Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور با بیان اینکه عوارض آلودگی ناشی از نیروگاه باید به اراک اختصاص یابد از وجود ۲ نظر درباره راه اندازی مجدد کارخانه قند شازند خبر داد و گفت: یکی از مشکلات منطقه تردد خودروهای شوتی است که باید برای رفع این مشکل برخورد جدی با آنها انجام شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شازند، وحید احمدی ظهر امروز در نشست اعضای شورای اداری شهرستان شازند با اشاره به وضعیت کارخانه قند شازند، بیان کرد: بازدیدی از کارخانه قند داشتم، دو نظر در رابطه با راه‌اندازی کارخانه قند شازند وجود دارد، از جمله اینکه تکنولوژی کارخانه قند شازند قدیمی است، و امکان احیای آن وجود ندارد و دیگر اینکه تکنولوژی جدید وارد شود که آن هم منوط به این است که چغندرکاری در شهرستان وجود داشته باشد که با توجه به مسائل زیست محیطی به صلاح نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: چنانچه طرح پیشنهادی در شهرستان وجود داشته باشد، با رئیس سازمان بنیاد مستضعفان وارد مذاکره خواهیم شد.

وزیر کشور در خصوص آلایندگی خاطرنشان کرد: قبل از سال 86 عوارض آلایندگی شازند به مرکز استان و تهران واریز می‌شود، بعد از سال 86 با پیگیری‌هایی شد عوارض مختص شهرستان شازند شد، بعد از چهار سال با رد و بند سیاسی در مرکز استان  تصمیم بر این گرفته شد که این عوارض آلایندگی به بهانه اینکه آلودگی نیروگاه به اراک می‌رود، از صددرصد شازند به 46 درصد به شازند، بخشی به اراک و بخشی به خنداب اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: اینکه آلودگی نیروگاه به اراک وارد می‌شود، ما این را قبول داریم، اما معتقد هستیم  عوارض آلودگی ناشی از نیروگاه باید به اراک اختصاص یابد و عوارض آلایندگی باید از نیروگاه گرفته شود، اراک از آلودگی نیروگاه تاثیر می‌پذیرد و باید از عوارض آن بهره‌مند شوند، اما باید با تعیین درصد باشد.

وحیدی در خصوص برپایی ایستگاه بازرسی برای خودروهای شوتی بیان داشت: مخدوش کردن پلاک توسط خودروهای شوتی به معنی مخدوش کردن سند رسمی جمهوری اسلامی است که علاوه بر قاچاق جرم محسوب می‌شود، خودروهای شوتی چه از نظر سرعت و چه از نظر محموله مرتکب جرم می‌شوند که باید با آن برخورد کرد.

وزیر کشور همچنین در حاشیه این سفر در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر امروز اظهار داشت: امروز در خدمت مردم و نمایندگان شازند بودیم، مشکلاتی مطرح شد، بحث راه سراسری شمال به جنوب بود که ان شاءالله از آن بازدید می‌کنیم. این مسئله باید فعال شود، وزارت راه حتما اقدام خواهند کرد.

وحیدی ادامه داد: بحث الحاق دریاچه به شهر مطرح شد که با وزارت راه صحبت می‌کنیم که این دریاچه نزدیک شازند به شهرداری واگذار شود تا مردم از آن بهره مند شوند.

وی افزود: بحث صنایع مطرح شد و در برخی روستاها اعلام آمادگی شد،  تصورشان این بود محیط زیست اشکال دارد و در جلسه نیز بحث شد و قرار گردید طبق دستور فرماندار مشکل این عزیزان حل شود.

وزیر کشور بیان کرد: شازند شهری زیبا با مردمانی متعهد و انقلابی با داشتن بیش از 500 شهید و حضور 92 درصدی در انتخاب حق شان است که بخشی از خواسته‌هایشان برآورده شود،  دولت انقلابی رئیسی خودش را متعهد می‌داند که در خدمت مردم باشد و خواسته‌ها و نیازهای آ‌نها را بشنود، امیدوارم اینها به خوبی در سطح شهرستان شازند اجرا شود.

هواشناسی ایران 1401/04/28؛ کاهش دمای هوا در نوار شمالی/ افزایش آلودگی هوا در استان‌های غربیآیا افزایش آلودگی‌های محیطی بر تخریب لایه اوزن مؤثر بوده است؟

وحیدی خاطرنشان کرد: دولت انقلابی سیزدهم و شخص "آیت الله رئیسی" رئیس جمهور خود را متعهد به خدمت مردم و درخدمت مردم بودن می‌داند و خواسته‌ها و نیازهای آ‌نها را بشنود، امیدوارم مسائل و مصوبات به خوبی در سطح شهرستان شازند اجرا شود.

انتهای پیام/711/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کارخانه قند شازند شهرستان شازند خودروهای شوتی وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۹۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه

مریم آزادی معاون صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه موضوع مدیریت مصرف انرژی و خصوصا تامین برق همواره یکی از دغدغه مهم صنایع استان بوده، گفت : از همین رو تعدادی از صنایع شاخص به روش‌هایی از جمله احداث نیروگاه و یا تهیه ژانراتور برای تامین برق خود روی آورده اند.

وی ادامه داد: سه واحد سیمان مدلل، ذوب آهن بیستون و پتروشیمی پلیمر در این زمینه پیشقدم شده و در مجموع سه نیروگاه کوچک با ظرفیت ۵۸ مگاوات شامل نیروگاه ۲۴ مگاواتی در سیمان مدلل، نیروگاه ۲۲ مگاواتی در پتروشیمی پلیمر و نیروگاه ۱۲ مگاواتی در ذوب آهن بیستون در دست احداث بوده که ظرف یک یا دو سال آینده وارد مدار بهره‌برداری خواهند شد.

آزادی تاکید کرد: پتروشیمی بیستون نیز از دیگر واحد‌های متقاضی احداث نیروگاه در کرمانشاه است.

وی افزود: برخی از صنایع بدنبال تامین برق مورد نیاز خود از طریق تهیه ژنراتور هستند که مجموعه کشت و صنعت نازگل نیز در این دسته قرار دارد.

معاون صنایع اداره کل صمت استان کرمانشاه معتقد است، راه‌اندازی این نیروگاه‌ها کمک بسزایی به تامین برق مورد نیاز این صنایع و کاهش فشار به شبکه خواهد کرد و باعث می‌شود این صنایع دیگر در فصل گرما دغدغه خاموشی و محدودیت مصرف برق را نداشته باشند.

آزادی یکی دیگر از اقداماتی که در زمینه مدیریت مصرف انرژی در دستورکار قرار دارد را جایگزینی پساب تصفیه شده به جای آب مورد نیاز صنایع بزرگ اعلام کرد و گفت: این کار قرار است فعلا در سه شهرستان کرمانشاه، هرسین و اسلام‌آبادغرب انجام شود.

به گفته آزادی، در شهرستان اسلام‌آبادغرب پتروشیمی اسلام آباد، در هرسین مجموعه ذوب آهن و در کرمانشاه نیز واحد‌های مستقر در شرق مرکز استان برای دریافت این پساب اعلام تمایل کرده اند.

معاون صنایع اداره کل صمت استان کرمانشاه از ظرفیت کنونی حدود ۲۲ میلیون مترمکعبی پساب تصفیه‌خانه شهر کرمانشاه یاد کرد که می‌تواند نیاز چند واحد بزرگ از جمله پتروشیمی کرمانشاه، پتروشیمی پلیمر، نیروگاه بیستون و زاگرس و همچنین شهرک صنعتی زاگرس را پوشش دهد.

آزادی با بیان اینکه این واحد‌ها متقاضی استفاده از پساب هستند، اظهار کرد: با توجه به سرمایه‌گذاری بالای مورد نیاز برای اجرایی کردن این کار، مقرر شده کنسرسیومی از این واحد‌ها برای انتقال پساب پای کار بیایند و اجرای خط انتقال نیز با همکاری آب و فاضلاب یا آب منطقه‌ای انجام شود.

وی با بیان اینکه اکنون کار در مرحله انتخاب مشاور و برگزاری مناقصات است، ابراز امیدواری کرد، هرچه زودتر استفاده از پساب برای صنایع در کرمانشاه آغاز شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • سنگ اندازی مافیای خودرو برای ورود خودروهای برقی به کشور
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • سیل بم در پارکینگ خودرو | خودروهای لجن کش در حال کارند
  • خودروهای غرق شده در پارکینگ کارخانه خودروسازی در بم | ویدئو
  • جلوگیری از تردد خودروهای شوتی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان