Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@10:33:44 GMT

نزولی شدن روند مصرف برق در کشور

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۸۶۸۵۶

نزولی شدن روند مصرف برق در کشور

به گزارش ایران آنلاین،روند مصرف برق که در هفته‌های اخیر به‌شدت افزایشی شده بود به‌گونه‌ای که تا نزدیکی‌های ۷۰ هزار مگاوات هم رسیده بود در روزهای اخیر و با کاهش اندک دمای هوا روند نزولی به خود گرفت و این در حالی است که هیچ خبری از خاموشی‌های برنامه‌ریزی‌شده هم نبود.

 مروری بر روند مصرف برق در هفته‌های اخیر نشان از آن دارد که هم‌زمان با افزایش دمای هوا مصرف برق هم رکوردهای کم‌سابقه‌ای از خود برجای گذاشت به‌طوری‌که میزان مصرف به نزدیکی ۷۰ هزار مگاوات هم رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه میزان مصرف بسیار به مراحل خطرناکی رسید اما مردم هیچ زمانی شاهد خاموشی‌های برنامه‌ریزی‌شده و اعلام جدول‌های خاموشی نبودند.

این میزان مصرف زنگ خطری بود که تداوم آن می‌توانست مشکلاتی را به همراه داشته باشد اما تازه‌ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان از نزولی شدن روند مصرف در دو روز اخیر دارد.

میزان مصرف برق کشور روز گذشته در حالی در ساعت ۱۵ و ۴۴ دقیقه  به رقم ۶۴ هزار و ۳۵۰ مگاوات رسید که روز نخست مردادماه رقم مصرف ۶۷ هزار و ۳۶ مگاوات بود که کاهش محسوس مصرف را نشان می‌دهد.

همچنین بخش صنعت در این ساعت ۳ هزار و ۲۰۱ مگاوات برق مصرف کرد.

نزولی شدن روند مصرف برق در کشورمصرف شبانه برق نیز به رقم ۶۰ هزار و ۸۶۴ مگاوات رسید و بخش صنعت ۳ هزار و ۶۴۲ مگاوات برق مصرف کرد.

برنامه‌ریزی‌های دولت سیزدهم و همکاری خوب مردم اجازه نداد تابستان گرم و داغ امسال بخش خانگی شاهد خاموشی‌های مداوم باشند.

انتهای پیام/


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: روند مصرف برق میزان مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۸۶۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند

مهدی شفیعی زاده مدیر دفتر نظارت فروش و وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: میزان مصرف برق مشترکان در سال ۱۴۰۱ به میزان هشت میلیارد و ۹۷ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۷۱۶ کیلووات ساعت بوده که در سال ۱۴۰۲ به هشت میلیارد و ۲۳۴ میلیون کیلووات ساعت رسید.

او افزود: این موارد شامل بخش‌های خانگی، عمومی، کشاورزی و صنعتی و سایر مصارف می‌شود که بخش کشاورزی با سه میلیارد و ۶۲۷ میلیون کیلووات ساعت معادل ۴۴ درصد از کل، بیشترین مصرف برق را به خود اختصاص داده است.

مدیر دفتر نظارت فروش و وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق خراسات رضوی ادامه داد: پارسال ۱۳ هزار و ۸۲۲ میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال ارزش انرژی مصرف شده توسط مشترکان برق خراسان رضوی بوده است.

شفیعی زاده شمار مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ را یک میلیون و ۴۴۴ هزار و ۴۰۵ مشترک دانست و بیان کرد: از این تعداد ۸۳.۳۳ درصد مشترکان خانگی، ۲.۸۹ درصد مشترکان عمومی، ۱.۴۶ درصد مشترکان کشاورزی، ۵۹ صدم درصد مشترکان صنعتی و ۱۰.۹۳ درصد مشترکان سایر مصارف هستند.

او به افزایش مشترکان برق خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ اشاره و تصریح کرد: تعداد مشترکان در سال ۱۴۰۱ به میزان یک میلیون و ۴۱۲ هزار و ۵۲۴ مشترک بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ریزش شدید دلار در راه است | پیش‌بینی تکنیکالیست‌ها از قیمت دلار در روزهای آینده
  • قبض برق این مشترکان بالای ۲میلیون تومان می‌شود!
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار به ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • پیامک سازمان آب به شهروندان برای ذخیره آب چه معنایی دارد؟
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد