Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: درصد پذیرش بیماران سرپایی، بدحال و بیماران جدید در قزوین در حال افزایش است و این آمار نسبت به چند روز گذشته ۲ برابر افزایش یافته است.

عبدالله دیدبان در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که بعدازظهر امروز یکم مرداد ۱۴۰۱ در سالن اجتماعات شهید امامی برگزار شد، اظهار کرد: باید دُز یادآور واکسن کرونا تزریق شود تا سیستم ایمنی بدن مجدد به وضعیت ایده‌آل بازگردد و امیدواریم که هرچه سریع‌تر از موج هفتم کرونا با کمترین تلفات عبور کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهرستان بوئین زهرا در وضعیت نارنجی و بقیه استان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد، افزود: در حال حاضر تعداد ۱۳۹ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری هستند و طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۳ بیمار با علائم حاد تنفسی بستری شده‌اند.

۶ بیمار کرونایی بدحال در ICU

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته فوتی مثبت قطعی کرونا نداشتیم؛ ۱۹ بیمار کرونایی در ICU تحت درمان دستگاه کمک تنفسی قرار دارند که متاسفانه ۶ نفر از این افراد بدحال هستند.

وی ادامه داد: در رده سنی پنج تا ۱۸ سال در نوبت اول ۳۷.۶۰ درصد، نوبت دوم ۲۹.۲۸ درصد و در رده سنی بالای ۱۸ سال ۹۰.۰۲ درصد، نوبت دوم ۸۳.۴۷ درصد و دز یادآور را ۴۵.۴۶ درصد واکسن کرونا تزریق کرده‌اند.

دیدبان یادآور شد: واکسن آسترازنکا از سبد واکسیناسیون کشور خارج شده است و تعداد واکسنی که از این نوع تا کنون وجود داشت اهدایی بود و به اتمام رسیده است.

وی افزود: از شروع اپیدمی کرونا تا کنون در قزوین ۵۱ هزار و ۹۰۹ بیمار کرونایی در مراکز درمانی بستری شده‌اند؛ درچندین ماه گذشته بیماری در انتظار ICU وجود نداشت اما متاسفانه با شیب شدیدی که در ۲ هفته اخیر اتفاق افتاده است بیماران کرونایی بدحال افزایش پیدا کردند و اکنون ۲ نفر در انتظار ICU هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: از ۱۳۹ نفر بستری شده ۲۶ نفر فوت مثبت قطعی ۴۹ نفر محتمل و وضعیت ۶۴ نفر در حال بررسی است. از ابتدای شیوع کرونا تاکنون متاسفانه ۲۸۹۰ نفر مبتلا به کرونا در قزوین جان باختند.

وی گفت: درصد پذیرش بیماران سرپایی، بدحال و بیماران جدید در قزوین در حال افزایش است و این آمار نسبت به چند روز گذشته ۲ برابر افزایش یافته است.

دیدبان تشریح کرد: در چندین روز گذشته یک فرد ۷۴ ساله در شهرستان البرز بر اثر کرونا جان باخت و با توجه به آمارها رشد درگیری در موج هفتم صعودی است و میزان بروز از ۰.۹ به ۲.۷ درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: بیشترین میزان فوتی کرونا بر اساس جمعیت به تاکستان و سپس به قزوین مربوط می‌شود؛ از شیوع کرونا تا کنون در رده سنی ۵۰ الی ۵۹ سال میزان فوتی مثبت ناشی از کرونا بیشتر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین عنوان کرد: در شهرستان قزوین نمودار درگیری کرونا روند صعودی دارد و آمار نسبت به ۲ هفته گذشته ۳ و نیم برابر افزایش یافته است.

تعداد مبتلایان به کرونا افزایش یافت

وی ادامه داد: در بخش مرکزی قزوین در هفته جاری شاهد بیشترین میزان ابتلا افراد به کرونا بودیم و این آمار از پنج نفر به ۳۱ نفر رسیده است.

دیدبان تصریح کرد: در مناطقی از جمله ولیعصر، شهید مدنی و پونک به ترتیب بیشترین میزان ابتلا به کرونا ثبت شده و در شهرستان بوئین زهرا نیز میزان رشد درگیری با کرونا به شدت افزایش پیدا کرده است.

وی در پایان بیان کرد: در قزوین بیشترین میزان ابتلای به کرونا، محمدیه و بوئین‌زهرا ابتلای بسیار، آبگرم و آوج ابتلای نسبتا زیاد و در شال، ضیاء آباد و خرمدشت شاهد کمترین میزان ابتلا به کرونا هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کرونا در ایران همه باهم علیه کرونا قزوين رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیشترین میزان میزان ابتلا بوئین زهرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۱۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت کمترین میزان سوانح ریلی در یک دهه گذشته

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سید میعاد صالحی در نخستین جلسه ستاد ارتقای ایمنی راه‌آهن در سال ۱۴۰۳ با اشاره به آمار‌های سوانح ریلی ۱۰ سال اخیر افزود: به‌طور قطع این نتیجه شیرین و مبارک با تلاش مضاعف و افزایش دقت عمل کارکنان عملیاتی در مناطق مختلف از یک‌سو و اقدامات مهم زیرساختی از سوی دیگر عملی شده است.
رئيس هیئت مدیره راه آهن ادامه‌داد: یکی از اقدامات شاخص سال گذشته، اصلاح وضعیت ترمز هشت‌هزار واگن باری بود که به اذعان متخصصان امر و همچنین نیرو‌های عملیاتی، یک اتفاق بزرگ و به تعبیری یک انقلاب در حوزه ایمنی و ناوگان بود.
وی یادآور شد: اینکه بخشی از واگن‌های شبکه، سال‌های طولانی بدون ترمز و با شیربسته در شبکه ریلی سیر می‌کردند به روال مرسوم تبدیل شده و حتی قوانین سیر و حرکت بر این اساس وضع شده بود و به درستی هم عمل نمی‌شد و به کابوسی برای لکوموتیورانان تبدیل شده بود.
صالحی بیان‌داشت: این اتفاق که در نگاه نخست غیرممکن می‌نمود، در سال گذشته با پیگیری و تلاش مستمر و اختصاص هزینه‌های لازم انجام شد و دیگر شاهد این موضوع نخواهیم بود.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت ارتقای سطح معیشتی همکاران بیان داشت: آیین نامه کیلومتراژ سال‌ها بر اساس یک مبلغ مشخص و ثابت بود که از سال ۱۴۰۱ با اصلاح آیین نامه کیلومتراژ این مبلغ با فرمولی به احکام اشخاص وابسته شد و با افزایش سنواتی به صورت خودکار افزایش می‌یابد که امسال هم پرسنل مشمول کیلومتراژ افزایش سنواتی را در مبلغ کیلومتراژ دریافت کردند.
صالحی تاکید کرد: باید برای مشکلات مشاغل عملیاتی از جمله دوری از خانواده و شب کاری تدابیر مناسبی اندیشیده شود. ارتقای سطح خدمات رفاهی از یک سو و برنامه ریزی برای حضور بیشتر این افراد در کنار خانواده از جمله این موارد است.
وی اضافه‌کرد: موضوع ارتقای سطح معیشت کارکنان نیز حتما نقش مهمی در ایمنی ایفا می‌کند که برای این منظور گام‌هایی برداشته شده است و برنامه‌هایی برای ادامه این روند داریم.

دیگر خبرها

  • رتبه دوم تردد بین استانی به بوشهر رسید
  • ثبت کمترین میزان سوانح ریلی در یک دهه گذشته
  • ترددهای بین استانی در بوشهر ۲۵ درصد افزایش یافت
  • کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد
  • انجام ۶ هزار و ۹۵۰ متر شبکه‌گذاری در بوئین زهرا
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • دستگیری اعضای باند سرقت به عنف در بوئین‌زهرا