Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد العتیق» جانشین نماینده هیأت دائم عربستان سعودی در سازمان ملل متحد به اخبار منتشر شده در رسانه‌ها درباره عادی‌سازی روابط ریاض و تل‌آویو واکنش نشان داد.

بنابر گزارش امروز (چهارشنبه) «یورونیوز»، جانشین نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل ادعا کرد که تصمیم ریاض برای بازگشایی حریم هوایی به روی هواپیماهای اسرائیلی به معنای یک گام به سوی عادی‌سازی روابط نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد العتیق که در نشست ماهانه شورای امنیت سخنرانی می‌کرد، مدعی شد: «تصمیم به اجازه استفاده از حریم هوایی ما به تمامی شرکت‌های هوایی در راستای تعهدات بین‌المللی‌مان است.»

العتیق همچنین ادعا کرد که موضع عربستان سعودی در خصوص ایستادگی در کنار مردم فلسطین همچنان پابرجاست و بازگشایی حریم هوایی به روی تل‌آویو این موضع را تغییر نخواهد داد.

همزمان با سفر اخیر «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه، عربستان سعودی رسما اعلام کرد که حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای صهیونیستی گشوده است.

 «یائیر لاپید» نخست وزیر پیشبرد امور رژیم صهیونیستی در این باره گفته بود که اعلام اداره کل هواپیمایی کشوری عربستان سعودی در خصوص بازگشایی حریم هوایی این کشور به روی شرکت‌های هواپیمایی اسرائیلی، گام نخست برای عادی سازی روابط با ریاض به شمار می‌آید.

با این حال، «فیصل بن فرحان بن عبدالله آل سعود» وزیر خارجه عربستان سعودی پس از سفر بایدن در سخنانی مدعی شد که لغو محدودیت پرواز شرکت‌های هواپیمایی اسرائیل بر فراز حریم هوایی عربستان سعودی ارتباطی به روابط با اسرائیل ندارد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: اسرائیل بازگشایی حریم هوایی عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۹۸۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه الجزیره قطر بامداد یکشنبه از حملات هوایی شدید اسرائیل به مناطق جنوبی لبنان خبر داد.

الجزیره گزارش داد که شهرک‌های «مارون الرأس»، «طیرحرفا» در جنوب لبنان ۶ مرتبه هدف حمله هوایی اسرائیل قرار گرفت.

شبکه خبری المیادین نیز تأیید کرد که جنگنده‌های ارتش اشغالگر صهیونیستی دو روستای «مارون الراس» و «طیرحرفا» در جنوب لبنان را چندین نوبت هدف بمباران هوایی قرار دادند.

گفتنی است که اسرائیل برای جبران شکست‌های خود در مقابله با گروه‌های مقاومت فلسطین و لبنان، مناطق غیر نظامی در غزه و جنوب لبنان را هدف قرار می‌دهد.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های اسرائیلی نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

کد خبر 6090475

دیگر خبرها

  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • معاریو: برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