Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@05:05:45 GMT

۶۳۰ مددجوی زندانی استان یزد حافظ قرآن کریم هستند

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۳۸۲۳۹

۶۳۰ مددجوی زندانی استان یزد حافظ قرآن کریم هستند

رضا مقبلی قرائی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مددجویان در زندان مرکزی و سایر مراکز زیرپوشش در استان با جدیت و دقت حافظ یک تا ۳۰ جزء کلام وحی هستند و در برنامه‌های فرهنگی، مذهبی مشارکت دارند .

وی با بیان اینکه زندان محور دانایی و توانایی و زمینه‌ساز اصلاح و تربیت بر اساس ارزش‌های معنوی و ارزشی است ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی به خصوص حفظ کلام وحی در بین مددجویان جزو برنامه‌ها محوری است که به جد پیگیری و اقدام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول از دیگر برنامه‌های مهم زندان‌های استان را توجه به فرهنگ مکتوب و گسترش فرهنگ مطالعه در بین مددجویان ذکر کرد و گفت: هم‌اکنون ۶ باب کتابخانه با ۵۶ هزار جلد کتاب در موضوع‌های مختلف وجود دارد که مورد استقبال مددجویان قرار می‌گیرد.

مقبلی اظهار کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری، مهارتی، قرآنی، کتابخوانی، ورزشی و سایر موارد بر حسب ضرورت که مورد اقبال مددجویان یزد قرار می‌گیرد با همکاری و همراهی دیگران و نهادها و دستگاه‌های اجرایی پیگیری و اقدام موثر صورت می‌گیرد.

وی اشتغال مددجویان را موضوعی مهم و جزو برنامه‌های اولویت‌دار در سطح زندان‌ها با همکاری برخی سازمان‌ها و دستگاه‌های فرهنگی، آموزشی و فنی و حرفه‌ای ذکر کرد و یادآور شد: در سال‌جاری به دلیل اهمیت موضوع ۶ میلیارد تومان بودجه برای فعالیت‌های اشتغالزایی مددجویان اختصاص یافته است.

مدیرکل اقدامات تامینی و تربیتی یزد بیان کرد: از این میزان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان و چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز تسهیلات برای کار آفرینان و کمک به اشتغال است و هم‌اکنون ۲۳۳ نفر در سطح زندان‌ها و ۴۵۴ مددجوی دیگر در سطح شهر مشغول کار هستند.

مقبلی بیان کرد: سال گذشته به مددجویان شاغل در سطح زندان‌ها و خارج از آن در سطح شهر بیش از  چهار میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان دستمزد پرداخت شد و هم‌اکنون ۷۴ درصد مددجویان شاغل و ۹۰ کارگاه برای کارآفرینی همکاری دارند.

وی اظهار کرد: پارسال ۱۷ هزار و ۷۰۰ قطعه هنری توسط مددجویان در رشته‌های مختلف تولید و ۲۲۰ دوره آموزشی برگزار و همچنین چهار هزار و ۲۵۷ گواهینامه فنی و حرفه‌ای برای مددجویان شرکت‌کننده در دوره‌ها صادر که می‌توانند از آنها برای کسب برخی تسهیلات استفاده کنند.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت و دارای ۶ مرکز اقدامات تامینی و تربیتی در یزد و برخی مناطق مختلف است .

برچسب‌ها سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور یزد اشتغال زایی سازمان زندان‌ها حافظ قرآن کریم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور یزد اشتغال زایی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور یزد اشتغال زایی سازمان زندان ها حافظ قرآن کریم برنامه ها زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۸۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند

ایسنا/البرز مدیر مجتمع ندامتگاهی قزلحصار کرج از تحمل کیفر ۲۷۴ زندانی با استفاده از مراقبت الکترونیکی در خارج از این زندان خبر داد.

به گزارش ایسنا، اله کرم عزیزی روز شنبه هشتم اردیبهشت اظهار کرد: این افراد در اجرای سیاست‌های قضایی مبنی بر کاهش جمعیت کیفری و با هدف بازسازی شخصیت زندانیان از طریق اعمال طرح نظارت و مراقبت الکترونیکی محکومیت خود را در کنار خانواده سپری می‌کنند.

وی ادامه داد: تایید حسن اخلاق، رفتار، رعایت قوانین و مقررات زندان توسط زندانیان از موارد اعلام شده به مراجع قانونی و اعلام موافقت آنان برای برخورداری واجدین شرایط از تسهیلات سامانه های نظارت و مراقبت الکترونیکی است.

عزیزی بیان کرد: استفاده از پابندهای الکترونیکی برای زندانیان این امکان را به آنان می‌دهد تا علاوه بر سپری نمودن طول مدت محکومیت خود در کنار خانواده بتوانند با حضور در محل کار خود امرار معاش نمایند.

مدیر مجتمع ندامتگاهی قزلحصار کرج با اشاره به اینکه با استفاده از این سامانه، به جای اینکه شخص دوران محکومیت خود را در زندان سپری کند می‌تواند در جامعه و در کنار خانواده خود باشد، یادآورشد: تنها محدودیت‌های تردد، پیش‌بینی شده، فعالیت در یک محدوده جغرافیایی خاص است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • فرار بیش از ۱۰۰ زندانی در نیجریه
  • ۲ هزار و ۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردو‌های زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • آزادی ۱۸ زندانی جرایم مالی در نذر هشتم سبزوار
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