Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: این اداره کل با کمبود شدید نیروی انسانی برای فعال کردن کارگاه ها روبرو بوده و درصدد است مجوز استخدام نیرو دریافت کند.

 

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان ، رضا علیزاده امروز دوشنبه ( 3 مرداد ماه )در نشست خبری به مناسبت هفته مهارت، افزود : نیروهای انسانی این اداره کل فراتر از وظایفی سازمانی‌شان کار می‌کنند و این اداره کل دارای ۱۱۷ تَن رسمی، ۹ نیروی پیمانی مربی حق التدریس، ۵۶ تَن نیروی قراردادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیزاده ، با بیان اینکه از سال گذشته و با تغییر سیاست گذاری دولت مجوز آموزشگاه های بخش غیردولتی طی  3 روز کاری صادر می شود، تشریح کرد : هرمزگان دارای ۷۴ کارگاه دولتی ثبت شده در پرتال سازمان فنی و حرفه‌ای است که تنها ۳۷ کارگاه فعال ۱۱ کارگاه آموزشی غیر فعال این استان در راستای فعال‌سازی واحدهای آموزشی به بخش خصوصی واگذار شد.

وی علت غیر فعال بودن سایر کارگاه ها را کمبود نیروی انسانی و مربی برای آموزش عنوان کرد و ادامه داد:‌ بایستی همه کارگاه‌های غیرفعال را فعال کرد که یکی از راه‌های تحقق این برنامه واگذاری آن‌ها به بخش خصوصی است.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان با بیان اینکه عضو کمیته واگذاری بوده است، اضافه کرد: از بخش خصوصی به جای اجاره، تعهد آموزش رایگان می‌گیریم که این اتفاق در بندرعباس و میناب رخ داده است.

علیزاده با اذعان به اینکه برخی خانوارها توان مالی مناسبی برای پرداخت شهریه آموزشگاه‌های آزاد را ندارند، بیان داشت : برخی خانواده‌ها هم توان مالی مناسبی دارند و مرکز آموزشی فناوری اطلاعات و ارتباطات این اداره کل در سال آخر فعالیت خود تنها یک مربی داشت، باید ببینیم آیا نگهداری مرکز با این شرایط و نبود مربی منطقی است.

وی ، یادآور شد :  ۲۵۷ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای، ۱۵ مرکز جوار، ۱۰ مرکز در پادگان، 7 مرکز در زندان به همراه ۹ مرکز آموزش دولتی ثابت و ۲ مرکز سیار شهری آموزش های مهارتی را به مهارت جویان در این استان آموزش می‌دهند.

گفتنی است، ۳۱  تیر تا ۶ مرداد به عنوان هفته ملی مهارت نامگذاری شده است.

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نیروی انسانی کمبود نیرو برنا هرمزگان سرپرست آموزش فنی و حرفه ای هرمزگان اداره کل فنی و حرفه ای هرمزگان فنی و حرفه ای اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۸۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کماکان سیستان و بلوچستان نیازمند توجه ویژه خیرین است

 حسن بروشکی در همایش استانی خیرین مدرسه یار سیستان و بلوچستان، ضمن قدردانی از اندیشه و نگاه بلند و عمیق خیرین گران‌قدر بیان کرد: فرزندان معصوم سیستان و بلوچستان هنوز هم در هر دو حوزه مدرسه‌سازی و مدرسه یاری منتظر سخاوت و لطف انسان‌هایی نیک‌اندیش هستند تا با حضور تأثیرگذارشان بارقه‌ای از امید و همدلی در بین دانش‌آموزان استمرار یابد.

وی ادامه: در مسیر مدرسه یاری موضوع نگهداشت و ماندگاری نیروی انسانی در مناطق مختلف استان بسیار حائز اهمیت است و در برخی موارد یک دغدغه خواهد بود؛ به همین دلیل تأمین فضای اسکان آنان یک ضرورت است.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش استان تصریح کرد: اصرار و اعتقاد ما بر این است که موضوع جذب نیرو در آزمون‌های استخدامی در سیستان و بلوچستان با اولویت بومی پذیری باشد تا شاهد ماندگاری و رفع کمبود دیرینه نیروی انسانی باشیم.

وی افزود: از مولفه‌های مهم تأثیرگذار در پوشش حداکثری تحصیلی دانش‌آموزان، توسعه طرح روستا مرکزی و مدارس شبانه‌روزی است.

بروشکی اذعان کرد: بسیاری از چالش‌ها و مشکلات آموزش‌وپرورش استان متأثر از رشد جمعیت دانش‌آموزی است که به طور میانگین سالانه بین ۳۵ تا ۴۰ هزار نفر افزایش می‌یابد و هم نیاز به فضا و تجهیزات و هم نیروی انسانی را تشدید می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فرزندان معصوم سیستان و بلوچستان هنوز هم در هر دو حوزه مدرسه‌سازی و مدرسه یاری منتظر سخاوت و لطف انسان‌هایی نیک‌اندیش هستند تا با حضور تأثیرگذارشان بارقه‌ای از امید و همدلی در بین دانش‌آموزان استمرار یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • بازدید سرزده فرماندار مهاباد از کارگاههای فنی و حرفه‌ای
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • ببینید | اولین تصویر از آتش‌سوزی شدید یک کارگاه ۲ هزار متری در جنوب تهران
  • تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌هاست
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • کماکان سیستان و بلوچستان نیازمند توجه ویژه خیرین است
  • دیدار مدیران کل امور اتباع و فنی و حرفه‌ای استان قزوین
  • رونمایی از سند ۵ ساله توسعه شاخص‌های آموزشی، فضاها و نیروی انسانی سیستان و بلوچستان