Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدجواد لاریجانی روز دوشنبه در نشست مجازی "نقش ایران در تغییر نظم جدید جهانی" که به میزبانی دفتر نمایندگی حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه ای در مشهد برگزار شد، افزود: داشتن تصویر واقع بینانه از شرایط جهانی بسیار مهم است، اگر بدانیم مقابل هژمونی غرب صهیونیست توان مقاومت نداریم، تصور ما از وضعیت خود دچار تغییر خواهد شد اما اگر بدانیم این هیبت غرب پوشالی است و مقاومت اصولی حتما نتیجه خواهد داد، شرایط به گونه ای دیگر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به مساله تحریم ها اشاره کرد و گفت: تحریم کشور از ابتدای انقلاب وجود داشت و البته کشورهای دیگر هم تحریم بوده اند، راهبرد مقام معظم رهبری این بوده است که باید تحریم را بی اثر کرد و البته باید همیشه رفع تحریم را مطابه کنیم چرا که تحریم، در حکم تجاوز آشکار به حقوق یک ملت است و باید مقابل آن ایستاد، اما راهبرد عملی ما بی خاصیت کردن تحریم ها با استفاده از امکانات داخلی و ظرفیت همسایگان است.

این فعال سیاسی  بیان کرد: پوتین به تازگی به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت و رهبری در آن دیدار به ترسیم راهبرد ناتو و نفی آن پرداختند که دولت آمریکا واکنش نشان داد که ایران به گروه کوچکی از کشورهای طرفدار روسیه در مناقشه با اوکراین پیوسته است.

لاریجانی افزود: سوال این است که مقیاس این کوچک و بزرگی مورد ادعای آمریکا چیست؟ الان در سطح جهانی چین مخالف آمریکا در موضوع اوکراین و تقابل با روسیه است، آیا چین کشور کوچکی است؟ هند، ایران و برزیل مخالف راهبرد تحریمی آمریکا علیه روسیه هستند حالا از دید نامتعادل، تبلیغاتی و خشمگینانه آمریکا، واقعیتها این گونه عرضه می شوند.

وی گفت: یکی از تاثیرات مهم مقام معظم رهبری، پرده برداری از صورت قضایا و ترسیم راهبرد مقاومت در منطقه و همکاری ما با این جبهه است، اینکه ما در مقابل هژمونی غرب پیروز خواهیم شد و نباید قدرت هژمونی دشمن را مطلق ببینیم.

این پژوهشگر علوم بنیادی افزود: البته نقش رهبری فقط در قالب روابط سیاست خارجی، چه در دوران ریاست جمهوری و چه در جایگاه رهبری نمی گنجد، نقش مهم رهبر انقلاب این بود که ایشان در جریان چالش های مختلف، نظام جمهوری اسلامی را در مدار قانون اساسی و انقلاب پاسداری و نگه داری کرده اند، چالش های مختلفی مانند فتنه ۸۸ که در حقیقت کودتایی با مشارکت و هدایت کشورهای سلطه گر بود، با رهبری پیامبرگونه آیت الله خامنه ای بی اثر شد.

پیشرفت علمی کشور با هدایت رهبر انقلاب محقق شد

لاریجانی با بیان اینکه رهبری پرچمدار پیشرفت علمی و راهبردهای نظامی و اقتصادی معاصر بوده اند، گفت: جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب، پیشرفت های شگفت انگیز علمی و فناورانه داشته است؛ سوال این است که این پیشرفت چرا حاصل شد؟ با توجه به تجربه چند دهه اینجانب در حوزه علمی، هدایت و پرچمداری رهبر معظم انقلاب موجب این پیشرفت علمی بوده است.

رییس پژوهشگاه دانش های بنیادی خاطر نشان کرد: رهبر انقلاب با یک تصویر درست در دولتهای مختلف، ضمن حمایت از این پیشرفتها، اقدامات راهگشایی را پیگیری کرده اند. علوم پایه، پایه پیشرفت کشور است؛ باید به طور مستمر در علوم پایه سرمایه گذاری کرد و رقابت ما باید جهانی باشد و اقدامات نوآورانه در این خصوص باید مد نظر باشد.

لاریجانی گفت: انواع ساز وکارها برای تغییر فهم جامعه از شرایط در حال فعالیت هستند، هم اکنون ابرهای زیادی از اطلاعات و ضد اطلاعات در حال تاثیرگذاری بر ذهن مردم و مسوولان هستند.

