Web Analytics Made Easy - Statcounter

با هدف توسعه و ارتقای مهارت‌های شناختی در اقشار گوناگون سنی جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان، طراحی و ساخت بازی‌های این حوزه در اولویت قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، طی نشستی مشترک با حضور مدیران حوزه علوم و فناوری‌های شناختی، شرکت‌های خلاق، طراحان و تولید‌کنندگان اسباب بازی‌ها حمایت از طراحی و تولید بازی های شناختی بررسی و زمینه‌های رونق تولیدات ایران‌ساخت در عرصه بازی‌های شناختی مورد بحث و تحلیل قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشست مشترک با عنوان «صد میز صد بازی» شناسایی اهمیت و جایگاه مهارت‌های شناختی و نیز ترویج آن از طریق طراحی و تولید اسباب بازی‌ها، ضمن معرفی ظرفیت‌های تولیدی در بازی‌سازان، به محورها و زمینه‌های اولویت‌دار و مورد حمایت ستاد توسعۀ علوم و فناوری‌های شناختی در این حوزه اختصاص داشت.

حمایت از توسعه ابزارهای توان‌بخشی شناختی

محمود تلخابی دبیر کارگروه بازی‌های شناختی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری از اهمیت بازی گفت: بازی های شناختی ابزاری برای توانبخشی و ارتقای سرمایه های شناختی محسوب شده و زمینه ساز ارتقای توانمندی‌های آموختن و اندیشیدن به طور خاص در سنین کودکی و نوجوانی خواهد شد.

سید محمد مهدوی مدیرکارگروه توسعه زیست‌بوم شناختی در ستاد با اشاره به رویکردها و اولویت‌های این ستاد از شرکت‌های خلاق و دانش بنیان فعال درحوزه علوم شناختی، به بیان چگونگی تخصیص این حمایت‌ها برای طراحی و تولید بازی های شناختی پرداخت.

وی با اشاره بر اهمیت ارائه محصول تجاری و بازاریابی برای تولید بازی های شناختی ایران‌ساخت گفت: ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، طراحان و گروه‌ها دست اندرکار در این حوزه را به سمت مستقل شدن و رقابت در بازار واقعی تشویق می‌کند.

در ادامه این نشست، تولیدکنندگان و طراحان بازی‌های رومیزی با ثبت طرح‌های خود از امتیازات شناختی نهاد اعتباربخش بازی های شناختی بهره‌مند شدند. نهاد اعتباربخش بازی‌های شناختی با هدف شناسایی و ارزیابی و حمایت از بازی های شناختی با همکاری شورای نظارت بر اسباب بازی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرایی شده است.  

ارتقای سرمایه شناختی یکی از ابزارهای توسعه و پیشرفت جامعه به شمار می رود و بازی یکی از فرصت­هایی است که می­تواند موجب پرورش کارکردهای اجرایی و ارتقا سرمایه شناختی شود. با توجه به این‌که بازی های شناختی از جایگاه ویژه‌ای در حوزه ارزیابی و توانبخشی شناختی در کودکان و بزرگسالان برخوردار هستند توسعه این محصولات در دستور کار ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار دارد.

طراحی، تولید و عرضه بازی‌های شناختی به عنوان بخش جدایی ناپذیر رشد و تحول کودک و به عنوان ابزاری ارزان و دردسترس برای همه اقشار، از مهم‌ترین عواملی است که زمینه ایجاد وگسترش مهارت­های جدید حرکتی، شناختی وزبانشناختی، رافراهم می‌­کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اسباب بازی کودکان کودک علوم شناختی اتاق کودک خرید اسباب بازی اتاق بچه اسباب بازی کودک خلاقیت کودک کودک خلاق مهارت آموزی کودکان علوم و فناوری های شناختی بازی های شناختی اسباب بازی بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۱۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز و در حاشیه رویداد روز جهانی مالکیت فکری، توافق‌نامه‌ای میان معاونت فناوری وزارت علوم و مرکز توسعه فناوریهای راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با موضوع گسترش همکاری و مشارکت طرفین با هدف ترویج، فرهنگسازی، برنامه ریزی و مدیریت توسعه فناوری و کمک به بهره برداری از دارایی های فکری ایجاد شده در وزارت علوم به امضا رسید.

این توافق نامه با توجه به اهمیت نشانه‌های جغرافیایی و طرح‌های صنعتی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری و با عنایت به ظرفیت‌های موجود در معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نمایندگی دکتر سجاد محمد علی‌نژاد معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به نمایندگی دکتر شقایق حق جوی جوانمرد، رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری منعقد شد.

تهیه اسناد سیاستی و فرایندهای اجرایی مدیریت دارایی های فکری در وزارت علوم و مجموعه های تابعه، توسعه و ترویج و ظرفیت‌سازی سرمایه‌های انسانی مدیریت زنجیره ارزش توسعه و مدیریت فناوری با تأکید بر مدیریت دارایی‌های فکری از مسیر آموزش و تامین محتوای مکتوب و چندرسانه‌ای،تدوین استراتژی مالکیت فکری برای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک ها، تسهیل در خصوص بسترسازی برای بهره برداری از دارایی های فکری، راه اندازی نشریه تخصصی مالکیت فکری، پیگیری راه اندازی مقاطع تحصیلات تکمیلی مالکیت فکری در حیطه های تخصصی مدیریت، اقتصاد و فناوری های نوین مالکیت فکری از زمینه های همکاری این دو نهاد به شمار می رود.

در این توافقنامه وزارت علوم متعهد به راه اندازی واحد مالکیت فکری در دانشگاه، پژوهشگاه ها و پارک ها و پیاده سازی و راهبری سامانه نان در حوزه مالکیت فکری و ایجاد ارتباطات بین سامانه با هماهنگی مرکز توسعه فناوری های راهبردی شده است. همچنین همکاری فنی در سیاستگذاری و تدوین استراتژی مالکیت فکری برای دانشگاه ها و پژوهشگاه، همکاری در جهت طراحی و پیاده سازی فرایند ساز و کار ارزش گذاری دارایی های فکری از تعهدات معاونت علمی به شمار می رود.

کد خبر 6090889 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد
  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی