Web Analytics Made Easy - Statcounter

داود حبری، برگزیده این دوره از جایزه علیمحمدی منتخب کمیته داوران از بین دانشگاه‌های مختلف کشور (دانشگاه‌های اصفهان، تبریز، تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، تهران، دامغان، زنجان، سمنان، شهید بهشتی تهران، شهید باهنر کرمان، شیراز، صنعتی شاهرود، ولی عصر (عج) رفسنجان، یزد) بوده است.

حبری، فارغ‌التحصیل مقطع دکتری رشته فیزیک- در حوزه اپتیک از دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جایزه به واسطه رسالۀ دکتری حبری با عنوان «پراش باریکه‌های نوری از روزنه‌های ساختاریافته جدایی‌پذیر در مختصات دکارتی و قطبی» به او اختصاص یافته است.

این پایان‌نامه متشکل از مجموعه‌ای از فعالیت‌های نظری و تجربی روی پراش نور از روزنه‌های ساختاریافته است. در بخشی از این رساله، مطالعه‌ای جدید روی پراش نور تخت از ساختار‌های دو بعدی جدایی‌پذیر و جدایی‌ناپذیر در مختصات قطبی ارائه شده و ساختار‌های نوینی در مختصات قطبی معرفی می‌شوند که دارای خود تصویر هستند. در بخش دیگری از این رساله، مطالعه‌ای تحلیلی روی پراش باریکه‌های گردابی از روزنه‌های ساختاریافته ارائه می‌شود. علاوه برآن پراش یک باریکه‌ٔ گردابی از یک روزنه با تابعیت دلخواه فرمول‌بندی گشته است. به عنوان یک مورد مهم، پراش باریکه‌های گردابی از توری‌های شعاعی دامنه‌ای سینوسی، فرمول‌بندی شده و به صورت تجربی نیز بررسی شده و نشان داده شده است که الگوی پراش، هم بار توپولوژیکی و هم جهت پیچش پرتوی گردابی فرودی را نمایان می‌کند.

به روز بودن پژوهش انجام شده، کیفیت عالی مقالات مستخرج از رساله و شفافیت در نگارش از جمله نقاط مثبت این رساله است که به عنوان پایان نامهٔ برتر انتخاب شده است.

گفتنی است، به علت شیوع ویروس کرونا، یازدهمین جایزه علمیحمدی با تأخیر و عدم برگزاری مراسم جمعی اعطا شد.

قرار است همزمان با برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از برگزیده جایزه تجلیل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه تحصیلات تکمیلی جوایز علمی دانشگاه علوم پایه زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۹۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم وارد یاسوج شد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با استقبال استاندار و مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد وارد فرودگاه بین المللی شهدای یاسوج شد.

محمدعلی زلفی صبح روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با هدف شرکت در مراسم گرامیدشت هفته معلم و حضور در دانشگاه و دیدار با اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان و همچنین بازدید از فعالیت‌ها و پیشرفت‌های اخیر در بخش‌های مختلف دانشگاه یاسوج به این شهر سفر کرد.

دیدار با آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج، حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سر در دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج، بازدید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت و مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴، نشست با اعضای هیات رئیسه دانشگاه یاسوج، نشست آمایش آموزش عالی(با حضور امام جمعه، استاندار، رؤسای دانشگاه ها و...)، نشست با اعضای هیات علمی دانشگاه یاسوج در قالب نشست گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی و... برنامه‌های این سفر یک روزه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 
  • ورود هوش مصنوعی به تشخیص‌‌های آزمایشگاهی/ لزوم آشنایی دانش‌آموزان با علوم آزمایشگاهی
  • لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی
  • مخبردزفولی: استقرار اقتصاد دانش پایه شرط مهم تحقق مرجعیت علمی است
  • وزیر علوم وارد یاسوج شد