Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی شهردار تبریز گفت: شوراها و شهرداری‌ها جایگاه ویژه‌ای در برطرف کردن معضلات شهری و استانی دارند و از دردمندان حوزه‌ی شهری هستند.

یعقوب هوشیار روز پنجشنبه، ۳۰ تیر ماه، در همایش شوراهای اسلامی و شهرداری‌های آذربایجان شرقی اظهار کرد: شورا و شهرداری‌ها اهمیت بسیاری دارند که در قانون اساسی و حاکمیت، قانون‌گذار بخشی را برای شهرداری‌ها اختصاص داده است و به جهت ضرورت آن، نگاه ویژه‌ای در این زمینه وجود دارد چراکه مدیریت شهری اهمیت بسیاری دارد و شوراهای شهر باید بتوانند در این جایگاه معضلات شهر را برطرف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شوراها در حوزه‌های مختلف استانی درگیر هستند و نگاه‌ها را متوجه خود کرده و دردمندان حوزه‌ی شهری و مدیریت استانی هستند که یکی از این حوزه‌ها، دریاچه ارومیه است و اگر از روز اول برنامه‌ریزی و مدیریت آن در دست شوراها بود، اکنون شرایط بهتری داشتیم. 

وی افزود: نگاه بعدی که به‌عنوان مدیریت شهری داریم، این است که عزیزان شهرداری با انبوهی از مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند به‌ویژه در حوزه‌ی منابع و بسیاری از حوزه‌هایی که دستگاه‌ها نمی‌توانند انجام دهند، شهرداری‌ها به دوش می‌کشند و نگاه مردم به شهرداری‌ها است که ما همیشه پیشگام این قضیه بودیم و شانه خالی نکرده‌ایم اما مدیریت شهری به شیوه سنتی دیگر قابل اداره کردن نیست. 

هوشیار خاطرنشان کرد: در کنار کارهای عظیمی که انجام می‌شود، باید موضوعات مترو، محیط زیست و... را نیز اداره کرد در حالیکه در حوزه‌ی محیط زیست چندان کاری انجام نداده‌ایم؛ بنابراین باید از نگاه سنتی در مدیریت شهری و شوراها عبور کنیم.

وی گفت: ظرفیت عظیمی در بخش خصوصی و مردمی وجود دارد که دولت این چنین توانی را ندارد و باید از این بخش بهره‌مند شد و هرچه بتوان آن را فعال و تسهیل کرد، بخش عمده‌ای از معضلات به‌ویژه در حوزه اشتغال برطرف می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم نمایندگان مجلس، شوراها و شهرداری ها قسمتی را برای بخش خصوصی اختصاص دهند و ما به صورت جهادی شبانه‌روزی تلاش می‌کنیم تا بتوانیم نقص‌ها و مشکلات را برطرف کنیم چراکه به تسهیل‌سازی، بسترسازی و مساعدت‌های ویژه‌ای نیاز داریم.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهردار تبریز شهرداری تبریز شهرداری ها مدیریت شهری ویژه ای حوزه ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۳۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها از جمله مظاهر مشارکت مردم در حکمرانی است

استاندار اصفهان گفت: شوراها یکی از مظاهر مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خودشان است که با نگاه حکیمانه و فرمان امام(ره) شکل گرفت و مقام معظم رهبری هم در راستای همین نگاه حکیمانه در شعار امسال روی مشارکت مردم تأکید داشتند و به‌سمت مردم سوق داده شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سیدرضا مرتضوی صبح امروز، یکشنبه، در یکصدوسی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان حاضر شد و با گرامیداشت روز شوراها، اظهار داشت: روز شوراها فرصت مناسبی برای ارزیابی عملکرد و نحوه حرکت به‌سمت اهداف متعالی شوراها است و این روز را خدمت همه اعضای شوراهای استان، شهرستان و روستاهای کشور و به‌ویژه اصفهان تبریک می‌گویم.

وی با بیان اینکه شوراها یکی از مظاهر مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خودشان است که با نگاه حکیمانه و فرمان امام(ره) شکل گرفت، افزود: مقام معظم رهبری هم در راستای همین نگاه حکیمانه در شعار امسال روی مشارکت مردم تأکید داشتند و به‌سمت مردم سوق داده شد.

استاندار اصفهان با یادآوری اینکه شوراها جلوه‌ای از حرکت بین مردم برای استقرار نظام جمهوری اسلامی است، گفت: شوراها بر اساس قانون اساسی و نگاه مکتبی دین ما شکل گرفته و جامعه را به‌سمت استفاده از خرد جمعی و مشارکت مردم در اداره امور پیش برده و بر همین اساس اتفاقات خوبی را رقم زده است.

وی خاطرنشان کرد: شکل‌گیری شوراهای شهری و روستایی از جمله مصادیق بارز حضور مردم در حکمرانی و بر اساس مسیر شوراها است، تشکیل شوراها موجب تحکیم پایه‌های نظام جمهوری اسلامی شد و ظرفیت شوراها به‌نحوی مورد استفاده قرار گرفت که مردم در حرکت جمعی برای حل مسائل پیرامونی خود مشارکت کنند و نظام ما به‌عنوان یک نظام مردمی با شکل‌گیری شوراها روند پایدارتری را پیدا کرد.

مرتضوی با ابراز اینکه سایر استان‌ها به عملکرد شوراهای کلان‌شهرها به‌ویژه اصفهان نگاه ویژه‌ای دارند، گفت: اصفهان محل رفت‌وآمد مسئولین مختلف است و تأثیرپذیری از نگاه و عملکرد و نحوه تصمیم‌گیری شورای شهر اصفهان در سایر شهرها و روستاها انعکاس خود را نشان می‌دهد و در بخش‌های مختلف این تأثیرپذیری را می‌بینیم حتی با این جزئیات که یک نماد در روشنایی شهر استفاده می‌شود، در شهرهای کوچک تأثیرگذاری آن دیده می‌شود  که این خود فرصتی برای تعامل و هماهنگی میان شوراها فراهم می‌کند.

وی با اشاره به رویکردهای متناسب دغدغه‌مند شورای اسلامی شهر اصفهان، گفت: توجه به مسائل زیست‌محیطی، نگاه به ظرفیت‌سازی تأمین انرژی، توجه به منابع آب، مصرف بهینه آن و مباحث صرفه‌جویی آب و ارائه کمک فکری به مدیریت استان در حوزه آب و توجه به مباحث حمل‌ونقل عمومی نشان‌دهنده نگاه عمیق شورای ششم به مسائل شهر و استان است.

استاندار اصفهان اضافه کرد: در این دوره از شورای اصفهان به مسائل شهری نگاه عمیق و ویژه‌ای شکل گرفته و این یک اتفاق مبارک است، اگر مدیریت شهری برای خط دوی مترو وقت بگذارد نسبت به ایجاد شهر کارگاهی در معابر و خیابان‌ها، اهمیت بیشتری دارد.

وی افزود: شورای شهر اصفهان علی‌رغم هزینه‌های اجتماعی به‌دنبال کارهای ریشه‌ای و عمیق رفته‌ و در این راستا تصمیمات خوبی در حوزه سلامت و گردشگری اتخاذ کرده است که جای تقدیر و قدردانی دارد.

انتهای پیام/170/+

دیگر خبرها

  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • شوراها از جمله مظاهر مشارکت مردم در حکمرانی است
  • ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در حوزه مدیریت شهری مرکزی هزینه شده است
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند
  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • شورا انتظار بعضی تغییرات در شهرداری را داشت/ بدهکاری دلیل بی‌مهری نیست
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است