Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بررسی‌های اقتصادی بانک مرکزی گفت: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۰ به ۴.۴ درصد رسید که در مقایسه با سال ۱۳۹۹، سه دهم درصد افزایش داشت.

به گزارش ایران اکونومیست، جعفر مهدی زاده در ارتباط تلفنی با بخش خبری 21 شبکه یک سیما افزود: این رشد با توجه به شرایط کلی اقتصاد و فشار‌های کشور‌های متخاصم به اقتصاد، عملکرد قابل قبول و مطلوبی است و خوش بینی‌هایی را در رابطه با ادامه این روند در سال جاری و سال‌های آتی ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی در همه فصول سال 1400، مثبت بود، اضافه کرد: به جز بخش کشاورزی که متأثر از میزان نزولات جوی بوده، دیگر بخش‌های اقتصادی رشد مثبت داشته است.

مهدی زاده با اشاره به اینکه اطلاعات سال 1401 هنوز نهایی نشده است، ادامه داد: اطلاعات امسال به مجرد پردازش، منتشر و اطلاع رسانی می‌شود.

مدیرکل بررسی‌های اقتصادی بانک مرکزی درباره علل افزایش رشد اقتصادی گفت: در پی تلاش‌های موفق در واکسیناسیون عمومی، بخش خدمات، سهم خوب خود را در احیای رشد اقتصادی سال 1400 به خوبی ایفاء کرد.

مهدی زاده افزود: رشد بخش خدمات در سال 1400، شش و نیم درصد بود ضمن اینکه در همه فصول رشد فزاینده و قابل قبولی را این بخش به خودش اختصاص داد.

وی با بیان اینکه بخش نفت هم در پی گشایش‌های صادرات و تولید نفت عملکرد خوبی را داشت، اضافه کرد: ده و یک دهم درصد رشد ارزش افزوده بخش نفت را داشتیم و بخش صنایع و معادن هم رشد مثبت داشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: رشد اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۶۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور فعالان اقتصادی ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این نمایشگاه ۵ روزه است و از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت برگزار می‌شود. این رویداد میزبان بیش از ۲۰۰۰ مقام و فعال اقتصادی از ۱۰۰ کشور است. بگفته معاون ارتقای کسب و کار‌های بین‌المللی سازمان توسعه تجارت، ۸۰۰ شرکت ایرانی در این نمایشگاه توانمندی‌های خود را به نمایش خواهند گذاشت. آقای قناد زاده در برنامه سلام خبرنگار گفت که این نمایشگاه مهمترین آوردگاه، معرفی توانمندنیها، فرصت‌ها و دستاورد‌های بی نظیر تولیدی کشور است. قناد زاده گفت امروز بازدید عمومی از نمایشگاه وجود ندارد و، اما از فردا عموم مردم می‌توانند از این نمایشگاه تخصصی دیدن داشته باشند. ششمین نمایشگاه توانمندی صادراتی ایران از ساعت ۸ تا ۱۷ آماده پذیرش علاقه‌مندان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

 

 

دیگر خبرها

  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • افزایش بی‌سابقه؛ رشد ۴۲ درصدی اجاره‌بها در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • حضور فعالان اقتصادی ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴)
  • رشد 42 درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سال های گذشته بی نظیر است
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته