Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: با ساخت استخرهای معیشتی و نهضت انتقال آب با لوله ضمن تامین آب مورد نیاز بهره برداران گام اساسی در توسعه پایدار کشاورزی در روستاها برداشته می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین، سعید صالحی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار برنا در خصوص اقدامات انجام شده برای اجرای طرح نهضت لوله اظهارداشت: برای تامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی در روستاها یکی از بهترین روش ها انتقال آب با لوله  است که این کار در قالب طرح «نهضت لوله» با پیگیری جناب آقای سیاهکلی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی با جدیت در حال پیگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در سال گذشته و 4 ماهه امسال تعداد سه استخر معیشتی احداث و بیش از 55 کیلومتر  انتقال آب با لوله در 125 روستا در پنج بخش الموت شرقی و غربی، مرکزی، طارم و کوهین انجام شده است.

صالحی تصریح کرد: این لوله ها به قطرهای 63، 90، 110، 125، 160، 200، 250 و 315 میلیمتر و بر اساس نیازها، اولویت و موقعیت توپوگرافی منطقه توزیع شده و در اجرای طرحهای انتقال آب استفاده می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین یادآورشد: انتقال آب با لوله از مطالبات و درخواست های جدی کشاورزان روستایی است که در مراجعه به جهاد کشاورزی و نیز دفاتر نمایندگان مطرح می شود که در این میان با کمک آقای سیاهکلی نماینده مردم و کمک به تامین اعتبار آن شتاب خوبی در اجرای طرح «نهضت لوله» در استان و شهرستان قزوین آغاز شده است.

وی گفت: انتقال آب به روش سنتی و از طریق جوی و کانال به  دلیل تبخیر زیاد و هدر رفت بالای آب و گاهی تخریب جویها و کانالهای فرعی زیاد مناسب نیست و در شرایطی که با  کمبود آب مواجهیم این روش باید تغییر کند و به سمت انتقال آب با لوله و احداث استخر پیش برویم.

صالحی یادآورشد: انتقال آب کشاورزی با لوله مزایای زیادی دارد که جلوگیری از تبخیر و هدر رفت آب و سرعت بالای انتقال از جمله آنهاست که تداوم آن می تواند رضایت کشاورزان را بدنبال داشته باشد.

درخواست 120 کیلومتر لوله گذاری آب کشاورزی

این مسول در ادامه در خصوص استقبال کشاورزان از اجرای طرح انتقال آب با لوله گفت: خوشبختانه این روش با استقبال بسیار خوب کشاورزان و بهره برداران مواجه شده و در حال حاضر 120 کیلومتر درخواست ارائه شده که در دست بررسی است.

وی تصریح کرد: برای تسریع در کار و نیز استفاده از مشارکت کشاورزان در هر روستا که مشارکت حداقل 20 درصدی در هزینه ها و نیز کمک به حفر مسیر لوله گذاری و جای گذاری لوله توسط روستاییان انجام شود بسرعت از سوی جهاد کشاورزی برای اجرا وارد کار می شویم.

صالحی اضافه کرد: هر کیلومتر لوله گذاری حدود 150 میلیون تومان هزینه دارد که پس از سفارش لوله حدود یک تا دو ماه طول می کشد تا لوله ها را تحویل بگیریم.

وی اظهارداشت: برای اجرای کیفی و فنی لوله گذاری در روزهای آینده موافقت نامه ای میان جهاد کشاورزی و سپاه استان امضا خواهد شد تا اجرای طرح توسط بسیج سازندگی صورت گیرد.

اجرای نهضت لوله با 8 میلیارد و 250 میلیون تومان

این مسئول یادآورشد: از سال گذشته تاکنون بیش از 8 میلیارد و 250 میلیون تومان برای اجرای نهضت لوله از سوی جهاد کشاورزی و از محل اعتبارات استانی و ملی هزینه شده است.

40 کیلومتر لوله گذاری آب تا پایان امسال 

صالحی در ادامه بیان کرد: در صورت تامین و تزریق اعتبارات سفر ریاست جمهوری آمادگی داریم تا پایان امسال حدود 40 کیلومتر لوله گذاری دیگر انجام شود.

احداث استخرهای معیشتی شتاب گرفته است

وی در ادامه اظهارداشت: موضوع دیگر احداث طرح های معیشتی ذخیره آب است که این طرح نیز از سوی نماینده مجلس( لطف الله سیاهکلی)  با جدیت پیگیری شده که در این راستا 30 تقاضا از روستاها به جهاد کشاورزی رسیده و مورد بررسی قرار دارد.

صالحی یادآورشد: احداث این تعداد استخرهای معیشتی حدود 200 میلیارد تومان اعتبار نیز دارد که از محل سفر ریاست جمهوری به استان مبلغ 60 میلیارد تومان پیش بینی شده که می تواند به تسریع در اجرای طرح کمک کند.

وی بیان کرد: ساخت استخر معیشتی روستای ورتوان و فلار در الموت به پایان رسیده که هر کدام 100 خانوار دارد.

این مسئول گفت: برای ساخت این دو استخر معیشتی حدود 2 میلیارد و 500 میلیون تومان از سوی دولت و یک میلیارد و 500 میلیون تومان به صورت خودیاری روستاییان تامین شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین در ادامه افزود: استخر معیشتی روستای دیکین با 150 خانوار که توسط استاندار و نماینده قزوین در مجلس کلنگ زنی شد در دست ساخت است و  40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که قرار است تا پایان سال آماده بهره برداری شود.

صالحی اظهارداشت: آبیاری کم فشار با لوله گذاری روستای « ورتوان» به طول 4  کیلومتر با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و 600 میلیون تومان آغاز شده که با این کار به طور کامل نیازهای کشاورزی روستا تامین خواهد شد.

این مسئول گفت:  همچنین ساخت استخر در روستای ورگیل با 50 خانوار آغاز شده که اجرای آن 6 میلیارد تومان هزینه دارد.

وی بیان کرد: با ساخت استخرهای معیشتی امکان جمع آوری آب های سطحی در فصل تابستان و استفاده از آن در فصل زمستان مهیا می شود و آمادگی داریم در هر روستایی که ساخت استخر به پایان می رسد بسرعت طرح لوله گذاری را اجرا کنیم.

صالحی از پیگیری سیاهکلی نماینده قزوین ، البرز و آبیک در مجلس شورای تشکر کرد و افزود: تا پایان امسال پیش بینی می کنیم طرح نهضت لوله در 50 روستای دیگر شهرستان قزوین عملیاتی شود     

    

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین بیان کرد: در صورت تامین اعتبار قادریم با مشارکت کشاورزان سالانه 5 استخر معیشتی و حدود 50 کیلومتر لوله گذاری آب در روستاها را تکمیل کرده و تحویل کشاورزان دهیم.

وی اظهارامیدواری کرد با تسریع در ساخت استخرهای معیشتی و انتقال آب کشاورزی با اجرای طرح «نهضت لوله» ضمن تامین آب برای تولید پایدار کشاورزی و کمک به اقتصاد روستا از مهاجرت روستاییان نیز جلوگیری شود. 

نکته: گفتنی است طرح نهضت لوله و ساخت استخرهای معیشتی برای اولین بار توسط لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی به صورت جدی در استان مطرح شد و با پیگیری های مستمر و عملیاتی این نماینده و تخصیص اعتبارات استانی و ملی ساخت استخرهای معیشتی و انتقال آب با لوله در روستاهای استان قزوین آغاز شد که تاکنون دستاوردهای بسیار مطلوبی داشته و موجب رضایت کشاورزان شده به طوری که درخواست لوله از سوی روستاییان دیگر نیز با شدت ادامه دارد.

انتظار می رود با تخصیص اعتبارات بیشتر و بموقع بتوان همه روستاهایی که مشکل تامین آب کشاورزی برای زراعت و باغبانی را دارند با تخصیص لوله و انتقال سریع آب از این امکانات معیشتی برخوردار کرد و گام مهمی در تحقق کشاورزی پایدار، ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد روستاها برداشت.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سعید صالحی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین کیلومتر لوله گذاری انتقال آب با لوله سیاهکلی نماینده نماینده قزوین استخر معیشتی میلیون تومان آب کشاورزی ساخت استخر نهضت لوله اجرای طرح تامین آب تا پایان آغاز شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۰۲۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند

به گزارش خبرنگار مهر، «معین‌الدین سعیدی» در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: دشمنان ملت ایران بدانند مردم استان سیستان و بلوچستان قدردان نعمت امنیت و وحدت هستند و به احدی اجازه تفرقه‌اندازی میان صفوف‌شان را نمی‌دهند؛ البته امنیت پایدار در سایه فضای پُر رونق کسب و کار و با هم‌اندیشی و همفکری همه آحاد استان حاصل خواهد شد.

وی گفت: علی‌رغم خدمات بی‌بدیل نظام و کارهای بزرگ انجام شده، هنوز مردم استان سیستان و بلوچستان با چالش‌های عدیده روبه‌رو هستند. هر بار که ایران حق‌آبه خود را طلب کرد، طرف مقابل دروغ گفت.

سعیدی بر ضرورت رفع مشکل حاشیه‌نشینی در چابهار و کنارک تاکید کرد و افزود: با توجه به وقوع دو سیل ویرانگر اخیر در منطقه، لازم است سهمیه کنکور مختص دانش‌آموزان سیل‌زده در نظر گرفته شود.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با اشاره به وضعیت آب در این استان گفت: طرح‌های آبخیزداری، مهار موضوع سیل، کنترل سیلاب، ایجاد سازه‌هایی شبیه چاه نیمه‌ها برای نگاهداشت آب، احداث آب‌بند زودبازده در مسیر رودخانه‌های فصلی و مرزی و لایروبی این رودخانه‌ها، مرمت قنوات کشاورزی و ایجاد سیل‌بندهای روستاها نه تنها مانع هدررفت آب بلکه باعث ایجاد اشتغال پایدار می‌شود.

سعیدی با قدردانی از حضور رئیس‌جمهور در بین مردم سیل زده، گفت: حضور رئیس‌جمهور بین مردم سیل زده قطعاً موجب تسلی خاطر شد و این نقطه تمایز و برتری دولت فعلی بر دولت قبل است. از طرفی باید سازمان برنامه و بودجه مکلف شود تا ردیف‌های مستقل اعتباری برای جبران خسارات سیل در نظر گیرد.

وی با انتقاد از فیلترینگ گفت: آیا با فیلترهای فعلی مطلوب حاصل شده است؟ وقتی مسؤولان بدون هیچ محدودیتی در همه پلتفرم‌ها حضور دارند، چرا مردم را درگیر هزینه فیلترشکن‌ها می‌کنید.

کد خبر 6090895 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند
  • نامگذاری روزی به نام سروستان گامی برای اعتلای این شهر است
  • اجرای ۴۲۵ میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاهای لرستان
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • جوی پایدار برای آسمان استان قزوین
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • تولید هسته‌های اولیه بذر غلات گامی برای تحقق شعار سال
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • اجرای پروژه لاینینگ 6500 متری در آمل