توصیه رهبری در خصوص تهاجم فرهنگی را جدی نگرفتیم

وی گفت: در سال ۷۲ ابتدا رهبری بحث تهاجم فرهنگی و در سالهای بعد ناتوی فرهنگی را مطرح کردند، باید بگویم متاسفانه ما این موضوع را جدی نگرفتیم و امروز با جنگ تمام عیار فرهنگی و با امکانات و زیرساخت فضای مجازی روبه رو هستیم که در مقابل آن باید مقاومت کنیم.

این استاد دانشگاه علوم پایه گفت: جهاد برای مواقعی است که با جنگی روبه رو هستیم و اکنون با دشمنان در عرصه جهاد فرهنگی، به عنوان موثرترین و شیرین ترین حوزه های جهاد، رویارو هستیم.

لاریجانی به اهمیت جهاد تبیین در محیط های علمی و دانشگاهی اشاره کرد و گفت: اکنون برخی نیروها در دانشگاه ها که باید به جای "بی دین" به آنها عنوان "شُل دین" داد، برخی دانشجویان را به سمت انحراف می کشانند، تدریس دانشجو، تنها دریافت حق التدریس نیست، تعلیم و تربیت در حوزه های علمیه اینگونه بوده است که استاد باید برای پرورش دانشجو در همه شئون وقت بگذارد.

رییس پژوهشگاه دانش های بنیادی همچنین گفت: آنهایی که در فضای مجازی وارد می شوند نباید فقط دریافت کننده باشند و هر چه را که در فضای مجازی دیده و می شنوند، منتشر کرده و "حماله الحطب" باشند، ما نباید در جریان انتشار اطلاعات حل شویم.

وی با طرح این سوال که چگونه باید از فضای مجازی استفاده کرد، گفت: در مواجهه با فضای مجازی چگونگی استفاده از این فضا مهم است، این طور نیست که فضای مجازی در جاهای دیگر بی سرو سامان باشد، چیزی در عالم هستی بدون حد و مرز وجود ندارد، می توان از فضای مجازی برای مشارکت بیشتر مردم و راهگشایی امور کشور بهره گرفت.

ظهور پوتین در روسیه، چالش بزرگ آمریکا

این سیاستمدار اضافه کرد: ظهور پوتین در روسیه و تبدیل این کشور به یک قدرت تاثیرگذار، چالش بزرگی برای آمریکا و غرب بود اما چالش بزرگتر حضور جمهوری اسلامی و بحث مقاومت در غرب آسیا بود، اینها نشان داد رهبری دنیا بر اساس آن چیزی که آنها پس از جنگ سرد تصور می کردند، آسان نیست.

لاریجانی اضافه کرد: در خود قاره آمریکا ظهور "لولا" و "چاوز" در برزیل و ونزوئلا و رفتار کوبا، شکست رهبری آمریکا در مقابل مقاومت سایر کشورها است، البته مقاومت ما متفاوت با آنهاست، مقاومت ما مبتنی بر تفکر اسلامی، مکتب اهل بیت (ع)، توکل برخدا، امید به آینده و جایگاه ارزنده شهادت است، این مقاومت چالش بسیار بزرگی برای آمریکا بود.

وی گفت: اکنون کشورهای مدعی رهبری جهان، خود دارای مشکلات و چالشهای سنگین داخلی هستند، به عنوان نمونه آمریکا در حالی با چالش های عمده اقتصادی روبه رو است که چین در حال تبدیل شدن به بزرگترین تولید کننده صنعتی دنیا است و از طرفی آمریکا با از هم گسیختگی اجتماعی، نژاد پرستی و شیوع خشونت با گسل های سیاسی، اخلاقی و اجتماعی مواجه شده است.

این صاحبنظر سیاسی، تجربه فعالیت سیاسی جمهوری اسلامی را همراه با نظم مدنی مدرن و توام با دموکراسی عملی توصیف کرد و گفت: در حالی که اکنون در جمهوری اسلامی تمام چهارچوب‌های مشارکت مردم لحاظ و اجرا شده است با مساله مشارکت مردم در حاکمیت روبه رو هستیم، مساله ای که مهمتر از رای دادن است.

لاریجانی با بیان اینکه ظهور جمهوری اسلامی برای برخی مساله ای غیرممکن بود، خاطر نشان کرد: برخی می گفتند اسلام دین مندرسی است و بعد از مدتی ایران به کشوری ضعیف تبدیل خواهد شد، اما اکنون این کشور با مدیریت با مبنای اسلامی، به یکی از قوی ترین کشورهای منطقه و جهان اسلام تبدیل شده است، بدون تردید از نطر مبانی نظری، قدرت، استحکام و توان نظامی و امنیتی موجب شده دشمنان ما خشمگین و شگفت زده شوند.

