Web Analytics Made Easy - Statcounter

«حسن کاظمی قمی» که در آستانه اجلاس بین المللی و منطقه ای تاشکند با موضوع افغانستان، به اسلام آباد سفر کرده است، روز گذشته بعد از ملاقات با برخی مقامات عالی پاکستان، در مصاحبه با ایرنا گفت: در آستانه یکسالگی فرار طراحی شده و غیرمسئولانه آمریکا از افغانستان هستیم و وقتی طی این مدت تحولات کشور همسایه را رصد می‌کنیم متاسفانه به نقش مخرب آن کشور در صحنه داخلی افغانستان به ویژه در پرونده امنیتی و فشار و تحریم علیه مردم بی‌پناه این کشور پی می‌بریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ابراز نگرانی درباره گسترش تروریسم در افغانستان اظهار داشت: در طول یک سال اخیر داعش در داخل افغانستان از لحاظ جغرافیایی، ساختار و سازمانی گسترش یافته و متقابلا تلاش آمریکا نیز این است تا شرایطی را به وجود آورد که افغانستان به سمت ثبات و امنیت نرود.

کاظمی قمی گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران به افغانستان، مطابق با فرمایشات رهبر معظم انقلاب، بر پایه نگاه مردمی است. بر اساس فرمایش حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت‌ها می‌آیند و می‌روند و مردم می‌مانند، لذا جمهوری اسلامی با چنین نگاهی حکیمانه‌ای، سیاست خود را بر تعامل با حاکمان طالبان قرار داد و دلیل آن نیز، کمک به امنیت، ثبات و بهبود اقتصادی افغانستان است در غیر این صورت وخامت اوضاع موجب گسترش موج ناامنی، تروریسم و حجم آوارگان خواهد شد.

وی با اشاره به دیدارهای خود با وزیر امور خارجه پاکستان و نماینده ویژه نخست وزیر این کشور در امور افغانستان، افزود: دیدگاه مقامات پاکستانی را مثبت ارزیابی می‌کنیم و پیامی که از آنان دریافت کردیم مبنی بر لزوم ایجاد ثبات و امنیت دائمی در افغانستان است.

حسن کاظمی قمی بامداد جمعه گذشته وارد اسلام آباد شد. روزنامه انگلیسی زبان نیشن چاپ اسلام‌آباد به تازگی در گزارشی به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت: ایران و پاکستان در آستانه نشست افغانستان در تاشکند پایتخت ازبکستان رایزنی‌های مهمی خواهند داشت.

نماینده ویژه رئیس جمهوری کشورمان روز جمعه در جریان سفر به شهر اسلام‌آباد پایتخت پاکستان با بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه و محمد صادق نماینده ویژه نخست وزیر در امور افغانستان دیدار کرد.

پیش از این کاظمی قمی، به چندین کشور منطقه از جمله ازبکستان، قرقیزستان و تاجیکستان سفر کرده و با مقامات ارشد این کشورها دیدار و رایزنی کرده بود.

311311

کد خبر 1653977

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حسن کاظمی قمی اسلام آباد کاظمی قمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۵۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود

حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه که در حسینیه اعظم نجف اشرف ایراد شد، گفت: کمپینی در بغداد و استان های عراق برای مبارزه با فساد اخلاقی و مواد مخدر راه اندازی شد و تعداد زیادی دستگیر شدند.

وی افزود: علاوه بر طرح آبادانی، باید با فساد اخلاقی مبارزه شود و این موضوعی است که به دلیل پیگیری این موضوع از سوی دولت و استانداری شهر نجف اشرف، جای تشکر دارد.

امام جمعه نجف اشرف اشاره کرد: پروژه‌هایی که در نجف اشرف در حال انجام است، پروژه‌هایی هستند که در خور قدردانی هستند، زیرا کار در سه مرحله برای آبادانی خیابان‌های شهر نجف‌ اشرف و همچنین کمپین کاشت یک میلیون درخت در نجف‌ اشرف به منظور سر سبز کردن شهر در حال انجام است.

وی در همین راستا گفت: عراق شاهد ثبات امنیتی، سیاسی و اقتصادی است که آن را به ستاره درخشان در منطقه تبدیل می کند.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در خصوص اوضاع جهانی بیان داشت: بیش از ۲۰۰ روز از جنگ غزه می گذرد و غزه همچنان در حال مقاومت است و این ماجرا از غزه به سطح جهان گسترش یافته، به گونه ای که آمریکا شاهد تظاهرات در دانشگاه های خود در حمایت از توقف جنگ غزه است؛ زیرا اوضاع جهان به نفع و سمت اسلام و تشیع پیش می رود.

خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه دینی ضمن گرامیداشت روز جهانی کارگر، در خصوص کار و کارگر در اسلام گفت: اسلام بر کار تأکید کرده است و حدیث شریف می‌فرماید، کسی که برای افراد تحت تکفل خود زحمت می‌کشد مانند مجاهد فی سبیل الله است.

وی افزود: پیامبرانی هستند که کارگر بودند تا به مردم ثابت کنند که کار امری محبوب نزد خداوند متعال است، به شرطی که کار با اخلاص و به صورت درست و کامل انجام شود.

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه است/ موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ما قرار دارد
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد پس از وقوع سیل؛ اوضاع خراب است!
  • ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد از مردم؛ اوضاع خراب است!
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/ تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد