Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان معاون شهرسازی و معماری شهرداری اهواز با اشاره به لایحه بسته پشتیبانی و حمایتی از سازندگان مسکن در اهواز گفت: به دلیل اصلاح شیوه منطقه‌بندی و واقعی‌سازی عوارض، جهش‌هایی در برخی از نرخ‌ها ایجاد شده است که به منظور پوشاندن این جهش، تصمیم گرفته شد که این اقدام با شیب ملایم انجام شود.

هدایت‌الله زارع‌زاده در شصت و چهارمین جلسه علنی شورای اهواز که امروز (۳ مردادماه) برگزار شد، در خصوص لایحه بسته پشتیبانی و حمایتی از سازندگان مسکن در اهواز که از سوی شهرداری ارائه شد، اظهار کرد: این بسته حمایتی همه ساله عموما در دو مقطع و در ایامی از سال که ساخت و ساز در شهر با رکود روبه رو می‌شود، تدوین و اجرایی می‌شد اما در بسته جدید برنامه‌ریزی شده این حمایت‌ها در طول سال اعمال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: در صورت تصویب، این لایجه در پایان مردادماه یا ابتدای شهریورماه قابل اجرا است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اهواز بیان کرد: مبنای محاسبه این لایحه قیمت پایه سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است. همچنین این تخفیف‌ها در سه بازه زمانی اعمال می‌شود بنابراین از اول شهریورماه تا ۳۰ مهرماه با ۵۰ درصد تخفیف، از اول آبان‌ماه تا ۳۰ آذرماه  ۲۵ درصد تخفیف و از اول دی‌ماه تا ۳۰ بهمن ماه ۱۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

زارع‌زاده بیان کرد: به منظور جلوگیری از ابهام و سردرگمی، تبصره‌هایی در این زمینه در نظر گرفته شده است. این لایحه مشمول عوارض پایدار از جمله عوارض نوسازی و بهای خدمات  از جمله عوارض پارکینگ نمی‌شود و این لایحه صرفا مشمول عوارض شهرسازی پروانه ساختمان و همچنین برای مودیان حقیقی بوده است بنابراین مودیان حقوقی مشمول این تخفیفات نمی‌شوند.

زارع‌زاده با بیان اینکه شرط این تخفیفات پرداخت نقدی است، تصریح کرد: این تخفیف‌ها بر اصل عوارض اعمال نمی‌شود و در زمینه افزایش عوارض داده شده است.

وی افزود: به دلیل اصلاح شیوه منطقه‌بندی و واقعی‌سازی عوارض، جهش‌هایی در برخی از نرخ‌ها ایجاد شده است که به منظور پوشاندن این جهش، تصمیم گرفته شد که این اقدام با شیب ملایم انجام شود.

در ادامه سید محمد جواد رضوی رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت و بازرسی شورای اسلامی شهر اهواز گفت: از یک طرف شهرداری در لایحه‌ای عوارض را گران و از طرف دیگر این عوارض را در لایحه دیگر می‌بخشد که این تصمیمات با هم همخوانی ندارند و نوعی تناقض است.

وی ادامه داد: اگر این تخفیف‌ها با هدف پاداش و تشویق برای سارندگان در نظر گرفته شده و مستمر باشد به یک رویه تبدیل می‌شود و دیگر این افراد چنین چیزی را حق خود می‌دانند و در غیر این صورت معترض می‌شوند.

رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت و بازرسی شورای اسلامی شهر اهواز گفت: باید توجه شود که غیر از پاداش‌های مالی، پاداش‌های غیرمالی از جمله تسریع در فرآیند صدور مجوزها مانند پروانه ساخت باید در دستور کار شهرداری قرار بگیرد.

در ادامه سید ناصر مهداوی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز نیز در این خصوص گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ مورد در مناطق هشت‌گانه شهرداری اهواز وجود دارد که شهروندان به وعده تخفیف، عوارض را پرداخت کرده‌اند اما با تغییر معاون شهرسازی یا مسئول دیگر، بر اساس سلیقه خود عنوان می‌کند و این موضوع را قبول ندارد.

وی افزود: هر چند این بسته حمایتی خوب است اما چه تضمینی وجود دارد که اگر مسئولی تغییر کند، دیگر مردم مانند سال‌های گذشته دچار چالش نشوند؟

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز با اشاره به برخی انتظارات شورای شهر از معاونت شهرسازی شهرداری اهواز گفت: در حال حاضر مدت زمان صدور پروانه و دیگر مجوزها به مودیان، طولانی است که این مساله ضربه بزرگی به شهرداری اهواز وارد می‌کند.

مهداوی بیان کرد: برای برون رفت از مساله تصمیمات سلیقه‌ای باید برای ارائه مجوزها فکری شود زیرا این مساله از قدیم چالشی در اهواز بوده است. یک مسئول به سلیقه خود به هر کسی که دلش می‌خواهد مجوز می‌دهد و فردی که آشنایی ندارد، نمی‌تواند مجوز را دریافت کند.

وی تصریح کرد: برون‌سپاری صدور پروانه نیز کار خوبی است و  جلوی فساد مالی در مناطق شهرداری را می‌گیرد. علاوه بر این، موجب کوتاه شدن مدت زمات صدور پروانه ساخت و پایان کار می‌شود بنابراین انتظار داشتیم در این دوره از مدیریت چنین کارهایی انجام می‌شد.

به گزارش ایسنا، در نهایت این لایحه با رای اعضای شورا تصویب شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان شورای شهر اهواز شهرداری اهواز نظر گرفته شده شهرداری اهواز رئیس کمیسیون اهواز گفت شهر اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۰۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۲۴ درصدی درآمد حاصل از عوارض ساختمانی در قم

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم گفت: درآمد حاصل از کدهای ساختمانی در سال گذشته ۱۲۴ درصد محقق شده است.

محمد وحید نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با بیان اینکه نقشه راه از ابتدای سال ۱۴۰۲ مشخص بوده است، اظهار کرد: به همت مجموعه مدیریت شهری درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲ به صورت ۱۰۸ درصدی محقق شده است.

وی با اشاره به سهم شهرداری مرکز در تحقق درآمد سال ۱۴۰۲، افزود: عملکرد شهرداری مرکز در حوزه نقدی ۱۰۱ درصد و در حوزه غیرنقدی ۱۲۱ درصد بود.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم در زمینه عوارض نوسازی تصریح کرد: در راستای فرهنگ سازی و مشارکت با شهروندان شاهد تحقق ۷۸ درصدی در این حوزه بوده‌ایم که با توجه به سوابق گذشته قابل توجه است.

وحیدنیا با اشاره به سهم عوارض ساخت‌وساز از درآمدهای شهرداری، ادامه داد: درآمد حاصل از کدهای ساختمانی در سال گذشته ۱۲۴ درصد محقق شده است.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با اشاره به تفکیک تحقق درآمد تصریح کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری ۱۴۰ درصد، در بحث اوراق مشارکت ۱۰۰ درصد، در مالیات و ارزش افزوده ۱۸۰ درصد و در حوزه وام دریافتی مجموعه مدیریت شهری شاهد ۱۱۷ درصد تحقق درآمد بوده است.

وحیدنیا با اشاره به سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده، گفت: طی سال‌های اخیر اداره کل مالیاتی استان قم پیگیری‌هایی را برای پرداخت مالیات شرکت‌های بزرگ در استان انجام داد که سهم خوبی بر ارتقای درآمدهای شهرداری از این طریق داشت.

وی ادامه داد: تلاش ما این است که با سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده برای مردم قم امکانات و تسهیلات رفاهی همچون پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح یا بوستان‌های شهری ایجاد شود و این موضوع را اطلاع‌رسانی کنیم تا مردم بدانند این بخش از مالیات کجا مصرف می‌شود.

کد خبر 749948

دیگر خبرها

  • ساخت کربن‌صفرترین ساختمان اداری و مسکونی در بریتانیا
  • بسته تشویقی برای محلات بازآفرینی شهری
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری
  • تحقق ۱۲۴ درصدی درآمد حاصل از عوارض ساختمانی در قم
  • اینترنت رایگان برای معلم‌ها
  • بیش از ۱۲۲ میلیارد تومان عوارض آلایندگی در اراک پرداخت شد
  • واریز تسهیم عوارض ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری ها
  • بودجه شهرداری کرمانشاه تصویب شد
  • زارع‌پور: پایگاه چابهار تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد