Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم رونمایی از کتاب «مینوچهر» زندگی‌نامه منوچهر دوایی (جراح دوران دفاع مقدس) تتحت تأثیر خبر درگذشت او، به شکلی احساسی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مراسم رونمایی از کتاب زندگی‌نامه منوچهر دوایی به‌عنوان  نخبه معاصر ایران در بنیاد ملی نخبگان، امروز چهارشنبه، پنجم مردادماه در حال برگزاری بود که رسانه‌ها از درگذشت این جراح دوران دفاع مقدس خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مراسم که با حضور  همسر، دختر و داماد او همراه بود، در فضایی احساسی  و همراه با گریستن‌های پیاپی برگزار شد.

 قرار بود این مراسم با حضور منوچهر دوایی به عنوانی یکی از سخنرانان برگزار شود، که به دلیل بستری بودن او در بیمارستان، بدون حضور خودش در حال برگزاری بود. 

در این مراسم  حمید نادران طحان - رییس بنیاد نخبگان استان تهران - گفت: «در دوران دفاع مقدس حماسه‌های بسیار زیادی شکل گرفته که بخشی از آن در پشت جبهه توسط افراد بی‌ادعا در سخت‌ترین شرایط بوده است که یکی از آنها دکتر دوایی است. ثبت نگارش روایت زندگی این نخبگان معاصر بسیار مهم است و به همین خاطر نگارش و انتشار کتاب مینوچهر کار بسیار اززشمندی است.»

همچنین  محمدرضا سنگری - رییس اندیشکده ادبیات پایداری حوزه هنری - گفت: «نخبگان معاصر الگوی مناسبی برای نسل امروز و آینده هستند و چنین رویدادهایی قدرشناسی مناسب از زحمات آنهاست. نخبگان فهمیده‌اند که توانایی بزرگ‌شدن دارند و به شناخت روشن از خود رسیده‌اند و البته فهمیده‌اند که شرط بزرگ‌شدن تحمل رنج‌های بزرگ است؛ نخبگان می‌دانند مسیر رشد نخبگی ساده و هموار نیست. همچنین آنها به دوردست‌ها نگاه می‌کنند و حواشی را رها کرده‌اند. نخبگان خطرپذیزند و برای آنها هیچ‌وقت بن‌بست نیست.»

نویسنده کتاب، جواد کامور بخشایش، نیز گفت: «در درمان مجروحانی که بلافاصله از منطقه جنگی به اهواز اعزام می‌شدند، دکتر دوایی واقعا ایثار کرده‌اند. در این عرصه یکی از دستاوردهای علمی او بحث تریاژ در بیمارستان‌هاست. او مرد روزهای سخت بود و یک نخبه علمی با قابلیت معرفی به تمام دنیاست. افتادگی دکتر دوایی، بعد معنوی و بعد عرفانی او با تمام دانشش درس‌آموز است. من تحت تاثیر شخصیت او اسم کتاب را مینوچهر (چهره بهشتی) انتخاب کرده‌ام.»

الهام یاوری، رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، هم در این مراسم گفت: «قهرمانانی مثل دکتر دوایی الگوهای نسل آینده هستند؛ نفس حضور آنها افتخارآفرین است. ما باید بررسی کنیم که آنها چطور موانع را کنار زده و به قله‌ها رسیده‌اند. اینجاست که اهمیت هنر بیشتر از قبل خودش را نشان می‌دهد و به نسل‌های بعدی و دانش‌آموزان و استعدادهای درخشان هدیه می‌دهد. کتاب مینوچهر این مسئولیت را به خوبی انجام می‌دهد. تلاش بنیاد ملی نخبگان قابل در این مسیر تقدیر است.»

در ادامه محسن شاهرضایی، مدیرکل دفتر الگوسازی و تکریم نخبگان بنیاد ملی نخبگان، گفت: «امیدواریم چنین رویدادها و برنامه‌هایی بیشتر از گذشته اتفاقات بیفتد. از اصحاب رسانه هم خواهش می‌کنم برای پوشش و فرهنگ‌سازی این موارد همت بیشتری به خرج دهند. این حرکت نیازمند تدوام است و ما برای نوشتن زندگی نخبگان باید بر پایه علم و استمرار حرکت کنیم. این سومین کتاب زندگی‌نامه نخبگان است که به همت بنیاد ملی نخبگان منتشر شده است.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منوچهر دوایی درگذشت بنیاد ملی نخبگان منوچهر دوایی دکتر دوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۷۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب «هنر فرازان» در برج آزادی

آفتاب‌‌نیوز :

کتاب  «هنرفرازان » متشکل از ۶ بخش آثار هنری با حضور يکصد و پانزده هنرمند، همراه با ۱۱۸ اثر در شاخه‌های مختلف هنرهای تجسمی است که هر يک در بخش ادبی همراهی می شود و هفتاد و سه قطعه از اشعار قدما و شاعران معاصر با چهل و پنج شعر سروده شده توسط هنرمندانی که آثارشان در اين کتاب به چاپ رسيده می‌باشد.

کتاب «هنر فرازان»  به همت خانم ليلا شاهنجرينی و انتشارات عزيزستان منتشر شده است.

انتهای پیام /

خبرنگار: نسترن اسکندرپور 

 

 

دیگر خبرها

  • داستان فلسطین آنقدر جذاب است که نیازی به تخیل ندارد
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • بیشترین آمار جذب نخبگان در دو ارگان/ اعلام ۳ هزار کد شغلی برای نخبه‌ها
  • بیشترین آمار جذب نخبگان در دو ارگان/اعلام ۳ هزار کد شغلی برای نخبه‌ها
  • جذب نخبگان در ۳۳ دستگاه اجرایی در دستور کار بنیاد ملی نخبگان
  • فراخوان بنیاد ملی نخبگان برای ثبت‌نام جشن ازدواج
  • فراخوان بنیاد ملی نخبگان برای ثبت‌نام جشن ازدواج نخبگان
  • خبر خوش وزیر علوم برای نخبگان
  • برگزاری گردهمایی استانی مجموعه‌های نخبه‌پرور یزد و اصفهان
  • رونمایی از کتاب «هنر فرازان» در برج آزادی