلیل برخی ابهامات فنی و قانونی به مرحله ابلاغ نرسید.

وی خاطر کرد: با عنایت به سفر ریاست جمهوری به استان اصفهان و در راستای پاسخگویی و تعیین تکلیف اعضای محترم تعاونی‌های مذکور، در جلسه‌ای که در تاریخ ۱۴۰۱/۰۳/۰۶ با حضور مدیر کل بازرسی، نظارت و ارزیابی عملکرد مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری و مدیران ستادی و استانی موضوع مجدد مورد بررسی و راهکارهای قانونی برای ابلاغ مصوبه مذکور تبیین شد و در نهایت به استنادنامه ۴۶۸۳۸/۳۲۰ تاریخ ۱۴۰۱/۰۳/۲۹ دفتر نظارت بر طرح های توسعه و عمران معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی الحاق این اراضی به شهر اصفهان نهایی شد و این مصوبه توسط استاندار محترم اصفهان برای اقدامات اجرایی به شهرداری ابلاغ شد.

مذنب در پایان تصریح کرد: در واقع این مصوبه به عنوان یکی از برکات سفر ریاست محترم جمهور و هیئت دولت بوده و با الحاق این اراضی به محدوده شهر اصفهان بخشی از برنامه‌های قانون جهش تولید مسکن نیز محقق شده و تعداد کثیری از اعضای تعاونی های موصوف ان شاالله صاحبخانه خواهند شد.

انتهای پیام/۳۶۴۹/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان مذنب شهر اصفهان زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۷۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانمایی زمین برای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در نیشابور

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نیشابور گفت: تامین و شناسایی ۴٣٠ هکتار زمین در طرح نهضت ملی مسکن با همکاری ادارات منابع طبیعی، راه و‌شهرسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مجاورت روستای دشت انجام شد.   مهدی دونده افزود: بر اساس طراحی انجام شده در این اراضی تعداد پنج هزار و ۶۰۰ قطعه زمین مسکونی جانمایی شده است.   وی ادامه داد: بخشی از این قطعات برای واگذاری به متقاضیان روستایی که در روستا‌های همجوار ثبت نام کرده اند، در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بخش دیگر برای متقاضیان قانون جوانی جمعیت شهر نیشابور که علاقمند به مهاجرت معکوس به روستا هستند، در اختیار راه و شهرسازی قرار گرفته است.   وی با تاکید بر تسریع فرایند انجام کار، از دستگاه‌های متولی خواست تلاش کنند تامین مسکن شهروندان متقاضی هر چه زودتر به سرانجام برسد.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • کلنگ‌زنی بیش از ۳۴۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری در سازمان ملی زمین و مسکن
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)
  • الحاق یک فروند شناور آتشخوار به ناوگان بندرجاسک
  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد
  • جانمایی زمین برای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در نیشابور