راهبرد پهپادی ایران پس از مناقشه اوکراین مورد توجه قرار گرفت

وی گفت: پس از جنگ اوکراین متفکرین نظامی نوشتند در حالی که هواپیماهای پیشرفته نتوانستند در این جنگ تاثیرگذاری داشته باشند اما راهبرد ایران در استفاده از پهپاد و موشک می تواند به عنوان سازو کار دفاعی موثرتری در این مناقشه، نقش آفرین باشد.

رییس پژوهشگاه دانش های بنیادی ادامه داد: پس از شکست مدعیان رهبری جهان بود که میدان برای حضور ملتها و دیدن حق و واقعیت فراهم شد، اکنون مساله احیای حق با انقلاب اسلامی همراه شده است.

لاریجانی ادامه داد: ما دارای فکر و ایده هستیم، تفاوت مقاومت مردم ایران با دیگر مقاومتها در دنیا در این است که در مقاومت ما حق‌مداری منبعث از تفکر اسلامی است و ما به این موضوع افتخار می کنیم.

وی گفت: مساله مهم دیگر این است که نباید دنیا را کوچک ببینیم، نباید از عدم رابطه با کشورهای به اصطلاح مدعی مدرنیته ناخرسند باشیم، "ابن بطوطه"، مورخ اسلامی، هزار سال قبل در توصیف شهر استکهلم سوئد نوشته است که اجابت مزاج در همان اتاق محل زندگی بود و به دلیل نداشتن حمام مردم مدام مریض می شدند و این مردم گوشت مردگان خود را می خوردند.

 لاریجانی افزود: اکنون همین کشور، شهروند ما را بدون هیچ دلیلی گرفته و محکوم کرده است، ما نباید در مقابل ژست غربی ها خودمان را ببازیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: توجه به نسل جوان تنها به معنای گماردن آنها در پستهای بالا نیست بلکه باید به آنها میدان داده و به توانایی آنها اعتماد کنیم، آنچه تاکنون موجب توفیق جمهوری اسلامی شده، مرهون اعتماد به جوانان بوده است.

برچسب‌ها محمد جواد لاریجانی تروریسم گروه تروریستی داعش مقام معظم رهبری پژوهشگاه دانش های بنیادی چین ایالات متحده آمریکا جنگ جهانی دوم بحران اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد جواد لاریجانی تروریسم گروه تروریستی داعش محمد جواد لاریجانی تروریسم گروه تروریستی داعش مقام معظم رهبری پژوهشگاه دانش های بنیادی چین ایالات متحده آمریکا جنگ جهانی دوم بحران اوکراین پژوهشگاه دانش های بنیادی جمهوری اسلامی فضای مجازی رو هستیم روبه رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۷۹۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت بیمارستان بهارستان از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب

طهماسب نجفی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در بازدید از پروژه بیمارستان بهارستان (مرکز جامع درمان سرطان)، روند رفع پایانی نواقص پروژه را مناسب ارزیابی کرد و گفت : با توجه به پیگیری‌های مکرر صورت گرفته، رفع نواقص این پروژه مناسب بوده است و امیدواریم که این روند تا ۱۰ اردیبهشت ماه به اتمام برسد.

وی گفت: تاکنون بیش از هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده که پس از بهره برداری می‌تواند کل منطقه غرب کشور و حتی مناطقی از شمال غرب را پوشش درمانی بدهد.

نجفی با بیان اینکه پروژه بیمارستان بهارستان از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور به استان است، گفت: این طرح، طرحی مهم و کلیدی است که تمام خدمات آن به بیماران کاملا رایگان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه همچنین از خیرین سازنده همراه سرا واقع در مجتمع بیمارستانی امام رضا تقدیر کرد. این همراه سرا ۳۸۰۰ متر زیر بنا دارد و در ۴ طبقه هتلی و یک طبقه لابی و ۲ طبقه زیرزمین (غذاخوری و تاسیسات) ساخته شده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • قدردانی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم از اجرای طرح نور
  • ساخت بیمارستان بهارستان از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب
  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب از فساد جلوگیری می‌کند
  • عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب باعث جلوگیری از فساد می‌شود