Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه چین در امور شبه‌جزیره کره و معاون وزارت خارجه روسیه توافق کردند که در مسائل مربوط به شبه‌جزیره کره همکاری‌های خود را تقویت کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه‌ وزارت خارجه چین درباره این تماس تلفنی آمده است: آن‌ها توافق کردند که چین و روسیه باید ارتباط خود را حفظ کرده، همکاری‌های دوجانبه و در مجامع بین‌المللی را افزایش داده و نقش سازنده مشترکی در حمایت از ثبات سیاسی این شبه‌جزیره اتخاذ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیو شیائومینگ، نماینده ویژه چین در امور شبه‌جزیره کره و ایگور مورگالوف، معاون وزارت خارجه روسیه در این گفت‌وگو توافق کردند که حفظ صلح و ثبات در شبه‌جزیره کره یک منفعت مشترک برای کشورهای منطقه و جامعه جهانی است.

در این بیانیه آمده است: نگرانی‌های به‌حق و منطقی کره‌شمالی باید جدی گرفته شده و به آن‌ها پرداخته شود.

هر دو دیپلمات تاکید کردند که طرفین باید تمرین خویشتن‌داری کرده و به دنبال حل‌وفصل نگرانی‌های یکدیگر از طریق ایجاد شرایط برای گفت‌وگو باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کره شمالی چین روسيه شبه جزیره کره شبه جزیره کره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۶۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، یک رسانه آلمانی جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین را فاش کرد.

روزنامه آلمانی «دی ولت» در گزارشی اعلام کرد که روسیه و اوکراین در بهار ۲۰۲۲ به توافق صلح نزدیک بودند. در آن توافق کی یف آماده تعهد به بی طرفی بود. با این حال اصرار مسکو بر اینکه اوکراین، زبان روسی را دومین زبان رسمی خود قرار دهد یکی از موانع بود.

این روزنامه آلمانی با استناد به یک سند ۱۷ صفحه‌ای به تاریخ ۱۵ آوریل ۲۰۲۲، مدعی شد که توافقی میان مسکو و کی یف انجام شده بود و قرار بود هرگونه اختلاف باقی مانده در نشست بین «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و همتای اوکراینی وی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

به نوشته این رسانه آلمانی، بنا به مفاد این توافق اوکراین متعهد به بی‌طرفی دائم می‌شد و موافقت می‌کرد که به سلاح‌ها و نیروهای خارجی اجازه ورود به این کشور را ندهد. همچنین کی یف بنا به توافق مذکورتضمین می‌کرد که مانورهای نظامی با دیگر کشورها برگزار نخواهد کرد.

در مقابل، روسیه متعهد می‌شد که دیگر به اوکراین حمله نکند و کی‌یف می‌توانست تضمین‌های امنیتی را از آمریکا، انگلیس، فرانسه و چین دریافت کند.

کد خبر 6090259

دیگر خبرها

  • اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در زیرمجموعه‌های وزارتخانه راه
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • زمین‌های چمن ورزشگاه‌های جزیره خارگ نوسازی می‌شود
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • تایوان: چین بعد از بازگشت بلینکن تحرکات نظامی خود را از سر گرفت
  • فیلیپین توافق بر سر آبهای مورد مناقشه با چین را رد کرد
  • نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان