Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، سیداحمد رسولی نژاد درباره توقف خط تولید خودروهایی مانند تیبا، سمند و ساینا و جایگزین کردن خودروهای مذکور با شاهین، هایماs8 و... گفت: این تصمیم نشان‌دهنده عدم شناخت مسئولان وزارت صمت و خودروسازان از شرایط جامعه است؛ اقشار متوسط و پایین جامعه از نظر درآمدی خریدار خودرهایی مانند تیبا و سمند هستند، بنابراین قیمت خودروهای جایگزین آن‌ها باید متناسب با توان خرید این افراد باشد در حالی که براساس اخبار رسیده به نظر می‌رسد به این موضوع دقت نشده و مسئولان مربوطه بدون در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی مشتریان، تصمیم به جایگزین کردن این خودروها گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی افزود: این رفتارها با شعارهای عدالت‌طلبانه دولت همخوانی ندارد و در تصمیم‌گیری‌ها باید به رفاه کل جامعه و منافع اکثریت مردم توجه کنیم، امیدواریم وزارت صمت در تصمیمات خود تجدید نظر کند.

وی با بیان اینکه جایگزین تیبا، سمند و... باید یا همان قیمت را داشته باشند یا کمی از این خودروها با منطق اقتصادی گرانتر باشند، اضافه کرد: وزیر صمت در دفعات مختلف شعارهایی را مطرح کرده که محقق نشده است.

کاهش خودروهای کف پارکینگ از سوی مسئولان مربوطه، حرکتی نمایشی، تبلیغاتی و رسانه‌ای است

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه گزارش‌های خوبی از برخی شرکت‌های خودروسازی به گوش نمی‌رسد، ادامه داد: طبق این گزارش‌ها، طرح موضوعاتی مانند کاهش خودروهای کف پارکینگ از سوی مسئولان مربوطه، حرکتی نمایشی، تبلیغاتی و رسانه‌ای است که دستگاه‌های نظارتی باید به این موضوع ورود کنند.

رسولی‌نژاد تصریح کرد: باید مشخص شود که ادعای مسئولان درباره به حداقل رسیدن تعداد خودروهای کف پارکینگ تا چه میزان صحت دارد؟ آیا اینکه خودروهای موجود در پارکینگ‌ها جابه جا و به مکان دیگری منتقل می‌شود سپس با نمایش پارکینگ خالی، ادعای کاهش تعداد خودروهای موجود در پارکینگ‌ها می‌شود، درست است؟

دولت آئین‌نامه اجرایی واردات خودرو را هرچه سریعتر تعیین تکلیف کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: با توجه به وضعیت قطعه‌سازی و واردات قطعه از خارج، باید ادعای مطرح شده درباره کاهش تعداد خودروهای کف پارکینگ راستی آزمایی شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت آئین‌نامه اجرایی واردات خودرو را هرچه سریعتر تعیین تکلیف کند، ادامه داد: واردات خودرو در ارتقای کیفیت و کاهش قیمت خودرو اثرگذار است.

منبع: نماینده

کلیدواژه: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خودروسازان نماینده خودروهای کف پارکینگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۹۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید وزیر صنعت درباره واردات خودروهای کارکرده

عباس علی‌آبادی در حاشیه همایش ایران و چین در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیین نامه واردات خودرو‌های کارکرده چه زمانی ابلاغ خواهد شد و چرا در این زمینه ابهام وجود دارد، گفت: در مورد خودرو‌های کارکرده دولت یک لایحه‌ای را به مجلس تقدیم کرد که تصویب شد و در بازگشت اش وزارت صمت متعهد به تهیه آیین نامه مربوطه شد.

وی افزود: آیین نامه خودرو‌های کارکرده تصویب و به دولت ارسال شد، تا زمانی که این آیین نامه مراحل خود را طی نکند و ابلاغ نشود، من عملا کار دیگری نمی‌توانم انجام دهم.

علی آبادی تاکید کرد: تا زمانی که ابلاغیه نباشد نمی‌توانم سوالات را شما پاسخ دهم و باید منتظر باشم نظر دولت را دریافت کنم، چون نظر وزارت صمت به تنهایی قابل اجرا نیست و باید ببینیم دولت در مجموع با توجه به محدودیت‌ها و ظرفیت‌ها چه مصوبه‌ای می‌دهد. خواهش می‌کنم صبور باشید، به زودی این موضوع روشن می‌شود.

وزیر صمت بیان کرد: فرآیند استفاده از ظرفیت خودرو‌های کارکرده در مناطق آزاد و اقتصادی آماده و مصوبات در حال اجرا است. اگر شخصی پیشنهادی در این زمینه دارد می‌تواند به بخش مربوطه در معاونت حمل و نقل مراجعه کند.

منبع: خبرآنلاین

tags # خودرو سایر اخبار قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟ اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟

دیگر خبرها

  • جهش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت پژ، دنا، سمند، شاهین، تارا و کوییک + جدول
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند
  • غافلگیری سایپا برای متقاضیان خودروی ساینا
  • غافلگیری سایپا برای متقاضیان این خودرو
  • خبر جدید وزیر صنعت درباره واردات خودروهای کارکرده
  • صعود قیمت خودورهای داخلی و خارجی در بازار؛ این خودروی داخلی رکورد رشد قیمت را زد | جدول قیمت ها
  • زمان عرضه خودروهای وارداتی و خودروهای برقی اعلام شد + جزئیات
  • تویوتای ۱۲۰ میلیاردی در توقیف پلیس سیستان و بلوچستان
  • «خودروی برقی» راه‌حلی بدون جایگزین