Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، کریم شیبانی در گفت‌وگو با اخبار سیما ضمن اشاره به طرح انتقال آب از تونل کانی‌سیب به دریاچه ارومیه اظهار داشت: فرآیند ساخت تونل کانی‌سیب که وظیفه انتقال آب به دریاچه ارومیه را بر عهده دارد به طول 36 کیلومتر از چندین سال قبل شروع شد و کار حفاری آن در تابستان سال گذشته به انتها رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیرو ضمن تاکید بر اینکه پایان حفاری به معنای اتمام پروژه نیست گفت: در حال حاضر بخشی از فعالیت تکمیلی تونل  به همراه مواجه با سازند آبرفتی در مرحله اجرا قرار دارد.

* آب‌اندازی عجولانه دولت قبل عامل مشکل تونل کانی‌سیب

وی ضمن اشاره به اینکه 2 کیلومتر از طول تونل با سازند آبرفتی برخورد کرده است، افزود: باوجود اینکه پیمانکار همه تمهیدات را برای عبور بدون مشکل سنجیده بود اما در طی زمان حفاری در دولت گذشته در طول 700 متر در این سازند به مشکل برخورد و دچار ترک‌خوردگی شده است.

شیبانی با اشاره به دلیل وجود مشکل در طول 700 متر از تونل کانی‌سیب گفت: آب‌اندازی عجولانه و افتتاح‌های نمایشی در دولت گذشته مسئله‌ای است که به صلاح این تونل نیست زیرا این پروژه یک سرمایه بزرگ ملی به حساب می‌آید.

* استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان برای حل مسئله تونل کانی‌سیب

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیرو در بیان عزم دولت به منظور تکمیل این پروژه گفت: استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان کشور به منظور حل مسئله تونل در دستور کار قرار گرفته و حدود دو هفته است که عملیات اجرایی ترمیم 700 متر آسیب دیده شروع شده است.

وی ادامه داد: در طول این 750 متر از پوشش بتنی منحصر به فرد استفاده می‌کنیم تا میزان آسیب‌دیدگی به حداقل برسد.

شیبانی با اشاره به بازدید وزیر نیرو از پروژه و صدور دستورات لازم گفت: عملیات اجرایی ترمیم نقاط ضعف گذشته با سرعت به پیش می‌رود و امیدواریم تا پایان سال زمینه انتقال 300 میلیون متر مکعب آب به صورت سالانه از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه را مهیا کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دریاچه ارومیه تونل کانی سیب شرکت توسعه منابع آب و نیرو تونل کانی سیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۶۹۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات طرح یک هزار و ۶۸۰ واحدی نهضت ملی مسکن در مراغه

این طرح به همت قرار گاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) در زمینی به مساحت ۳۶هکتاراحداث و تحویل خواهد شد.

دستیارویژه وزیر راه و شهر سازی در این مراسم گفت: ساخت دومیلیون واحد مسکونی در قالب طرح‌های نهضت ملی مسکن در کشور آغاز و ۵۰۰ هزار واحد به بهره برداری رسیده است.

روح الله اکبری افزود: دولت با تمام مشکلات مصمم به ساخت سالانه یک میلون مسکن در کشور است و تاپایان دولت به ۴ میلیون خواهد رسید.

وی اضافه کرد: همزمان با حضور وزیر راه و شهرسازی درآذربایجان شرقی، ساخت ۱۰ هزار واحد از امروز در استان آغاز شده است.

وی در ادامه بر سرعت بخشیدن به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مراغه تاکید کرد و افزود: امسال سال ساخت و بهره برداری از واحد‌های نهضت ملی مسکن در کشور است.

امام جمعه مراغه در این مراسم گفت: مسکن نیاز اساسی جوان برای ازدواج است.

حجت الاسلام والمسلیمن پور محمدی افزود: اقدام دولت برای تامین مسکن. بویژه برای جوانان جای قدر دانی دارد.

وی اضافه کرد: مسکن مهمترین وسیله برای ترویج ازدواج برای جوانان است.

فرماندار مراغه گفت: چهار طرح ملی مسکن در سه نطقه شهر مراغه برای تامین مسکن جوانان در حال ساخت است.

مینویی افزود: تامین مسکن برای جوانان در الویت برنامه‌های دولت است.

در این مراسم اعلام شد ۲۰ هزار نفر در مراغه برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • امتناع افسران و سربازان صهیونیست از دستور آماده شدن برای حمله به رفح
  • رئیسی : گشت ارشاد مدیران در دستور کار وزرا باشد
  • ۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود
  • معاون وزیر کشور : رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود تا به‌سرعت فرآیند انسداد مرز‌ها را آغاز کنند
  • مشکل آذربایجان شرقی در تأمین اتوبوس و حمل و نقل عمومی
  • آغاز عملیات طرح یک هزار و ۶۸۰ واحدی نهضت ملی مسکن در مراغه
  • خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم/ انگ زدن به یکدیگر مشکل بی‌حجابی را حل نمی‌کند/ عملیات تنبیهی وعدۀ صادق یک کار الهی بود
  • دستور امام جمعه تهران به وزیر کار دولت رئیسی /نیروهای مسلح اجازه کمترین تعرض به کشور را نمی دهند
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران