Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی، مشارکت همه‌جانبه دستگاه‌های دولت و مردم را لازمه ساماندهی و حفاظت از پایگاه ملی اوجان عنوان کرد.

احمد حمزه زاده، روز دوشنبه، سوم مردادماه، در جلسه‌ی بررسی وضعیت پایگاه ملی اوجان با تاکید به اینکه پایگاه ملی اوجان از مهم‌ترین سایت‌های تاریخی استان است، گفت: ثبت سایت تاریخی اوجان به عنوان پایگاه ملی مرهون زحمات آقای دکتر ولایتی، رئیس این پایگاه و همچنین نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی است که پس از سال‌ها تلاش به نتیجه رسید و این اداره‌کل به عنوان متولی اصلی حراست و حفاظت از مواریث تاریخی، برخود می‌داند، هر تلاشی که برای ارتقا جایگاه و جذب گردشگر به این پایگاه ملی لازم باشد به‌طور جدی در دستورکار خود قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه اعتماد بزرگترین سرمایه اجتماعی دولت و تمامی دستگاه‌ها است و می‌بایست اعتماد مردم در راس هر اقدامی قرار گیرد، ادامه داد: لازم تا تمامی تصمیمات و اقداماتی که در شورای راهبردی پایگاه ملی اوجان گرفته می‌شود توسط اعضای شورای روستای اشرف‌آباد به سمع مردم برسد تا علاوه بر تحکیم ارتباط بین‌مردمی، فرصت برای برنامه‌ریزی در راستای توسعه گردشگری منطقه از سوی بخش خصوصی نیز فراهم شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی با بیان اینکه تعیین نقشه مالکیت در عرصه و حریم قلعه تاریخی اوجان در دستورکار قرار خواهد گرفت، ادامه داد: با توجه به تعیین عرصه و حریم قلعه تاریخی اوجان، در راستای تعیین تکلیف اراضی موجود در این عرصه، لازم است تا نقشه مالکیت‌های اراضی داخل عرصه نیز تهیه شود تا تعیین تکلیف به سرعت انجام شود تا اقدامات باستانی و عملیاتی در این سایت نیز بدون چالش پیش رود.

به‌گزارش ایسنا، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی، حمزه زاده اظهار کرد: مزیت بزرگ ما در جذب گردشگر مواریث تاریخی‌مان است، لذا  به عنوام متولیان دولتی و خصوصی، همچنین شهروندان و روستائیان وظیفه داریم تا از این سرمایه بزرگ به خوبی مراقبت کنیم، چراکه اگر این میراث تاریخی به ما منتقل شده حاصل تلاش نیاکانمان است، اگر ما نیز درصدد اشاعه این فرهنگ و تاریخ به آیندگان هستیم باید به‌خوبی از آن مراقبت کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری میراث فرهنگی ميراث فرهنگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۷۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود

حسین حیدری در هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی و معماری شورا‌های اسلامی و معاونین شهرسازی شهرداری‌های کلانشهر و مراکز استان‌ها در سالن اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: بازآفرینی شهری در واقع یکی از رویکرد‌ها و ره‌یافت در موضوع شهری بود و دنیا در ادامه تفکرات نوسازی به آن رسیده است.

وی بیان داشت: تمام تلاش بازآفرینی و خلق فضا‌ها و مکان‌های شهری برای این است که مردم زندگی استاندارد و با کیفیت داشته باشند.

شهردار بوشهر افزود: توجه به اجتماعات محلی در قالب ایده‌های بازآفرینی تلاش می‌شود بر خلاف روال سابق در ایده بازآفرینی مورد توجه قرار گیرد.

حیدری بیان داشت: اگر با منطق بازآفرینی به این فضا‌ها نگاه شود می‌توان به رفع کمبود مسکن و ایجاد فرصت‌هایی برای زندگی از طریق بازگرداندن مکان زیست و زندگی در زیستگاه‌های شهر کمک شود.

وی گفت: همچنین نابرابری‌های فضایی ترمیم، و اشتغال و کار ایجاد و آسیب‌های اجتماعی در این مناطق کنترل و در نهایت استاندارد و کیفیت زندگی ارتقا پیدا می‌کند.

شهردار بوشهر با بیان اینکه بازآفرینی شهری بدون مشارکت مردم به نتیجه مورد نظر نمی‌رسد اظهار داشت: مردم بهره بردار نهایی و اصلی هستند و بازآفرینی با سه رکن سازمان‌ها، سمن‌ها و جامعه محلی و بخش خصوصی قابل اجراست.

وی گفت: مهمترین مشکل در فرآیند بازآفرینی شهری عدم هماهنگی و نگاه شهری سازمان‌ها به عنوان ذی مدخل در کشور است، همین عدم هماهنگی مشکلات عدیده را به وجود آورده است.

حیدری بیان داشت: وقتی سازمان‌ها هماهنگ عمل نمی‌کنند و منافع سازمانی خود را بسیار مد نظر قرار می‌دهند، همین امر باعث می‌شود که پروژه‌ها زمان بر و هزینه بر باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • ۳۴ باند حفاری اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی منهدم شد
  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • انهدام ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی
  • لازمه ساماندهی اصولی آبشوران تهیه نقشه دیجیتالی شهر کرمانشاه است
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • فرمول تعیین دستمزد کارگران تغییر می‌کند؟
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود