Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین ایستگاه اتوبوس‌های تندرو (بی آر تی) با معماری ایرانی و اسلامی در بزرگراه بعثت تهران و در محدوده شهرداری منطقه ۱۶ به بهره‌برداری رسید.

همشهری آنلاین‌ ـ رضا نیکنام: نخستین ایستگاه اتوبوس‌های تندرو در بزرگراه بعثت و روبه‌روی بوستان بعثت با سبک معماری ایرانی و اسلامی ساخته شد. سید «مرتضی روحانی»، شهردار منطقه ۱۶ درباره اهمیت اجرای پروژه‌هایی‌ که اصول معماری اصیل ایرانی و اسلامی در آن رعایت می‌شود، گفت:«ما هر قدر در ساخت و ایجاد بناهای شهری به فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی توجه داشته باشیم به همان اندازه در حفظ و صیانت از آن ارزش‌ها تأثیرگذار خواهیم بود، حال این معماری می‌تواند مربوط به ساختمان و بنایی بزرگ باشد و خواه ایستگاه اتوبوس و یا هر مکان دیگر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

 

 

او گفت: «این پروژه چند نکته کلیدی و طلایی دارد. اول اینکه نمایی از معماری ایرانی و اسلامی را به زیباترین شکل ممکن به تصویر کشانده و نگاه هر رهگذر و مسافری را به سمت خود جلب می‌کند. دوم اینکه در زمان اجرای این پروژه که در بخش و رفیوژ میانی بزرگراه بعثت انجام شده به فضای سبز و درختان کوچک‌ترین آسیبی نرسیده و حتی این عناصر به کمک معماری آمده است و نکته آخر اینکه اینجا سرپناه و سایه‌بانی است برای مسافران و رهگذرانی که قصد دارند به نقاط مختلف شهر سفر کنند.»

«علی‌محمد کریم پور»، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۱۶ نیز در این‌ باره گفت: «در دوره‌ای قرار گرفته‌ایم که توجه به هنر معماری از نوع ایرانی و اسلامی می‌تواند روح خسته شهر را جوان و پر نشاط کند. قصد داریم در آینده نزدیک همه ایستگاه‌های اتوبوس‌های تندرو در محدوده منطقه ۱۶ را نیز به سبک معماری ایرانی و اسلامی طراحی کنیم تا خدمتی هرچند کوچک در حفظ و صیانت از فرهنگ اصیل ایران زمین برداریم.»

 

 

مهم‌ترین ویژگی معماری ایرانی در دوره اسلامی حرکت به سمت وحدت است یا بهتر است بگوییم معماری دوران اسلام بسترسازی حرکت انسان از کثرت به وحدت بوده است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: معماری ایرانی و اسلامی ایستگاه اتوبوس منطقه ۱۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۴۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری تلخ از تصادف مرگبار اتوبوس ایرانی‌ در خاک ارمنستان

تسنیم ویدیویی از تصادف مرگبار یک اتوبوس ایرانی در جنوب ارمنستان منتشر کرده؛ خروج اتوبوس ایرانی از جاده در محور گوریس-قاپان واقع در جنوب ارمنستان منجر به جان باختن ۵ ایرانی و زخمی شدن ۹ تن دیگر شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • توقف اعزام قطار‌های تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • توقف اعزام قطارهای تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • حفظ و احیای معماری اسلامی و ایرانی در یزد ضروری است
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • نخستین سمپوزیوم تکنولوژی درطراحی و بازطراحی برگزار شد
  • تصاویری تلخ از تصادف مرگبار اتوبوس ایرانی‌ در خاک ارمنستان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق